טורניר סטריט בול. צילום: בני הרצליה
צילום בני הרצליה

מסגרות בני הרצליה התייקרו בעשרות אחוזים: "אצטרך לשלם 16 אלף שקל בשנה לשלושה ילדים"

בענף השחייה עלה המחיר ב-62 אחוזים. בקבוצות הכדורסל עלה המחיר ב-20-13 אחוזים. הורים רבים עצרו את התשלומים. העירייה: "גם המחיר שהועלה טומן בתוכו סבסוד גדול מאוד"

פורסם בתאריך: 27.10.20 08:33

הורים בהרצליה מתלוננים כי אגודת הספורט בני הרצליה העלתה את התשלומים של מגוון מסגרות הספורט, ובהם הכדורסל, בעשרות אחוזים. העלייה הגבוהה ביותר היתה בענף השחייה, שם עלה המחיר בעד 62 אחוז. בקבוצות הכדורסל עלה המחיר ב-20-13 אחוזים וכן מחיר הציוד שהיה עד כה 250 שקל הוכפל ועכשיו הוא 500 שקל. כתוצאה מכך ההורים הקימו קבוצת מחאה שמונה 165 חברים שמתנגדים להעלאת התשלומים, ושאין בכוונתם לשלם עד שלא יירדו המחירים. ההורים פנו עוד בספטמבר במכתבים לעיריית הרצליה, אך לטענתם טרם נענו.

"בסוף אוגוסט, שבועיים אחרי שהתחילו האימונים של הקבוצות, קיבלנו הודעה מבני הרצליה כי עלינו להירשם", מספרת אמא לשלושה ילדים שמשתתפים בליגות הכדורסל של בני הרצליה, "ממש הופתעתי וזעמתי. עכשיו עם שלושה ילדים במסגרות של בני הרצליה אצטרך לשלם 16 אלף שקל לשנה. זה סכום עתק. לא האמנתי שבתקופה כזאת של משבר הקורונה, כשאנו נמצאים בחוסר ודאות ובשעה שהמשבר הכלכלי פוגע בלא מעט משפחות, מעלים לנו את המחיר באחוזים ניכרים ובבת אחת. זה שאנחנו גרים בהרצליה לא אומר שכולנו מליונרים. יש הרבה הורים במצב סוציואקונומי בינוני ומטה וצריך להתחשב בכולם. נאמר לנו שמי שמתקשה כלכלית יכול להגיש בקשה לוועדת הנחות שזה מצריך מאתנו למלא ולהגיש טפסים רבים ומאוד פולשניים וזה מרתיע הרבה אנשים למלא ולהגיש אותם".

עוד היא מוסיפה: "כרגע מבדיקה שערכנו בקרב ההורים אנחנו יודעים כי מקסימום 30 אחוז שילמו את הסכומים שנתבקשו, בעיקר בגלל הלחץ של הילדים. ילדינו מתאמנים שנים רבות במסגרות השונות של בני הרצליה והם רוצים להמשיך ולעשות את הספורט שהם כל כך אוהבים ולהמשיך ולייצג את העיר הרצליה. אנחנו לא מתכוונים לשלם אם לא יהיה שינוי במחיר וגם נחרים את האימונים כשיחזרו. אם מספר הנרשמים יישאר כמו עכשיו, כשפחות מחצי נרשמו, לא יהיו להם קבוצות והם לא יוכלו לפתוח את ענף הכדורסל שהוא הענף הכי גדול של בני הרצליה. אנחנו מרגישים שבויים. אין אף גוף אחד שדרכו אפשר להיות חלק ממסגרת של כדורסל תחרותי. אנחנו מציעים שהשנה ישאירו את המחיר ששילמנו בשנה שעברה ובשנה הבאה ישקלו מחדש, על אף שמבירור שלנו בערי השרון האחרות המחירים נמוכים יותר משמעותית. זו דרך חיים עבור ילדינו ולא מותרות ועוד יותר חשוב לעסוק בספורט בתקופה קשה זאת, במקום להיות כל הזמן במסכים".

בעקבות תלונות ההורים החליט חבר המועצה יריב פישר להעלות הצעה לסדר בעניין לקראת ישיבת המועצה שתתקיים הערב (שלישי). פישר מציע כי העירייה תעביר לבני הרצליה תקציב העומד על 4-3 מיליון שקל לטובת הורדת מחירי החוגים וסיוע להורים ותנחה את תאגיד בני הרצליה להתכנס מחדש ולדון בעליית המחירים בתקופה זו.

פישר כותב בהצעתו: "לצערי, דווקא בשנה זו עיריית הרצליה בחרה לעלות את הארנונה לתושבים וגם להעלות בצורה דרסטית את עלות החוגים בתאגיד בני הרצליה, עליה משמעותית מהשנה הקודמת. לצערי ההורים אינם מקבלים את המענה הראוי ואף מעבר לזה – פשוט לא רושמים את הילדים לחוגים. רבים מההורים גם לא ישלחו את ילדיהם וזה בהקשר לטענה שאני טוען כבר הרבה זמן שרוב התושבים בהרצליה לא יבואו לבקש הנחה, לא יבקשו ועדות ועזרה, הם פשוט ינהלו סדר עדיפויות אחר, יחפשו חוגים ופתרונות מוזלים יותר בעיר ומחוצה לה עבור ילדיהם. כחלק מהיותי חבר דירקטוריון הבאתי הצעה כי ינוהל מתווה של הנחות קבועות לכלל הציבור ובעצם כל משפחה תקבל את אחוז ההנחה המתבקש. לצערי לא כך הדברים, הסכום שהוחלט עליו בוועדת הנחות נמוך ואינו בעל משמעות ושוב מעמד הביניים הוא מעמד יציב, ערכי שאינו מעוניין לקבץ נדבות".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית זיו עומר אמר כי "הנהגת ההורים העירונית הרצליה מטפלת בנושא מחירי החוגים בבני הרצליה כבר מחודש אוגוסט. למעשה, כבר בקיץ 2019 היתה כוונה לתיקון מחירים והצלחנו לעצור את זה. הסיבה לתיקון המחירים מובנת. העמותה גרעונית מזה מספר שנים, והאינטרס של כולנו הוא עמותה פעילה וחזקה. אבל היו שני דברים שהפריעו לנו. הראשון הוא שהעיתוי היה בעייתי. גם אם העמותה והעירייה נמצאים בתקופה לא קלה, חלק לא מבוטל מההורים נמצאים בבעיה לא פחות גדולה. הדבר השני הוא שביקשנו שלצד שינוי מחירים תהיה ראורגניזציה במנגנון בני הרצליה. אך אם בקיץ דיברנו על מיתון בהעלאת המחיר והעלאה של עד עשרה אחוזים, ברור לנו שלאחר סגר שני המצב החריף.

"מאז הקיץ אנו בקשר רציף עם הנהלת בני הרצליה, יו"ר העמותה וסגן ראש העירייה מר עופר לוי, ובמיוחד מול מנכ"ל העירייה מר יהודה בן עזרא אשר מבין היטב את צרכי ההורים ומנסה בתבונה וביצירתיות למצוא פתרון אשר לא יפיל את בני הרצליה, ויאפשר להורים לצרוך חוגי ספורט עבור ילדיהם. אנו מכירים את המספרים לפני ולפנים, מבינים את הבעייתיות של תמחור חסר לאורך שנים, אך הצענו גם רעיונות נוספים להורדת המחיר. לאחרונה ראש העירייה התערב בנושא באופן אישי, ואני מאמין שראייתו החברתית תביא לפתרון לטובת כולם. ביום חמישי האחרון היתה מתוכננת ישיבת סיכום בנושא אשר נדחתה בשל אבלו של סגן ראש העירייה. הפגישה תתקיים ביום רביעי ואני מקווה שנגיע עם בשורות לאחריה. בנוסף, מעבר לעבודה בטווח הקצר, אנו פועלים לשינוי מהותי בטווח הארוך ומשוכנעים שהכנסת תחרות תעשה את העבודה. הן בפן המקצועי, הן בפן החינוכי והן במחיר".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "המחיר המקורי שתוכנן ירד לאחר שיחות עם ההורים. עם זאת, יש חילוקי דעות ועדיין מתקיימים דיונים בנושא. על הורי הכדורסל להבין שאין זה ראוי, לא הוגן ולא נכון להמשיך ולסבסד את המחיר בצורה לא מידתית. עדיין – גם המחיר שהועלה טומן בתוכו סבסוד גדול מאוד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אינני בקי במחיירם אבל אם עיירתה רצליה סבסדה במשך שנים באופן לא מידתי את הפעילויות האלה היא צריכה לבוא להלין רק על עצמה ולבדוק כיצד זה בכלל קרה. בכל מקרה גם אם התברר בעיריה שמישהוש"שכח" לעדכן מחיירם זה משמ לא הזמן להקפיץ את המחיירם בבת אחת באופן מוגזם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר