כדורסל, אילוסטרציה, צילום steho depositphotos.com

"עבירת משמעת מהחמורות ביותר": בנות הרצליה נענשה בפרשת הזיוף

עונשים למעורבים בפרשת זיוף תעודת המתחסנת לכדורסלנית זרה. דניאל אייזנברג צדיקים דורשת שוב להדיח את עופר לוי מתיק הספורט. לוי: "הכפשה חסרת בסיס שאינה ראויה לתגובה"

פורסם בתאריך: 10.1.22 08:45

בית הדין המשמעתי של איגוד הכדורסל העניש את קבוצת הכדורסל של בנות הרצליה ומנהלת האגודה לורי אבידר בעקבות זיוף תעודת חיסון של שחקנית זרה אותה ניסו לצרף. על הקבוצה הוטל קנס של 40 אלף שקלים ועונש של הפחתת 4 נקודות ליגה על תנאי למשך שנתיים. מנהלת הקבוצה לורי אבידר נקנסה בסכום של 5,000 שקלים ועונש הרחקה של שישה חודשים מכל פעילות. עם זאת, ביצוע עונש ההרחקה נדחה עד ה-14.4.22. בית הדין נתן למנהלת בנות הרצליה אורכה לגבש תוכנית לפעילות חינוכית והסברתית כחלופה לעונש. מנהל מחלקת הספורט בעיריית הרצליה מיקי גורנשטיין הציג בפני בית הדין מסמך בו הוא מודיע כי יערוך תוכנית בהיקף 30 שעות לטובת פעילות חינוכית התנדבותית שתבוצע על ידי אבידר בקרב בני נוער ותלמידים. התוכנית כוללת הרצאות בנושא טוהר המידות וערכים בספורט. במידה ותבצע אבידר את הפעילות שלה – יהפוך עונש ההרחקה לעונש על תנאי.

עם היוודע דבר ההחלטה, דרשה שוב חברת מועצת העיר הרצליה מטעם מרצ, דניאל אייזנברג צדיקים, להדיח לאלתר את עופר לוי, סגן ראש העיר, מתפקידו כמחזיק תיק הספורט. ב-20.12 פנתה אייזנברג צדיקים לראשונה במכתב בנושא לראש העירייה משה פדלון, אך טרם נענתה. יש לציין, כי עופר לוי הנו יו"ר דירקטוריון עמותת בני הרצליה ומשמש יו"ר סיעת מרצ. כמה ימים קודם למכתב, עברה הצעה לסדר שהגיש לוי במסגרת ישיבת המועצה בדרישה למנותו כיו"ר הוועדה לבטיחות בדרכים במקום אייזנברג צדיקים.

דניאל אייזנברג צדיקים צילום פרטי

דניאל אייזנברג צדיקים אמרה: "קבוצת הנשים של בני הרצליה הורשעה בבית הדין של איגוד הכדורסל בעבירה של זיוף, שהיא לכאורה פלילית. איגוד הכדורסל הטיל על הקבוצה קנס בגובה 40 אלף ש"ח. הקבוצה מתוקצבת על ידי עיריית הרצליה ופירושו של דבר שכסף ציבורי מופנה לתשלום על עבירות ולא למטרות מצוינות. פניתי לראש העיר לפני כשבועיים ודרשתי לנקוט בהשעייתו של מחזיק תיק הספורט ועכשיו אני חוזרת על הבקשה ביתר שאת לאור הרשעת הקבוצה. טוב היה עושה ראש העיר אם היה דורש חקירת משטרה על מנת להבין מי סרח ומי מנסה לטשטש את מה שקרה".

עופר לוי אמר בתגובה: "צר לי שחברת המועצה דניאל אייזנברג פועלת באופן שבו היא פועלת, ומנצלת את הסיטואציה כדי לקדם את עצמה על חשבון חבריה לסיעה. הדבר פוגע יותר מכל בהתנהלות הסיעה במועצה ובאחדות הסיעה. קריאותיה המכפישות וחסרות הבסיס לא ראויות להתייחסותי".

עופר לוי צילום פרטי

כזכור, קבוצת בנות הרצליה החליטה להחליף את אחת השחקניות הזרות ונזקקה לאישורים להכניסה לארץ. אגודת בני הרצליה נשים ומנהלת הקבוצה הודו כי צירפו תעודת חיסון של שחקנית אחרת שהתחסנה בישראל ובתעודה שונו פרטים אישיים כגון שם, מספר דרכון ותאריך לידה. איגוד הכדורסל החליט להעמיד לדין את הקבוצה ואת לורי אבידר בעבירות של התנהגות בלתי הולמת ועבירה על תקנון האיגוד. אבידר ציינה בדיון כי לא היא זייפה את המסמך אלא קרוב משפחתה וזאת ללא ידיעתה. היא טענה, כי אינה מיומנת בעבודות המחשב והשאירה לקרוב משפחתה לטפל בבקשה המקוונת מול משרד הפנים, זאת למרות שבידי מנהלת הקבוצה הייתה תעודת החיסון המקורית של השחקנית האמריקאית שפג תוקף החיסון שלה. תובע איגוד הכדורסל סבר שחלה על אבידר אחריות אישית ולכל הפחות ניתן לייחס לה רשלנות. מנהלת הקבוצה הודתה כי מדובר באירוע חמור והצהירה כי היא מקבלת על עצמה אחריות.

 

בהחלטת בית הדין המשמעתי נאמר: "עבירות של זיוף או כל עבירה שיש בה מעשה של פגיעה בטוהר המידות הינן אולי העבירות החמורות ביותר במדרג עבירות המשמעת. רוח הספורט מחייבת הגינות ויושר, ומעשים של פגיעה בטוהר המידות יש בהן פגיעה בספורטיביות ובתדמית הענף. מעשי הזיוף שהגיעו למקום אלינו מעת לעת עסקו בד"כ בזיוף גיל או נתונים, אך הזיוף לפנינו חמור במידה כפולה".

תגובת אגודת בני הרצליה: "הנהלת תאגיד הספורט בני הרצליה רואה בחומרה רבה כל הפרת חוק. בתום דיוני בית הדין למשמעת של איגוד הכדורסל הוחלט על העונש האמור. המעשים המתוארים נעשו כאמור בניגוד מוחלט, שלא בידיעת ולא על דעת הנהלת התאגיד. העמותה ובנות הרצליה מקבלת את הכרעת הדין ותפיק מכך את הלקחים הנדרשים".
מעיריית הרצליה נמסר: "העירייה מכבדת את החלטת בית הדין. עם זאת, דוברות העירייה אינה מתייחסת לנושאים פנים סיעתיים במועצה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר