מימין מזל גרטין, מירב קרסיק שכתבה את הספר, נועה גרטין ויהודה ניב מנהל הוצאת ניב

מפגש מרגש בהרצליה: מושתלת הלב ומשפחת התורמת

חייה של מירב קרסיק מכפר מלל ניצלו בזכות השתלת לב, בשנים האחרונות היא כתבה ספר במטרה להעלות את המודעות לתרומת איברים. הספר הושק בהרצליה במפגש מרגש

פורסם בתאריך: 28.10.21 13:29

לפני ארבע שנים וחצי עברה מירב קרסיק, תושבת כפר מלל וכיום בת 48, אירוע לב קשה. לאחר שנה של אשפוז בבית חולים, היא קיבלה את החיים במתנה, הודות להשתלת לב. אחרי שהתאוששה מהמצב הקשה בו הייתה וחזרה לחיי שגרה, היא החליטה להקדיש את עצמה לכתיבת ספר במטרה להעלות את המודעות לחשיבות תרומת איברים.

אתמול (שלישי) הושק הספר 'מוש(ת)למת' שיוצא בהוצאת ניב, באירוע חגיגי ומרגש בהרצליה, בו נכחו גם מזל ונועה גרטין, אמה ואחותה של טל ז"ל, שתרמה את הלב שהציל את מירב. טל נפטרה אחרי התקף אסתמה בגיל 33. מירב מספרת על הקשר עם בני משפחתה של טל: "זו סיטואציה לא פשוטה לאף אחד מהצדדים, כי אין פה חוקים חברתיים ברורים. כאשר נועה, אחותה של טל, כתבה לי – 'תודה שכתבת את הספר', פה הרגשתי שעשיתי את שלי".
הספר קירב בינך למשפחתה של טל?
"כן, זה עזר לנו להעביר את התחושות, הם הבינו אותי יותר, ואנחנו צועדים יד ביד למען המטרה החשובה. הם מבינים כמה המעשה שעשו הוא מדהים".

כריכת הספר: צילום תמונה – טל גרטין ז״ל, פיסול דמות בחוט ברזל – ענב חג׳ג׳

מירב מודה על כל רגע שיש לה היום להיות נוכחת בחיי משפחתה: "הייתי שנה בבית חולים. אם אני קיבלתי את האפשרות לחיות ולגדל את הילדים שלי שלא יישארו יתומים, אז מרגישה שחובה עליי לכתוב את הספר הזה, כדי שלפחות עוד מישהו אחד יחתום על כרטיס אדי. לילדים ולמשפחה שלי יש אמא, נמנעה מהם יתמות. אין פעם אחת שאחד הילדים שלי קורא לי ואני עונה לו, שאני לא מרגישה את הנס הזה. כל רגע ממש לא מובן מאליו".

מתוך הספר:

"אני מלאת תודה על כך שמישהו שם למעלה ומשפחה אצילה שחיה כאן בינינו נתנו לי את הסיכוי לחיים, ואני זוכה לחיות כעת את חיי בין בני משפחתי האהובים ובין חבריי המושתלמים וחבריי האחרים שהם סתם מושלמים, על כל יתרונותיהם וחסרונותיהם. אני שמחה לחיות, ואני בעיקר שמחה להרגיש שאני חיה בכל רגע ורגע מחיי, ובכל זאת, אל תנסו את זה בבית".

מירב ממליצה בחום על ספרה: "אודה ולא אבוש שהספר מצוין, הביקורות מעולות. מי שקורא לא יכול להפסיק. יש בו גם הרבה הומור, כי זו הייתה הדרך שלי להתמודד עם הסיטואציה המאוד מטלטלת. הוא מאוד מרגש ויכול לגעת בכל אחד. בספר יש ברקוד לסריקה המעביר ישר לאתר של אדי לחתימה על הכרטיס, והוא נועד להעלות את המודעות לנושא תרומת איברים. היום זו הזדמנות לספר על הספר ועל הנושא ולהציף את האנושיות שיש פה, את הנתינה הכי גדולה שאדם אחד יכול לתת לאדם אחר", היא מסכמת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר