רועי שגב ואבנר אברהם עם דני שפירא והמדליה

מדליה לטייס: 55 שנה להטסת המיג 21 על ידי דני שפירא מהרצליה

ב-1966 הוטלה על שפירא המשימה להיות הראשון במערב שמטיס את מטוס הקרב. שני תושבי הרצליה יצרו מדליה מיוחדת והעניקו אותה לשפירא, כיום בן 96

פורסם בתאריך: 17.8.21 08:22

אתמול, יום שני ה-16.8, צוין יום השנה ה-55 לנחיתה המפורסמת של מטוס המיג 21 בישראל בבסיס חיל האוויר בחצור במסגרת "מבצע יהלום". המטוס נחשב אז לפאר היצירה הרוסית, ומדובר בפעם הראשונה בה נחת במערב.

בשנת 1966, כאשר ערק לישראל מטוס המיג העיראקי, הוטל על דני שפירא, בוגר קורס הטיס הראשון, להטיסו וללומדו. לימים, ניסיונו בהכרת המטוס סייע רבות לחיל האוויר בקרבות שנוהלו מול מטוסי המיג 21 בגזרות מצרים וסוריה.
לכבוד האירוע יצרו תושבי הרצליה, אבנר אברהם, איש המוסד לשעבר ושותפו רועי שגב, אמן רב תחומי, את מדליית "מבצע יהלום". הטייס המיתולוגי, אל"מ בדימוס דני שפירא, הוא כיום בן 96, מתגורר בדיור מוגן בהרצליה. הוא זכה לכבוד, שהמבצע, בו היה לו תפקיד מרכזי, ייחקק לא רק בדפי ההיסטוריה אלא גם על גבי המדליה שהוענקה לו, שנים רבות אחרי אותה טיסה היסטורית.

המדליה שהוענקה לדני שפירא

אבנר אברהם מספר על היוזמה לציון האירוע ההיסטורי: "מדינת ישראל לא ידעה אז איך להתמודד עם המיג, מפקד חיל האוויר דאז עזר ויצמן ביקש ממפקד המוסד שיביא לו את המטוס. גייסו טייס עירקי-נוצרי והבריחו אותו עם משפחתו במבצע חשאי. דני שפירא היה טייס קרב אגדי והוא זה שנבחר להטיס את המטוס, בעצם היה הראשון במערב שעשה זאת".

המדליה שהוענקה לדני שפירא

ספר על המדליה.
"פרט לכך שהיא מנציחה את האירוע, יש עליה כיתוב של קודים שמספר את הסיפור המיוחד וההירואי. אותה. המדליה בקוטר 6 ס"מ. היא אצלו והוא כאמור הראשון שקיבל אותה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר