מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית. צילום: לנה גומון
מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית. צילום: לנה גומון

מוזיאון הרצליה קורא לכם: יחלק 100 אלף שקל לאמנים לטובת בניית אוסף יצירות מתקופת הקורונה

המוזיאון קורא לאמנים ואמניות להגיש עד סוף נובמבר הצעות לסדרות של עבודות המהוות "יומני קורונה". עשרת האמנים שייבחרו יתחלקו במימון שהעמידה קרן פרופ' מיכאל אדלר ז"ל

פורסם בתאריך: 12.10.20 08:07

על רקע משבר הקורונה מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית מזמין אמניות ואמנים פלסטיים, בכל הגילים, לשלוח הצעות לסדרות עבודות המהוות "יומני קורונה", ממרץ ועד היום, שיירכשו לאוסף המוזיאון. היוזמה היא של הנהלת העמותה של מוזיאון הרצליה בראשות שבתי שביט ושל מנהלת המוזיאון איה לוריא, שמבקשים להביע תמיכה בקהילת היוצרים והיוצרות בארץ וליצור באוסף המוזיאון גוף עבודות משמעותי המתייחס לתקופה הנוכחית מתחילתה. העמותה למען מוזיאון הרצליה תחלק 100 אלף שקלים, שווה בשווה בין עשרה היוצרים והיוצרות שעבודותיהם ייבחרו על ידי ועדת שיפוט מקצועית, במימון קרן פרופ' מיכאל אדלר ז"ל.

ההזמנה מופנית לאמנים ואמניות תושבי הארץ ובוגרי ובוגרות בתי ספר מוכרים לאמנות המתבקשים להציע עד שבע עבודות על נייר (עד חצי גיליון) או עבודות במדיה דיגיטלית בעלי הקשר מצטבר, קונספטואלי וסגנוני. כמו כן, עליהם לצרף להצעה טקסט בעברית, עד 300 מילה, המנמק את המהלך הקושר בין הדימויים ומעניק להם תוקף סדרתי. יש לשלוח את ההגשה בקובץ PDF אחד הכולל קורות חיים ופרטי התקשרות לדוא״ל [email protected] עד 30.11. העבודות הנבחרות יובאו על ידי הזוכים למוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית ועבודות המדיה יוגשו בדיסק־און־קי.

"היוזמה נועדה להטיב על שדה האמנות שנמצא, כמו שדה התרבות כולו, בתקופה מאוד מאוד קשה", אומרת מנהלת המוזיאון איה לוריא, "זה זמן להתגייס ביחד – אמניות ואמנים ומוסדות תרבות ומשרד התרבות – לטובת עולם התרבות כולו ולטובת האמנות הפלסטית שהיא כבר שנים נמצאת במציאות של מצוקה וחסר. יש להסתכל על המהלך מתוך פרספקטיבה רחבה של פעילות מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, המציג דרך קבע, תוכנית תערוכות רב-גונית ופועל לטובת קידום, חקר, תצוגה וחינוך לאמנות ולתרבות בארץ. במשך השנים, בגלל תת תקצוב של משרד התרבות של מוזיאונים, תקציב הרכישות הלך ונשחק והמנדט שלנו המוזיאונים הוא לשמר לחקור ולהציג את האוסף שמשקף את התרבות החומרית שלנו. מכאן עלתה בי המחשבה שכדאי שתהיה לנו דוקומנטציה אמנותית של התקופה הזו, שהיא מסמך של תקופה, קפסולת זמן של תקופה.

איה לוריא. צילום איריס נשר

"אנו מקווים שמשרד התרבות, מועצת המוזיאונים וגופים ומוסדות אחרים יתגייסו אף הם ויוציאו יוזמות נוספות לעידוד אמנים ואמניות הפועלים בארץ. זוהי שעה קשה לעולם התרבות והקולות חשפו ביתר שאת את הצורך הרב בתמיכה ביצירה האמנותית בעת הזו. כעת מוזיאון הרצליה סגור, צוות המוזיאון בחל"ת, חברות וחברים רבים מצוות ההדרכה של אגף החינוך שלנו (מוז"ה) עדיין בבית עוד מתקופת הסגר הראשון. הסגר הזה תפס אותנו רגע לפני פתיחה של שבע תערוכות חדשות ושוב הוצאנו את הצוות לחל"ת. המוזיאונים וחללי התצוגה אמורים להיפתח רק באמצע דצמבר ואנחנו התנהלנו למופת על פי התו הסגול והרבה אנשים העידו שהמוזיאון עבורם הוא כמו אוויר לנשימה. כשכל עולם התרבות סגור המוזיאונים הם היחידים שיכלו להציע אי של שפיות. בתקווה לחזרה מהירה לשגרת חיים ופתיחת שערי המוזיאון לקהל הרחב עם שבע תערוכות חדשות ומגוונות של אמניות ואמנים ישראלים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר