צילומים באדיבות העמותות
צילומים באדיבות העמותות

אלו הימים הנוראים של עמותות בעלי החיים בהרצליה והסביבה

ב"הרצליה אוהבת חיות" מספרים על עלייה בנטישת כלבים וחתולים במהלך החגים, ב-SOS חיות הרצליה זקוקים בקביעות למאמצים ולבתי אומנה. מסע בין עמותות בעלי החיים בשרון, פרויקט מיוחד

פורסם בתאריך: 11.10.17 15:02

"כשבן אדם שלא מעקר כלבה זורק לרחוב קרטון עם 12 גורים, זה ממוטט אותנו נפשית וכלכלית"

עמותת הרצליה אוהבת חיות

עמותת “הרצליה אוהבת חיות” קיימת כבר 14 שנה, ממאי 2003. העמותה הוקמה על ידי קבוצת אנשים שרצתה לעשות שינוי בכלביה עירונית בהרצליה. “רצינו לעזור לחיות למצוא בית חם ולהעניק טיפול הולם יותר לכלבים”, אומרת מיכל צוויג, מנכ”ל וממייסדי העמותה. “עיריית הרצליה השכילה להבין שיש פוטנציאל אדיר בשיתוף פעולה עם הקהילה שתהיה מעורבת בגורל חיות הרחוב שבעיר, וככה הפכנו את הכלבייה למקום בו פועלים מתנדבים מכל שכבות האוכלוסייה.

מיכל צוויג

מיכל צוויג

“כלבים אבודים או נטושים נאספים לכלביה העירונית וחיים בכלוב שלצערי משול לבית סוהר, אלא שבניגוד לאסירים, להם אין חופשה מהכלא ואין יציאות, המתנדבים שלנו מוציאים את הכלבים לטיול ומעניקים להם חום, אהבה ויחס אישי, ובעיקר את ההזדמנות לפרוק קצת אנרגיה ולא להיות כלואים כל הזמן. במקביל, אנחנו מוצאים להם בתים חדשים. בכל רגע נתון יש 70-80 כלבים וכמה עשרות חתולים שנמצאים בעיקר באומנות. לצערי כיום יש עודף של נטישת בעלי חיים ופחות מדי מאמצים, כשבן אדם שלא מעקר כלבה וזורק לרחוב קרטון עם 12 גורים זה ממוטט אותנו גם נפשית וגם כלכלית. ויש חיות שכלואות שנה וחודשים רבים וחלק מתפקידנו זה לעשות את המינימום כדי לשמור על החיות נפשית, רגשית ופיזית”.

צוויג מספרת שבתקופת החגים יש עלייה בנטישה ובהתעללות בבעלי החיים, כאשר ההתעללות כוללת גם מקרים של הזנחה קשה. “התעללות בבעלי חיים מתרחשת לצערי כל השנה ובעיקר בחופש הגדול ובחגים, כשאנחנו מדברים על מקרים של מהזנחה פושעת, חלקה מכוונת. אנשים שלא רוצים להוציא כסף ונוטשים את הכלבים, בעלים של חיות מבוגרות שאין להם חשק או רצון להשקיע, ועוד. למשל, הגיעה לכאן פינצ’רית מבוגרת ונמרצת בת 9 שכבר לא רואה טוב אבל עדיין נותרו לה כמה שנים טובות לפניה והיא ננטשה על ידי משפחה בשרון וכבר שבועיים שהיא נמצאת בכלוב ולא מפסיקה לבכות. ולנו נקרע הלב. אנשים לא מבינים שכלבים שננטשים חווים משבר רגשי גדול. איך אפשר לחיות ביחד עם כלב ולהחזיר אותו כאילו זה ספר בספריה או לנטוש אותו תחת מגוון של תירוצים? צריך להדגיש לציבור שיש כלבים שלא שורדים את הנטישה ומתים משברון לב”.

למה העמותה הכי זקוקה?

“אנחנו זקוקים בעיקר למשפחות אומנה כדי להיטיב עם החיות, שיחיו חיים נאותים עד לאימוץ שלהם וכמובן לתרומות ולכמה שיותר אימוצים”.

בואו לאמץ:

בנדי:

בנדי

בנדי

פינצ’רית חמודה ואנרגטית בת 9, נמצאת כבר שבועיים בכלוב לאחר שננטשה ורק משוועת ליחס, אהבה ותשומת לב. אין לה ראיה טובה למרות זאת היא מתפקדת מעולה ומלאה מרץ.

ליפסטיק:

ליפסטיק

כלבה מסוג רועה בלגי, בת 6-7, הייתה בעבר באימוץ אצל משפחה שלא השקיעה בה והוחזרה. יש לה המון מרץ ואנרגיה והיא זקוקה למשפחה עם נכונות להשקיע בה, להפעיל אותה, טיולים והליכות, או לתחום חילוץ והצלה. היא נבונה וספורטיבית.

ריצ’ארד:

ריצ'ארד

ריצ'ארד

לברדור מעורב ברועה בלגי, בן3 וחצי, בינוני-גדול, חברותי ויפיוף שמת על כלבים וילדים. הגיע מבעלים שלא היה בכלל בבית והוא זקוק להמון חום וצומי ואהבה.

ימי אימוץ: ימי אימוץ מתקיימים כל שבוע בכלביה עירונית בהרצליה שנמצאת כרגע בגליל ים ואחרי סוכות עוברת למיקום חדש, באזור קניון שבעת הכוכבים. האימוץ מתקיים בהרצליה בימי שישי בין השעות 14:00-16:00 . בנתניה (הרכב 12) בימי שישי 13:00-15:00. ובשבת בין 10:00-13:00. בכל חודש בשתי השבתות האחרונות מתקיים אימוץ בין השעות 10:00-13:00 גם בחוצות שפיים.
ניתן גם לאמץ טלפונית בטלפון 055-6675229.

ימי אימוץ


https://www.facebook.com/herzelialovesanimals/

 

 "הבעיה החמורה ביותר היא של נטישתם של אימהות וגורים ברחוב"

אס.או.אס חיות הרצליה

עמותת “אס.או.אס חיות הרצליה” הוקמה לפני 37 שנים בתל אביב, כשיש לה ימי אימוץ בהרצליה, רמת השרון ותל אביב. ריקי בצרי, תושבת הרצליה, יו”ר ומייסדת העמותה, הקימה אותה במטרה למנוע סבל מחיות המחמד ולפתח את המודעות והחמלה של הציבור בכל הנוגע לבעלי חיים. “אנחנו העמותה שהכניסה את שיטת משפחות האומנה לארץ שלא הייתה קיימת לפני 30 שנה. באותם ימים הייתי סטודנטית לפסיכולוגיה וחשבתי שאם יש אומנה לילדים אז למה לא לקיים אומנה לחיות. הבנתי שחייבים למצוא פתרון חלופי לכלבים המוחזקים בכלוב בכלביות שהתנאים בהם לרוב לא ממש טובים. וככה הקמנו רשת של משפחות אומנה, משפחות שלא יכולות להחזיק בכלב באופן קבוע אבל לוקחות את הכלבים לפרק זמן קצוב עד שאנחנו מוצאים בית חלופי עבורם. דרך משפחות האומנה אנחנו לומדים על אופי הכלבים ויודעים איך להתאים בין הכלב למשפחה המתאימה”, אומרת בצרי ומוסיפה: “למרות שהמוקד של העמותה נמצא בתל אביב אנחנו פועלים גם בהרצליה ויש לנו ימי אימוץ כל יום שבת בכל מזג אוויר וגם בחגים בכפר שמריהו, בכניסה לשדה תעופה של הרצליה”.

ריקי בצרי

ריקי בצרי

לדברי בצרי, המכה הקשה ביותר היא אמהות וגורים שנזרקים לרחוב ונמצאים בסכנת מוות. “מגיעים אלינו כלבים רבים מרשויות מקומיות עם בעיות של דלקות במעים והזנחה קשה. צריך לזכור שכמה שלא טוב ברחוב גם במכלאות העירוניות המצב אינו מזהיר. אבל הבעיה החמורה ביותר היא של נטישתם של אימהות וגורים ברחוב ולכן יש לנו פרויקט של אומנה המיועד להצלת אמהות וגוריהן. כרגע יש לנו 7 כלבות מניקות עם 6-7 גורים כל אחת. בנוסף, יש לנו 60 גורים באומנה, 15 כלבים וחתולים באומנה, ועוד כ־100 כלבים בפנסיונים שלנו”, אומרת בצרי.

בעיה נוספת וחמורה לא פחות לדבריה של בצרי היא נטישתם של כלבים מבוגרים שהיו רגילים כל חייהם לחיי בית ומשפחה. “היה לנו לאחרונה מקרה של כלב פינצ’ר מעורב בן 15 שהמשפחה שלו החליטה שלא מתאים להם לגדל אותו יותר, הם אפילו לא טרחו למצוא לו בית חלופי והשליכו אותו מחוץ לבית. ובגלל שהוא לא רגיל לחיים ברחובו לצערי כמה ימים לפני כיפור הוא נדרס. במזל רב הוא נשאר בחיים. לאחר התאונה הם התנערו ממנו ולא רצו בו ומאז הכלב אומלל ובדיכאון שזה ממש נוגע ללב והוא עדיין עם נקז לאחר הניתוח. צריך לומר שנטישת בעלי חיים בעת זקנה היא התעללות לכל דבר ועניין. נכון שאין כאן פגיעה פיזית אבל יש נטישה של כלב שלא יודע להסתדר לבד וזה עצוב. לצערי זה לא המקרה היחיד של נטישת כלבים קשישים. בשבת אחרונה היה מקרה של אדם חולה שהביא אלינו כלב בגיל 7 ולקחנו אותו לפנסיון טוב ומאז הוא לא מפסיק לבכות. כלבים חווים חרדת נטישה קשה ביותר. אבל לצערי הרבה מאוד אנשים עדיין לא מרגישים מחויבות משפחתית לבעלי חיים”.

למה זקוקים בעמותה?

“העמותה זקוקה בעיקר לבתים חמים ולמשפחות אומנה וגם לתמיכה מרחוק בהוראת קבע שתאפשר לה להמשיך להציל כלבים וחתולים מרשימות המתה בהסגרים. מעבר למשפחות אומנה, העמותה מפעילה בהרצליה פרויקט אימוץ מרחוק הפרויקט מיועד לכלבים שאין להם סיכוי למצוא בית מכל מיני סיבות, או כאלה שמחכים למעלה משלוש שנים בכלוב, כשהמאמץ תומך בהם כלכלית מרחוק ועוזר לממן את השהות שלהם בפנסיונים בתנאים טובים, בנוסף למימון של אוכל, חיסונים ובתקווה לאימוץ מלא. בנוסף, העמותה זקוקה לתרומות על מנת לחלץ, לשקם ולגדל את החיות הנטושות ואלו החיות ברחוב”.

בואו לאמץ:

ריימי:

ריימי

ריימי

הכלבה ריימי בת השנתיים, הגיעה מבית המחסה היחיד הפועל בשטחי הרשות הפלסטינית. היא עברה חיי גיהנום והתעללות קשה והיום רק הצליעה שלה נשארה כעדות אילמת למה שהיא עברה. היא אוהבת את כולם למרות הכל, והיא לא נותנת לעבר שלה להשפיע על כמויות האהבה שהיא מחלקת.

החתול לוקי:

לוקי

לוקי

לוקי הגיע לעמותה בזמן שמתנדבים עיקרו את חתולי הרחוב באחד הישובים בשרון. הוא פשוט נכנס אל רכב החילוץ וביקש לנסוע לעמותה כדי למצוא לו בית חם ואוהב, הוא היה מצונן מאוד ובקושי הצליח לנשום. עבר אשפוז, טיפול והיום הוא מהמם עם פרווה ארוכה ורכה ואופי של כלב.

במבה:

במבה

במבה

כלב בן 14, נמצא במלונה מכוסה בשמיכה הכי מזוהמת שיש, עם מחלת עור שהגיעה למצב הכי קשה שלה, מצב שנקרא עור פיל. הכלב לא הפסיק לצווח למגע יד מרוב שכל גופו היה מחורר מהמחלה ומדמם. כמובן שהמחלה חדרה לעיניו ועיוורה אותו והוא עבר בחייו התעללות איומה של הזנחה. רק רוצה שקט ואהבה.

סבא:

סבא

סבא

פינצ’ר בן 15 שהושלך לרחוב לעת זקנה,לא הצליח להסתדר עד שנדרס. כיום הוא לאחר ניתוח ועדיין עם נקז ורק מחכה למשפחה שתיקח אותו לחיקה כדי לזכות בזקנה טובה”.

ימי אימוץ: העמותה מקיימת ימי אימוץ בכל יום שבת בכפר שמריהו כשבכל סופ”ש מוצעים כ־200 כלבים וחתולים. בנוסף ביום האימוץ ניתן למסור כלבים לבית חלופי. “באם יש בעלי כלבים שאינם מעוניינים בהם יותר, עדיף לבוא לימי האימוץ כדי למסור אותם למשפחה טובה ולמצוא להם בית חלופי. ככה יש לכלב סיכוי למצוא בית טוב יותר מאשר להיות כלוא בכלבייה”, מדגישה בצרי.
טלפון לאימוץ 03-7441010 או 03-7441111
http://www.sospets.co.il/%D7%99%D7%9E%D7%99_%D7%90%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%A5.htm

"בתקופה זו גם עולה תופעת ההתעללות בגורים"

עמותת "כפר סבא ורעננה אוהבות חיות", כפר סבא

עמותת “כפר סבא ורעננה אוהבות חיות’ הוקמה ב־2004 על ידי מתנדבים תושבי כפר סבא במטרה לטפל בחתולי הרחוב של כפר סבא ומטפלת כיום בחתולים ובכלבים. רונית רמז, אשת שיווק בעברה, המשמשת כיום כיו”ר העמותה, הייתה בין מקימיה. “אני ממייסדי העמותה והגעתי אליה נטו מתך אהבת בעלי חיים”, היא מספרת. “ראיתי שמצב חתולי רחוב בכפר סבא היה מזעזע ויש כמויות אסטרונומיות של חתולים וגורים והתרבות חסרת שליטה וכתוצאה מכך גם מוות של גורים בקבלנות, ובאמת נוצר מצב מזעזע עבור חתולים ותושבים. ולכן החלטתי שצריך להציל אותם, שצריך לשנות את מדיניות העירייה ולטפל בחיות. כך ביחד עם העירייה, מיסדנו פינות האכלה, הדרכת תושבים של איך, מתי ואיפה להאכיל, כשהעירייה אחראית על עיקור וסרור החתולים בכלביה העירונית של רעננה, המשותפת לשתי הערים. בתחילת הדרך טיפלנו רק בחתולי כפר סבא, עד שאחרי כמה שנים הצלחנו לשכנע את הגורמים הרלוונטיים בעירית רעננה לפעול גם בכלביה העירונית של רעננה –כפר סבא ומכאן שם העמותה. כיום אנחנו מטפלים בעיקר בחיות של כפר סבא”.

לעמותה יש חדר אשפוז וטיפוליה משלה, שם הם מגישים עזרה רפואית לחתולי רחוב שנפצעו ונפגעו, משקמים אותם, ואחר כך מחזירים אותם למקום ממנו, נאספו שכן חתול הוא חיה טריטוריאלית. “את הגורים הצעירים יותר אנחנו מציעים לאימוץ בחתוליה שלנו שנמצאת במקום סודי בכפר סבא, אין לנו עניין לפרסם את הכתובת כדי לא לעודד נטישה במקום”, אומרת רמז. “כל חתולי הרחוב בכפר סבא מעוקרים ומסורסים וניתן לזהות זאת על ידי חתך באוזן השמאלית שלהם. יש לנו מיפוי של מאכילי חתולים בעיר כשיש למעלה מ־1,000 בתי אב ותושבים שמאכילים חתולים בגינות ציבוריות”.

רונית רמז

רונית רמז

רמז מוסיפה: “העמותה שלנו פועלת מזה שנים להצלת כלבים וחתולים. אנו משקמים ומטפלים בהם, ומכינים אותם לחיים חדשים, ופועלים למציאת בית לכלבים ולחתולים. הכלבים מוחזקים בבתי אומנה או פנסיונים שיקומיים. לעמותה אין כלביה, אך אנו מקיימים בכל שבת יום אימוץ לכלבים שבחסותנו, ולכלבים מעמותות נוספות מכל הארץ”.

לדברי רמז בכל שנה, בתקופה שבין החופש הגדול ועד לאחר חגי תשרי, יש עליה חדה בכמות הנטישה של בעלי חיים, לרוב עקב נסיעה או שינוי בחיים. “בחג יש נטישת כלבים שעולה בהדרגה מתחילת חודש יוני”, היא אומרת. “בתקופת הקיץ אנשים עוברים דירות, משנים סיטואציות בחיים, נוסעים לחופשות, אנשים שטסים לחו”ל לא רוצים לשלם פנסיון עבור הכלב. ובמקביל זו עונה של המלטות ויש אנשים שלא מעקרים ומסרסים את הכלבים שברשותם ונולדים גורים לא רצויים שננטשים בקרטונים וברחוב. בתקופה זו גם עולה תופעת ההתעללות בגורים, בעקבות ההמלטות המרובות אנחנו עדים לילדים ובני נוער שנתקלים בגורים של חתולים ומתחילים להציק להם – לזרוק אותם כמו כדור מאחד לשני, ללטף אותם ואז לבעוט, ואנחנו מקבלים את התלונות אלינו ומנסים להצילם”.

אז למה העמותה הכי זקוקה?

“אנחנו מחפשים שלושה דברים עיקריים, בתי אומנה לכלבים כדי למצוא להם בית כבר בחגים כי אין הרבה פנסיונים ואלו הקיימים כבר מלאים ועולים כסף רב, מתנדבים לעמותה שיבואו לשבתות אימוץ ויחברו לעמותה במגוון תפקידים ארגוניים במהלך השבוע, והדבר השלישי הוא תרומות, אפילו ברמת כוס קפה, תרומה של עשרה שקלים”.

בואו לאמץ:

הארי החתול:

הארי

הארי

חתול מסוג פרסי בוגר, בן 8-9, גדול ויפיפה . נזרק לרחוב על ידי אדם שמאס בו והוא ללא שבב כמו רוב החתולים. הוא חתול מאוד אצילי, מחונך ומנומס, שלא יכול לשרוד ברחוב ומחפש בית טוב שמבין שצריך לטפל בו היטב, לסרק אותו ולתת לו את השקט שלו, הפינה שלו.

קוצ’י החתול:

קוצ'י

קוצ'י

בן ארבעה חודשים, הגיע לעמותה בגיל חודשיים עם רגל אחורית שבורה ונמצא בחניון של קניון לאחר שכנראה הושלך מרכב. הוא קיבל טיפול רפואי והרגל החלימה לחלוטין וכעת הוא מחכה לבית. קוצ’י חמוד, ידידותי, מתוק ואוהב ילדים.

וויט:

וויט

וויט

כלב גדול, בן שנה וקצת, מעורב – כנעני עם כלב רועים. הגיע לכלביה העירונית והוצא משם, מתנדבים יעידו עליו כי הוא “הענק האציל”, למרות גודלו ועוצמתו הוא עדין וזהיר, ואנשים רבים נרתעים מגודלו ללא סיבה כי הוא פודל בנשמתו. מסתדר עם כלבים וילדים מתאים לבית עם ילדים ומעניק חום ואהבה והוא מתאים לכל גודל של דירה.

ימי אימוץ: כיום יש לעמותה קרוב ל-40 חתולים שממתינים לאימוץ, כשבמהלך השנה מטופלים בטיפוליה בין 150 ל-250 חתולים, רובם סובלים מפציעות שקשורות לדריסה, נשיכות של כלבים, זיהומים והתעללות. ימי האימוץ מתקיימים בכל יום שבת בין 10:00-14:00 בפארק כפר סבא וכוללים בין 30-40 כלבים וחתולים המגיעים גם מעמותות אחרות בארץ.
לתרומות ואימוץ ניתן לפנות לטלפון 054-3389490 . http://www.ks-loves-animals.co.il/

 

"לציבור לא אכפת, זה ממש מטריד ומפחיד"

העמותה למען חתולי רעננה

“העמותה למען חתולי רעננה” הוקמה ב־2004 על ידי תושבת העיר, רוזה בריגל ז”ל, במטרה לסייע ולהציל את חתולי הרחוב. “מטרת העמותה היא לעזור לחתולי רחוב, לגורים שננטשו ברחוב וליצור פינות האכלה מסודרות כמו גם ביצוע של עיקורים וסרוסים בשת”פ עם עיריית רעננה”, אומרת יונית גבע, יו”ר העמותה. “כל המתנדבים פועלים מהבית כשהבתים שלנו הפכו לבתי אומנה עבור הגורים הרבים שנמצאו ברחוב. כרגע יש אצלנו 24 גורים, חלקם פצועים שלא יכולים לחזור לרחוב, חלקם עם שיתוק ויש גם גורים שנמצאו ללא אמא ברחוב והגיעו כשהם זקוקים להנקה ונטולי חכמת הרחוב שהאמא שלהם לא הספיקה להעניק להם. לי באופן אישי יש כעת 6 גורים בבית כששני הילדים שלי (6,8) מבינים את המשמעות של בית אומנה. חתולים נשארים אצלנו עד שהם מחלימים לגמרי. היו לנו כמובן מקרים של חיבור חזק לחתולים ונשארו אצלנו 3 קבועים. אפשר לומר שאני המחלקה הסיעודית של החתולים”.

יונית גבע יו"ר העמותה לחתולי רעננה צילום: ליאת מאיר

יונית גבע. צילום: ליאת מאיר

לדברי גבע, ככל שחולפות השנים נדמה כי הציבור הופך לאדיש יותר למראה סבלן של חיות המחמד הפצועות, הסובלות והננטשות. “היה לאחרונה מקרה ברעננה של חתולה שהסתובבה עם גידול חמור על הפנים ולקח לנו שבועיים ללכוד אותה. רק תושבת אחת טרחה להרים לנו טלפון ולאיש לא הזיז שיש חתולה חולה שסובלת. יש מקרים של חיות מחמד שננטשות ומסתובבות כשהן במצב קשה ולציבור לא אכפת, זה ממש מטריד ומפחיד. כמובן שבסופו של דבר הסרנו את הגידול והיא ניצלה. אדגיש לציבור שאם יש חיה פצועה או חולה לא ביקשנו מכם להרים או לגעת אלא לכל הפחות לדווח לנו על כך. רמת האדישות של הציבור לחיות סובלות מרתיחה אותי. התושבים הם העיניים שלנו ברחובות ועליהם חובת הדיווח כי אנחנו לא מגיעים לכל מקום”.

מעבר לקושי שבהתמודדות עם המספר ההולך וגדל של חיות מחמד שננטשות, במיוחד בתקופת החופש הגדול והחגים, גבע מספרת שגם משפחות אומנה רבות טסות מה שיוצר בעיה קשה אף יותר: “בתקופת החגים יש נטישה רבה יותר של חיות כי כולם טסים ונוסעים, ויש כאלה שעבורם חית המחמד היא לא פקטור. במיוחד לאור העובדה שלרוב החתולים אין שבב אז אין בעיה לנטוש אותם. בעיה חמורה לא פחות היא שבגלל החגים יש מחסור במשפחות אומנה. משפחות אומנה רבות טסות. למשל אני הייתי שבועיים וחצי בחו”ל והייתי צריכה למצוא אומנה ל־11 חתולים, שזה כולל לשנע מזון וארגז חול לבית אחר. אבל לא כולם מסוגלים לעשות זאת ולכן עולה הצורך במשפחות אומנה רבות במיוחד בחגים”.

למה העמותה הכי זקוקה?

גבע מדגישה כי המחסור החמור ביותר הוא בתרומות שיסייעו בהמשך תפקודה של העמותה. ויש לה גם בקשה חשובה: “לא להפוך את כלי המים של החתולים, אם אתם לא אוהבים חתולים אז הכל בסדר רק אל תפגעו בהם, ואם יצא שפגעת בחתול במקרה נא להתקשר ולדווח ולא לתת לו לגסוס באמצע הכביש”.

ניתן לתרום בחנות של מורן m. l. pets, נייד ‏058-686-6886
או אצל ד’ר ג’וליאן בר אילן 1 רעננה, נייד ‏097991149

בואו לאמץ:

מייק:

מייק

מייק

חתול מדהים בן ארבעה וחצי חודשים ששרד שבועיים לבד בפיר של ביוב לאחר שנפל פנימה. הרגל הקדמית שלו לא בשימוש ובעוד שבועיים הוא עובר ניתוח להצלת רגל ויישאר עם 3 רגליים, עובדה שלא מפריעה לתפקודם של חתולים.

שמעון:

שמעון

שמעון

חתול בן ארבעה חודשים שהגיע לעמותה כשהוא יונק לאחר שניזרק יחד עם אחותו בארגז ליד פח זבל ברעננה. הוא אחד הגרגרנים המתפנקים שיש לפי דברי המתנדבים והוא מאוד אסיר תודה על הצלתו וג’ינג’י באופי.

שיטאקי:

שיטאקי

שיטאקי

חתולה בת שבעה חודשים, הגיעה עם מחלת עור קשה שכתוצאה ממנה היא התעוורה. מתנהלת בצורה מדהימה, עצמאית ואנרגטית ולמרות העיוורון כל האינסטינקטים שלה חדים. היא מבינה איפה הכל נמצא ונקשרת מאוד בקלות.
הבית של לזלי ברעננה: בית אומנה של חלק מהגורים, יש אצלה חדר גדוש בגורי חתולים שזו חוויה בפני עצמה, כדאי לבוא ולאמץ דרכה את הגור אליו הכי התחברתם. טלפון של לזלי – 054-4796253.

ימי אימוץ: העמותה מקיימת ימי אימוץ מדי שבת בפארק רעננה ליד פינת החי בין השעות 10:00-14:00 וגם בחגים.טלפון העמותה – 052-6676441
https://www.facebook.com/raananacats/

 

“אין שום סיבה הגיונית לנטוש כלב שליווה אותך 12 שנים”

עמותת חבר לי – רעננה

פועה הורוביץ, פנסיונרית של משרד החינוך, היא ממקימי עמותת חבר לי שהוקמה רשמית בינואר 2006 בגוש דן והחלה לפעול ברעננה לפני כחצי שנה. כיום העמותה פעילה ברעננה ועובדת מהכלביה העירונית כשפועה, תושבת גבעת שמואל, מנהלת אותה ביחד עם נטלי פוקס תושבת רעננה.

פועה הורוביץ

פועה הורוביץ

“לפני מספר חודשים, בחודש מאי, התמנה וטרינר חדש בכלביה של רעננה ד”ר רוני וילדר שהכיר את עמותת חבר לי והחליט להכניס את הפעילות שלה בכלביה העירונית ומאז אנחנו שם”, אומרת הורוביץ. “מטרת העמותה היא להציל כלבים ולמצוא להם בתים טובים וראויים, כשהפעילות שלנו היא בעיקר לקחת כלבים נטושים שאיש לא רוצה בהם ולשדך להם את המשפחות שמתאימות להם. יש לנו קבוצת ליבה של 6 מתנדבות שנותנות את הנשמה לכלבים שכאן, מוציאות אותם לטיולים והן מסורות לכלבים”.

הורוביץ טוענת שהיא כבר התרגלה לעובדה שעונת הנטישה מתחילה בחופש הגדול ונרגעת לאחר החגים. הדבר שקשה במיוחד עבורה הוא הנטישה הלא מוצדקת של חיות מבוגרות שליוו את האדם חלק נכבד מחייו. “לפני כחודש התקשר אלינו מישהו שאמר שיש לו גולדן בן 12 ושהוא רוצה למסור אותו ללא כל סיבה מוצדקת. עבורנו זה דבר שקשה לנו לשמוע כי אין שום סיבה הגיונית בעולם לנטוש כלב שליווה אותך 12 שנה. מזלנו שמצאנו בחורה מדהימה שמתה על גולדנים שלקחה אותו תחת חסותה. היה לנו בכלביה גם כלב מבוגר עם סרטן שהמשפחה שלו נטשה אותו ככל הנראה בגלל הסרטן והמתנדבים בכלבייה טיפלו בו והיה לנו מאוד קשה למצוא לו בית, לשמחתנו בסופו של דבר מצאנו. אבל לא תמיד יש לסיפורים האלה סוף טוב והחיות הזקנות מבלות חודשים ארוכים ללא משפחה. זה קשה לנו כשמישהו מוותר על הכלב ויש מצבים בהם אני אומרת לו שאין לו מושג כמה כאב הוא גורם לכלב, אבל ברוב המקרים זה לא ממש מזיז להם”.

למה העמותה הכי זקוקה?

“בגלל שמדובר בעמותה חדשה יחסית ברעננה, נדרשות בעיקר משפחות אומנה לכלבים ורצוי שיהיו מאזור השרון. בנוסף דרושות תרומות. כל התרומות מוכרות לצרכי מס”.

בואו לאמץ:

גוגו:

גוגו

גוגו

כלב יפיפיה בן שנה שגדל ברחובות מגיל חודשיים. היה באומנה כשבשבועיים הראשונים הוא רק התחבא מתחת לספה, אחר כך עבר לפנסיון פרטי שם אולף ולמד נימוסים והליכות. כיום גוגו רק מחפש משפחה שתכיל ותאהב אותו ורצוי משפחה עם ניסיון בגידול כלבים. הוא רגיל לחתולים ומסתדר עם כל הכלבים”.

טלי:

טלי

טלי

כלבה בת חמש וחצי שנמצאה באזור המוסכים בעיר לאחר שעברה חיים לא פשוטים בכלל. מעולם לא נגעה בה יד מלטפת, היא מעולם לא התקרבה לבני אדם, לא חוותה אהבה ובית מימיה ומתנדבים אומרים שהיא אחד המקרים הקשים ביותר שהגיעו לכלביה. היא עדיין מאוד חששנית, ולא מתמסרת בקלות, ואינה מתאימה למשפחה עם ילדים, זקוקה לבעלים עם ניסיון שידע להכיל אותה ולאהוב אותה בדיוק כמו שהיא”.

פוטי:

פוטי

פוטי

כלב בן 6, רוצה בית שיקבל ויאהב אותו בו הוא יוכל להזדקן בכבוד לאחר שעבר חיים מלאי תלאות. הוא עדיין צעיר בנפשו ואוהב לשחק ולהשתולל, אוהב אנשים, אבל לא תמיד מסתדר עם כלבים אחרים.

ימי אימוץ: כיום יש בכלביה כ-70 כלבים, רובם נמסרים בכלביה ללא ימי אימוץ, מאנשים שהגיעו דרך אתרים כמו יד 4 או שמעו מפה לאוזן. הכלביה פתוחה לאימוץ בימים ראשון עד חמישי בין השעות 7:30-13:30 בכתובת דרך כפר נחמן 2. בקרוב , ככל הנראה החל מחודש אוקטובר, יהיה יום אימוץ קבוע.
http://imutz.org/about
טלפון: 0507548187, 050-2202938

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר