משה פדלון. צילום: דוברות עיריית הרצליה

פדלון לשר הבריאות: "חישוב ציון הרמזור של הרצליה שגוי. היא צריכה להיות צהובה"

ראש עיריית הרצליה טוען שחישוב ציון הרמזור מתבסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לפיהם מתגוררים בעיר פחות תושבים מאשר בפועל

פורסם בתאריך: 29.12.20 10:13

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, דורש משר הבריאות יולי אדלשטיין לבחון מחדש את חישוב מדד הרמזור בהרצליה. פדלון טוען כי חישוב שגוי של המדד הביא את הרצליה להיות מוגדרת במדד "כתומה", מה שגרם בין השאר להפסקת הלימודים הפרונטליים בבתי הספר לתלמידי כיתות ה'-י"ב.

"על אף שהרצליה הייתה במדרג הירוק מעל חודשיים אנו נאלצים לסגור את מערכת החינוך מכיתות ה' ומעלה", כתב פדלון לשר הבריאות, "על פי נוסחת חישוב מדד הרמזור, ההתייחסות הינה לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ולפיהם גרים בהרצליה כ-95 אלף תושבים בלבד. אולם, על פי נתוני רשות האוכלוסין גרים בהרצליה כ-108 אלף תושבים. הפרש דרמטי זה של יותר מ-12 אחוז משליך עמוקות על מדד הרמזור, בטח ובטח, כשאנו נמצאים על גבול המעבר הדק שבין מדד 'צהוב' למדד 'כתום'. אילו היינו נמדדים על פי נתוני רשות האוכלוסין היינו עדיין מוגדרים כעיר 'צהובה'".

פדלון ביקש מהשר סיוע במציאת פתרון שיאפשר את פתיחת מערכת החינוך בהרצליה, בין אם בהתייחסות אמיתית לגודלה של העיר ובין אם על ידי פתרון אחר. "אבקש תשובה מיידית ודחופה וזאת על מנת שעיריית הרצליה תוכל לכלכל את צעדיה, לרבות נקיטה באמצעים המשפטיים העומדים לרשותה", הוסיף פדלון.

תגובת משרד הבריאות תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר