קורונה. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

המטרה: להפוך לעיר ירוקה בתוך חודש. עיריית הרצליה הכריזה על "מבצע ברקת"

העירייה הקימה חמ"ל מתאשלים שיבצעו חקירות אפידמיולוגיות, מנגנון שמירה על קשר אישי עם חולים מאומתים ותגביר את האכיפה במרחב הציבורי

פורסם בתאריך: 1.10.20 18:14

עיריית הרצליה הודיעה היום על פתיחת "מבצע ברקת" שמטרתו קטיעת שרשרת הדבקה ומניעת התחלואה בעיר, "זאת לאור עקומת העלייה המתמשכת של התחלואה בעיר", לשון הודעת העירייה. מטרת המבצע, מסרה העירייה, היא הפיכת הרצליה לעיר ירוקה בתוך חודש, הגבלת היקף התחלואה לעד 100 מאומתים עד לסוף חודש אוקטובר ושמירת היקף תחלואה זה לחודשים הקרובים. כיום שכונות רבות בהרצליה מוגדרות כתומות, וחלק מהשכונות אדומות.

מהעירייה נמסר שבמסגרת המבצע הוקם מערך בדיקות אפידמיולוגית עירוני, שלצורך הקמתו הוכשרו 12 מתשאלים אפידמיולוגיים על פי הנחיות פיקוד העורף. בנוסף, הוקם חמ"ל שיאוייש סביב השעון על ידי מתשאלים. התשאול יערך עד שעה מרגע הדיווח על האימות והדיווח יעשה ללא שיהוי במערכת התשאול.

עוד הקימה העירייה מנגנון שמירה על קשר אישי עם חולים מאומתים, שמטרתו דאגה לשלומם, אספקת מזון ותרופות במידת והצורך וכן במטרה לוודא שלא יפרו בידוד.

לצד הקמת מערכת הבדיקות, מסרה העירייה, יוגברו מאמצי האכיפה של העירייה במניעת התקהלויות מכל סוג: בבתי כנסת ומקומות תפילה, מרכולים, כניסה לפארקים ולחוף הים. העירייה גם תאכוף סגירה של עסקים מתוקף תקנות שעת חירום לסגר. כל פעולות האכיפה יכללו מתן קנסות מנהליים ללא אזהרות.

"במסגרת המבצע יוגברו מאמצי ההסברה, הכוללים תיווך מסרי העירייה לציבור התושבים. ההסברה בעיר תועבר באמצעים דיגיטליים וכן שילוט חוצות ותתייחס לנושאי התקהלויות, שמירת מרחק, קנייה בטוחה ברשתות המזון, תפילות, הפגנות שלא כדין וכיו"ב", מסרה העירייה, "מבצע זה מתווסף לפעילות העירייה בנושאים שונים הקשורים להתמודדות עם הנגיף כגון: מתווה הסיוע הכלכלי ליחידים, למשפחות ולעסקים, מפעל המזון והעזרה החומרית לתושבי העיר. כמו כן, המבצע מצטרף להיערכות  של אגפי החינוך והתרבות, נוער וספורט לפעילות חינוכית וקהילתית מותאמת לתקופת הסגר, לשגרת הסגר וליום שאחרי הסגר".

המבצע מנוהל ידי סמנכ"ל בכיר בעיריית הרצלייה ג'ו ניסימוב, ולצידו צוות הערכת המצב של המבצע בראשות ראש עיריית הרצליה, משה פדלון ומנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא ובו חברים סמנכ"ל פרוייקטים, מנהל אגף משאבי אנוש, דוברות העירייה ומנהל יחידת הבריאות.

ראש העירייה משה פדלון אמר: "הורדת התחלואה היא בידיים שלנו. רק בשילוב זרועות ופעילות נחושה ועקבית נצליח לעצור את היקף התחלואה. כולנו תקווה כי תוך שבועות ספורים תחזור העיר להיות עיר ירוקה עם היקף תחלואה נמוך". מנכ"ל עיריית הרצליה, יהודה בן עזרא, ציין: "אנו מצויים בעת מאתגרת ומורכבת וחשוב לי להודות לכלל עובדי עיריית הרצליה שהתגייסו בלב חפץ למערכה המאומצת על בריאות תושבי עירנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אזרח נאיבי

    אני בדרגת סיכון …ניסיתי לבקש מהעיריה שיעזרו לי בהבאת תרופות מבית המרקחת … אז ניסיתי …

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר