עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה
בניין עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה

ועדת הביקורת: המועצה הדתית בהרצליה לא פועלת בשקיפות

בדו"ח שנחשף בישיבת מועצת העיר השבוע נטען בין היתר כי הדיווח על שעות עבודת משגיחי כשרות אינו כנדרש, ושלא נערכה ביקורת. המועצה הדתית: פועלים לפי החוק

פורסם בתאריך: 19.10.17 13:23

בישיבת מועצת העיר שנערכה שלשום (ג'), הציגה ועדת הביקורת דו"ח המאשים את המועצה הדתית בבזבוז כספי ציבור, פגיעה בבעלי העסקים בעיר, חוסר בשקיפות ועוד. לאחר שהוצגו הדברים בישיבה, התקבלו המלצות ועדת הביקורת במלואן. עם זאת, לטענת המועצה הדתית "המועצה פועלת עפ"י החוק ועפ"י חוזרי המנכ"ל וללא כל סטייה מהם".

מהדו"ח עולה כי למועצה הדתית לא מונה מבקר פנימי, אין לה ועדת ביקורת ולא נערכה ביקורת פנימית על פעולותיה, זאת בניגוד למתחייב בחוק הביקורת הפנימית. בנוסף נכתב במסמך ההמלצות, כי המועצה מתנהלת מבלי לבנות תקציב שנתי ולאשרו.

עוד עולה מדו"ח ועדת הביקורת כי במקרים מסוימים הדיווח על שעות העבודה של עובדי המועצה הדתית ובודקי כשרות המועסקים באמצעות חברת השמה אינו כנדרש ועל פי חוק.

יו"ר ועדת ביקורת וחבר במועצת העיר, יריב פישר, מסביר כי הוועדה החלה לבדוק את עניין פעילותה של המועצה הדתית בעקבות פניות בעלי עסקים בעיר. באשר למשגיחי הכשרות נטען כי העסקתם אינה מתבצעת על פי הנהלים. "לבתי העסק נמסרים נתוני שכר המשגיחים ולא מספר שעות ההשגחה שנקבעו להם, באופן שפוגע ביכולת הבקרה על מערך ההשגחה בבית העסק, לרבות באפשרות של בעל העסק לוודא כי המשגיח נוכח בכל שעות העבודה בגינן חויב".

באשר לכך הומלץ בין היתר לחייב את המשגיחים לדווח על שעות עבודתם בכל בית עסק ולחשב את שכרם לפי שעות עבודתם בפועל. כן, לקבוע מנגנוני בקרה, פיקוח ודיווח מול חברות כוח האדם ולוודא כי הינם פועלים בשקיפות במיוחד בכל הקשור בחישוב התקורות ושכר המשגיחים.

עוד עולה במסמך ההמלצות בנוגע למערך המקוואות בעיר, כי בשלוש מהבדיקות נמצאו חיידקי פסודומונס ו/או קולי מעבר לתקן ובנוסף "הוכנסו טובלות למקווה מבלי שתועד ריקון בור הטבילה".

באשר לתרבות התורנית נטען, בין היתר: "המועצה הדתית משרתת את כל תושבי העיר מן הראוי שהפעילויות במסגרת "תרבות תורנית" תיחשף בפני תושבי העיר באופן שיאפשר לכל המעוניין לקחת חלק בפעילות זו. במסגרת הביקורת בחנו את פרסום המידע אודות הטיולים. ממצאינו העלו כי פעילויות אלו הופצו בדואר אלקטרוני ל- 30 אנשי קשר שחלקם חברי מועצה או עובדי מועצה באופן שאינו עונה על הצורך ביידוע כלל תושבי העיר".

המועצה הדתית: נמשיך להתנהל לפי החוק, נפנים את המלצות המבקר

במסמך הסברים ותגובות לחלק מסעיפי הביקורת, שפרסמה המועצה הדתית, נכתב בהקשר לתקציב: "תקציב המועצה נדון במליאת המועצה בכל שנה ובטרם הישיבה נשלחת הצעת התקציב לכל חברי המליאה".

בהקשר הקצאת שעות העבודה למשגיחים הגיבה המועצה הדתית: "תעשה פנייה לרב לבחון את היקף שעות העבודה של המשגיחים. מנהל המחלקה הונחה להודיע למשגיחים על הפחתת מספר שעות ההשגחה".

בהקשר של ועדת כספים הסבירה המועצה: "אין חובה למנות ועדת כספים. נושא הקמת ועדת כספים עלה בישיבת המליאה והמליאה הייתה בדעה שאין צורך בהקמתה.

לגבי ועדת מכרזים הסבירה המועצה הדתית כי לא היה כל צורך בכינוסה, כיון שלא נערך אף מכרז ובנוגע לוועדות הנוספות הסבירה: "ועדת תמיכות – המועצה לא תמכה ואינה תומכת בגופים. פעילות המועצה לעיתים הינה פעילות משותפת עם גורמים ולא מהווה תמיכה".

לסיכום הוסיפה המועצה הדתית במסמך: "ראש המועצה הנוכחי (עו"ד דן פנחס) קיבל את המועצה תחת תכנית הבראה לפני כ-8 שנים. המועצה יצאה מתכנית הבראה ובמשך שנים סיימה את פעילותה בעודף. המועצה גייסה תרומות בהיקף של מאות אלפי ש"ח לפרויקטים שונים. כן ביצעה המועצה פעילות ציבורית הכוללת שת"פ עם מתנ"סים, עם בתי ספר, עם ארגונים, עם סדנאות לזוגות נישאים, פעילות עם קשישים, "ערבי סליחות" לציבור הרחב (לא הדתי) הקפות שניות מרכזיות וכן עם מתנ"סים ועוד ועוד. על כך ועל יתר הפעילות זכתה המועצה בשנים האחרונות בפרס המועצה הדתית המצטיינת שלוש פעמים. המועצה מוקירה את עבודת הביקורת ומודה למבקר על עבודתו. ככל שהדבר נוגע למועצה תמשיך המועצה להתנהל עפ"י החוק ובשקיפות ותפנים את המלצות המבקר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר