יהודה סטרולוביץ בטקס קבלת אות יקיר העיר
יהודה סטרולוביץ בטקס קבלת אות יקיר העיר

"איש מקסים ואוהב אדם": נגיף הקורונה הכריע את יקיר העיר הרצליה יהודה סטרולוביץ

סטרולוביץ הלך לעולמו ביום שלישי, בגיל 95, אחרי חודש של מאבק בנגיף. הוא עסק רבות בפעילות התנדבותית בעיר והיה אחד מבכירי הנהלת עמותת ע.ל.ה הרצליה. אשתו יהודית היא אמה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות

פורסם בתאריך: 29.10.20 17:57

יקיר העיר הרצליה יהודה סטרולוביץ נפטר ביום שלישי בגיל 95, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. הלווייתו התקיימה אתמול לפני הצהריים בבית העלמין הישן בהרצליה כשבני משפחתו, בהם יהודית אשתו ובתה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, מלווים אותו בדרכו האחרונה. לסטרולוביץ בת מנישואיו הראשונים, אסתר חכם, המתגוררת בהרצליה, והוא זכה לנכדות, נכדים ונינים.

סטרולוביץ, שורד שואה ופרטיזן הוא יליד קושניצה שבצ'כוסלובקיה ועבר את תקופת השואה בהונגריה. הוא היה במחנה עבודה בשם בור ביוגוסלביה ולאחר שברח ממנו הצטרף ללוחמי הפרטיזנים של טיטו. אחרי המלחמה חזר לביתו והתאחד עם אחיו הגדול ושתי אחיותיו הגדולות שנשארו מהמשפחה בת עשרת הילדים. בסוף 1946 עבר לגרמניה ושירת תקופה מסויימת במחנה העקורים ברגן בלזן ועסק שם בפעילות ציבורית. בשנת 1948 עלה ארצה וגוייס לצה"ל, שם שירת בתפקידים רבים ושונים ובתפקידו האחרון היה רס"ר בית הספר לפיקוד ומטה. הוא השתחרר מהצבא ב-1970. ב-1965 עבר סטרולוביץ להרצליה ואחרי שהשתחרר מהצבא, ב-1971, התקבל לעבודה כמנהל מחלקת הפיקוח. כגמלאי צה"ל היה חבר במזכירות ארגון צוות – ארגון גמלאי צה"ל.

סטרולוביץ היה ממקימי המכללה לגמלאים והיה מתנדב פעיל מזה יותר מ-20 שנה במסגרת ע.ל.ה (העמותה למען הקשיש) הרצליה. הוא היה אחד מבכירי הנהלת העמותה ושימש כנציג הפעילות הגופנית שלה. משנת 1995 לקח חלק בארגון ותכנון פרויקטים מגוונים ופעילויות ספורט רחבות לגמלאי העיר בשיתוף המחלקה לספורט בעירייה. הוא קיבל את אות יקיר העיר הרצליה בשנת 2008. היתה לו גם חנות בוטיק לבגדי גברים "אומברה" ברחוב סוקולוב בעיר.

"הוא היה איש יקר ונפלא, מלא מרץ, מלא רוח חיים ורצון לעשות", מספר עליו נפתלי מנהיים, חבר בדירקטוריון של עמותת ע.ל.ה ומנהל תיכון הראשונים לשעבר, "היינו חברים טובים ונכחתי ביום הולדתו ה-90. הדבר האחרון שהייתי מאמין זה שהוא ילך. הוא היה ברוחו הרבה יותר צעיר מאנשים שצעירים ממנו פיזית ב-20 שנה. הוא היה בדרך כלל בריא ובעל דעה מוצקה ברוב הדברים ואיש שיחה מרתק. הוא התנדב במשך שנים בעמותת ע.ל.ה למען הקשיש וריכז את פעילות ספורט שלה, שהקיפה עשרות קבוצות של התעמלות לגיל השלישי. הוא היה גם חבר דירקטוריון בעמותה. הוא היה מגיע לשמוע הרצאות של מכללת הגמלאים והיה מוותר על הרצאות כדי ללכת לטפל בענייני הספורט בעירייה".

"יהודה היה נשוי ליהודית 55 שנים והיה לבתה אסתר חיות כאב", מספר יוסי גולן, חבר ילדות של חיות, מנהל פורום תושבים ברעננה ופעיל חברתי, "אני מכיר אותו לפחות 50 שנה. היתה לי המבורגריה מרשת 'וימפי' ליד חנות הבוטיק שהיתה לו 'אומברה' לבגדי גברים בסוקולוב 59 בשנות ה-90-80. הוא היה איש מקסים ואוהב אדם. הוא היה צלול עד הרגע האחרון, היה לו קול רועם, צחוק מתגלגל ולחיצת יד מרשימה על אף גילו. הוא היה איש בריא שהיה מקפיד לעשות צעדות בוקר. באחת מצעדות הבוקר שלו לפני כחודש הוא קיבל סחרחורת, נפל ושבר שלוש צלעות וקיבל מכה בצוואר. הוא אושפז בבית החולים בילינסון ושם הוא נדבק בקורונה. הוא נלחם בקורונה כמעט חודש. הוא היה איש חזק והקורונה הכריעה אותו בסוף".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר