עקיבא לפלר ז"ל. צילום באדיבות איגוד הכדוריד
עקיבא לפלר ז"ל. צילום באדיבות איגוד הכדוריד

לזכרו: אולם הראשונים בהרצליה ייקרא על שמו של עקיבא לפלר

כשנה וחצי לאחר פטירתו של עקיבא לפלר, תושב הרצליה ומגדולי שחקני הכדוריד ששיחקו בישראל, אישרה ועדת השמות את בקשתו של סגן ראש העירייה, עופר לוי, לקרוא לאולם הראשונים על שמו. "הוא היה הרבה מעבר לשחקן, הוא היה דמות וסמל"

פורסם בתאריך: 13.6.21 09:22

בוועדת השמות העירונית אושרה שביום שלישי בקשתו של סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הספורט, עופר לוי, לקרוא לאולם הראשונים בהרצליה על שמו של עקיבא לפלר, תושב הרצליה ואחד מטובי שחקני הכדוריד ששיחקו בישראל. לפלר נפטר לפני כשנה וחצי בגיל 74 לאחר מאבק במחלת הסרטן. הוא שימש גם כמורה לספורט בתיכון הראשונים. לוי אמר: "אולם הראשונים זה הבית של הכדוריד. עקיבא ז"ל מהרצליה היה איש יקר, הרבה מעבר לשחקן, הוא היה דמות וסמל. לי ברמה האישית הוא מאוד עזר וקידם אותי כשחקן כדורגל צעיר, עודד אותי לא לוותר ולהמשיך ללמוד".

# # #

לפלר ז"ל עלה לישראל מגרמניה בשנת 1949. הוא החל את הקריירה שלו בגיל 16 בהפועל הרצליה, אותה הוביל לזכייה היחידה בתולדותיה באליפות המדינה בשנת 1972, ולזכייה בגביע המדינה בשנת 1973. בשנת 1974 עבר לפלר לשחק בברצלונה בספרד, בה שיחק עד שנת 1976, והיה שותף לזכייתה בגביע הליגה הספרדית בכדוריד. בנוסף על כך שיחק במדי נבחרת ישראל בכדוריד. לפלר הוא מבקיע השערים השני הכי פורה בתולדות ליגת העל בכדוריד (אחרי עידן מימון), ולזכותו 2,923 שערים.

עד שנת 2018 שימש כמנהל מקצועי במועדון הכדוריד בני הרצליה, וכאמור מורה לספורט בתיכון "הראשונים" בעיר. הוא נפטר בהרצליה ב-26 בדצמבר 2019 ממחלת הסרטן ונקבר בבית העלמין החדש בהרצליה.

# # #

בהמשך לאישור בקשתו, כתב לוי את הפוסט הבא: "אני מתרגש ושמח לבשר שאתמול אושרה בקשתי (פה אחד) להנציח את עקיבא לפלר ז״ל, ולקרוא לאולם הראשונים ע"ש עקיבא. במכתב שהוצאתי כתבתי בין היתר: "עקיבא מגדולי שחקני הכדוריד בארץ, היה איש חינוך וספורט אשר גידל דורות רבים של ספורטאים לאורך שנים רבות והיה מודל לחיקוי ולמצוינות. עקיבא אשר זכה בתואר יקיר העיר היה ממקימי ענף הכדוריד, הוא היה מורה, מאמן ומנהל מקצועי וזה ראוי ונכון שאולם הראשונים, שהינו אכסניה לכדוריד בהרצליה, ייקרא על שמו. אני חושב שקריאת אולם הראשונים ע״ש עקיבא לפלר, תחמם את ליבם של כל ספורטאי העיר וכל תלמידיו הרבים, ואני ביניהם".
לוי ביקש להודות לראש העירייה משה פדלון ולכל חברי הוועדה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר