דנה צוקרמן בהופעה של ספוקן וורד בכוכב השמיני. ללא קרדיט

בזום, בלי חוקים ועם הרבה עצבים: גם הסגר לא יעצור את קהילת אמני הספוקן וורד של הרצליה

אחרי אירוע מוצלח בסגר הקודם, קהילת אמני השירה המדוברת מקיימת בשבוע הבא ערב דומה בזום כשהנושא הפעם הוא כעס ועצבים. למרות ההיענות הגדולה הם בעיקר מקווים לחזור כמה שיותר מהר לבמה האמיתית: "רוצים לראות את הפנים של האנשים במציאות ומקרוב ולא דרך מסך"

פורסם בתאריך: 2.10.20 09:04

דנה צוקרמן, תושבת הרצליה בת 17.5, החליטה שהקורונה לא תמנע ממנה ומחבריה להופיע והחליטה לקיים בזום ערב של "ספוקן וורד", שבו אמנים מקריאים שירה מדוברת שלעיתים מלווה במוזיקה. "הרעיון של ערב הספוקן וורד הגיע בעקבות הסגר השני ואחרי שעשינו בסגר הראשון אירוע דומה בזום", מספרת צוקרמן, "אז, כמו היום, לא היו שום הופעות או פלטפורמות להוציא את כל האמנות שלנו, בעיקר בקרב בני הנוער, ואמרתי לעצמי שאני חייבת להופיע וחייבת לראות ולשמוע אנשים ועלה לי הרעיון לארגן ערב של חומרים מקוריים בזום. עכשיו, עם הסגר השני, ראיתי לנכון לארגן הופעה בזום לכל מי שרוצה, ובעיקר לבני הנוער, שבה הם יכולים להקריא טקסט כלשהו או קטע כתיבה וזה יכול להיות כל דבר, אין חוקים, ואפשר להוסיף לזה מוזיקה. החלטנו לקיים את האירוע שיעסוק בנושא של כעס ועצבים ב-8.10 וכל מי שרוצה להופיע יכול לפנות אלי עד 7.10".

איך התגלגל האירוע הקודם?

"אני חלק מהקהילה של הספוקן נוער בהרצליה שבדרך כלל מופיעים במועדון הכוכב השמיני כבר שנה וחלק מהקהילה של הספוקן נוער בכל הארץ. פשוט שלחתי הזמנה לחברים שאני מכירה והצעתי להם להשתתף באירוע בזום כשכל אחד מופיע עם חומרים מקוריים שלו. הם די התלהבו והתחילו להפיץ את זה לחברים שלהם וזה הפך להיות משהו מאוד גדול ומאוד כיף ואני אשמח שזה יגדל יותר ויותר. בסוף הופיעו 15 אמנים ואני ביניהם. אני הנחיתי את האירוע ובקהל היו לנו 50 אנשים. עשינו גם בסוף במה פתוחה שבה יכול היה להופיע כל מי שרצה. בסוף היה אירוע מאוד מוצלח. היה פרגון מטורף מצד הקהל שמחאו כפיים בצ'אט ואמרו שהיה מדהים. הפלטפורמה של הזום מאפשרת לראות את הקהל ולראות את האמנים מופיעים וזה היה ממש חסר לכולם. לפני הקורונה היינו, הקבוצה של ספוקן וורד הרצליה, מרימים פעם בחודש הופעה במועדון הכוכב השמיני לחברים ולאנשים שרוצים לראות מה זה ספוקן. ההופעה בזום מאפשרת להיות במקום שהוא אינטימי אבל הכל מתבצע מרחוק, כל אחד מהבית שלו, כך שאנחנו עומדים בהנחיות הממשלה. היא גם מאפשרת לאנשים מכל הארץ להשתתף".

צוקרמן, תלמידת י"ב בתיכון ראשונים במגמת מוזיקה ובמגמת פסיכולוגיה-מגדר, היא זמרת אופרה ובנוסף היא מנגנת על גיטרה וקלידים ולומדת פיתוח קול. "לפני כשנה גיליתי את הספוקן וורד בהופעה בכוכב השמיני ששם אמרתי לעצמי 'וואוו יש פה אנשים שפשוט עומדים על במה ופותחים את הלב' וזה היה לי עוצמתי ברמות. פתאום הרגשתי לא לבד ושאנשים אשכרה עוברים דברים והם לא מפחדים לשתף את הרגשות שלהם ולהגיד מה שהם חושבים. מאוד התחברתי לזה ואמרתי שזה משהו שאני רוצה לעשות. זה פשוט להגיד על הבמה את כל מה שאנחנו רוצים בלי שום צינזור וזה חלק מהאמנות הזאת – להגיד מה שבא ואין חוקים. זה ממש מגניב בעיני שאפשר לדבר על הכל. מאז ומתמיד אהבתי לכתוב ולהופיע עם כל מיני קטעים שלי. אני מוצאת את עצמי פתאום בחדר חושבת על משהו ואז הוא נראה לי מתאים לקטע. זה יכול להיות אהבות נכזבות או סיפורים על עצמי או דברים הזויים. אני מרגישה הכי בנוח על הבמה כשאני שרה, זה כמו אוויר לנשימה בשבילי".

צוקרמן מסכמת: "אני בטוחה שהרבה בני נוער שמחים שיש מקום שאפשר לשחרר את האמנות שלהם ולא לשמור אותה כל כך הרבה זמן. זה לא רק להופיע אלא גם לשמוע אנשים אחרים מופעים ומדברים על הרגשות שלהם. אני חושבת שכל אחד יכול להתחבר לערב כזה ולמצוא את עצמו דרך טקסטים של אחרים, רק צריך להיות פתוח לזה. הספוקן וורד זו אמנות לא מאוד מוכרת, זה תפס רק בשנים האחרונות. אני מאמינה שנארגן עוד הופעות כאלה בזום כל עוד לא נחזור לשגרה וזה יגדל ויצמח ויהיו עוד משתתפים, אמנים וקהל שיחשפו לזה. אני מאוד מקווה שנחזור מהר לשגרה וההופעות יהיו בלייב ונראה את הפנים של האנשים במציאות ומקרוב ולא דרך מסך".

אחד מבני הנוער שהשתתפו בהופעה הראשונה שיזמה והנחתה צוקרמן הוא גל עמית, בן 17 שלומד בתיכון חדש ומרחיב מגמת מוזיקה. "זו היתה הפעם הראשונה שיצא לי להופיע בזום מול קהל", מספר עמית, "עליתי עם קטע מקורי שכתבתי עם הדיכאון של הסגר הראשון כשאני שר ומלווה אותו בנגינה. אני רגיל להופיע בהופעות רגילות מול קהל וזה היה לי מאוד מוזר בהתחלה להופיע בזום, אבל זה גם היה כיף ואת האמת זה הרגיש יותר מלחיץ מלהופיע בהופעה רגילה בפעם הראשונה. באותה הופעה גם אמרו לי שלא שמעו את הפסנתר. אחרי הסגר הראשון קניתי כרטיס קול ומיקרופון אז הסאונד בהופעות שלי עכשיו הרבה יותר איכותי".

גל עמית

עמית מנגן על פסנתר קלאסי מגיל 10 ועל גיטרה מגיל 13. הוא התחיל לנגן בהרכבים כשהיה בכיתה ז' במגמה בחטיבה וכבר שנתיים שהוא חלק מלהקה בשם "פיוז". אחרי הסגר הראשון הם התחילו לעבוד על שירים במרץ ועכשיו הם עובדים על האלבום הראשון שלהם ומקווים שעוד חודש-חודשיים, אחרי הסגר, יתחילו להקליט אותו. בינתיים עמית עובד על חומרים מקוריים משלו והוא יקריא בפעם הראשונה עם קטע שכתב בערב הספוקן וורד שמארגנת צוקרמן. "בהופעה הקודמת הופעתי עם קטע ספוקן בבמה הפתוחה אבל זה היה עם מעט מאוד אנשים בקהל", מספר עמית, "עכשיו זו תהיה הפעם הראשונה שאני מופיע עם ספוקן בהופעה פורמלית".

אתה מתרגש לקראת ההופעה שלך בערב הספוקן וורד?

"זו חוויה חדשה אין ספק. אני מניח שכשההופעה תתקרב יותר אז אני יותר אתרגש. עכשיו אני מחפש מה להקריא. זה יותר אינטימי מאשר הופעות רגילות שאני מתיישב מאחורי הפסנתר ושר את המילים שלי. זה ממש להגיד מה שיש. מה שהיה לי מוזר בזום זה שאני יודע שיש שם קהל אבל אני לא שומע אותו כמו שאני רגיל לשמוע אותו בהופעה רגילה כי בזום הקהל נמצא על מיוט. גם כשמסיימים את השיר לא שומעים מחיאות כפיים אלא שומעים שקט. יש גם יתרון בזום על פלטפורמות אחרות – התגובות בזום הן בזמן אמת, כשבאינסטגרם ובפייסבוק הן בערך בדיליי של חצי דקה וגם רק בטקסט. בזום אפשר להגיב בזמן אמת בצורה שהיא מזכירה יותר אשכרה הופעה. אם יהיו עוד הופעות כאלה אשתתף בשמחה אבל אני עדיין מעדיף הופעות עם קהל אמיתי. גם הסאונד יותר טוב וגם יש אינטראקציה עם בני אדם אמיתיים בקהל, מה שממש תורם לאנרגיה, אבל בתקופה כזו הזום זה התחליף הכי טוב שיש בערך".

מי שמעוניין להשתתף בהופעה יכול ליצור קשר עם דנה באינסטגרם danazuckermann@


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הראל

    כל הכבוד לדנה הקסומה, המוכשרת והחכמה, יישר כח על היוזמה הברוכה והמדהימה, תותחית על ❤❤❤❤❤😘😘😘😘😘

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד גם לך גל , לא מופתעים , תמיד הכרנו בכשרונותיך
    הרבים ובצניעותך. עלה והצלח .
    וכמובן כל הכבוד על היוזמה של דנה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר