לאה שלום בסוכה עם ילדים

סוכה אחת ביום: הסוכה של לאה ושלום פנחס

קרוב ליובל שנים שמשפחת פנחס מתגוררת בנווה עמל ובכל שנה פותחת את סוכתה לציבור. השנה עורכת בה לאה סדנאות אפייה לילדים

פורסם בתאריך: 8.10.17 18:25

לאה ושלום פנחס, הורים לארבעה ילדים וסבים ל-11 נכדים, עלו לארץ מתימן ומאז שנישאו, במשך 49 שנים, חיים בשכונת נווה עמל בהרצליה ומארחים במשך השנים בסוכה בחצר ביתם את משפחתם ואת תושבי השכונה כולה.

היום (א') יתקיים בביתם מנהג האושפזין במסגרת פעילות המתקיימת כל שנה בשיתוף מתנ"ס נווה עמל, ואני תופסת את לאה לשיחת טלפון בדיוק כאשר היא מכינה מראש מאפים וכיבוד לטובת הקהל שיגיע לבקר בסוכתה. "כל השנים אנחנו בונים סוכה אצלנו בחצר, שמשמשת בין היתר לאושפיזין ומשרתת את הקהילה בנווה עמל", היא מספרת. "מעבר לכך שמאז שהתחתנו אנחנו מארחים בסוכה לכל הפחות עשרים אנשים: ילדים, נכדים, חתנים, כלות ואת השכנים, באמצעות תיאום עם המתנ"ס ישנו יום בו אנחנו פותחים את הסוכה לקהילה לפעילות של בית קפה וסדנת אפייה".

לאה ושלום פנחס

לאה ושלום פנחס

מאחורי האושפיזין השכונתי בנווה עמל עומדת "עמליה": קבוצת פעילים שיוזמים אירועים בשכונה בשיתוף המתנ"ס. בסוכות, פותחים תושבים את סוכתם לפעילויות שונות בהתנדבות, וילדים והורים עוברים בין הסוכות ומשתתפים בפעילויות. וכך, בסוכה של משפחת פנחס אפשר להתארח בבית קפה ומאפה ולהשתתף בסדנת האפייה של לאה, אשר עבדה במשך 18 שנים במרכז שיקום של בית העיוור בהרצליה, שם נהגה להעביר סדנאות בישול ואפייה. "בסוכה ישנו שולחן של שתיה חמה ומאפים ושולחן של שתייה קלה וכיבוד קל. בסדנה הילדים מכינים לבד הכל, אני רק עוזרת להם ומביאה להם כפפות וחומרים, כאשר בסופו של דבר כל ילד לוקח תבנית של מה שהכין הביתה ושם אופה אותה לעצמו".

ספרי על תהליך הקמת הסוכה

"את הסוכה מתחיל בעלי לבנות מיד לאחר ראש השנה. הוא מבקש מהבנים הגדולים לבוא לעזור לו, כי בקרוב יהיה כבר בן 70 ואת הסוכה הם בונים מפרגולה יפה מאוד שיש לנו בגינה, לה צריך להוסיף יריעות, ברזלים ואת הסכך למעלה. הנכדים מכינים כל אחד בגן שלו או בבית הספר קישוטים, בנוסף לאלה אותם אנחנו קונים, וכל אחד מהם מגיע ביום שלו ותולה את הקישוטים שהכין – זה בשבילם החלק הכי כיף. כמובן שאנחנו תולים בסוכה גם את שבעת המינים.

"במהלך החג בעלי ישן בסוכה ואנחנו נוהגים לשבת בה המון. את החברים והמשפחה שמגיעים אלינו אנחנו מארחים בה וכמובן, נוהגים לאכול אך ורק בה. מדובר בסוכה מאוד יפה ונעימה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר