מגרש הכדורסל הישן בהרצליה כיום, צילום יובל פירשט

מקומם: מגרש הכדורסל המיתולוגי עומד שומם ומוזנח

יובל פירשט, כדורסלן עבר בהפועל הרצליה: "יש שנים של הזנחה. ביקרתי במקום השבוע ולפני שלוש שנים והמצב דומה. כואב הלב לראות את ההזנחה ואת מה שנשאר מחתיכת היסטוריה כזאת"

פורסם בתאריך: 2.3.22 08:36

נשארו רק הזיכרונות. מגרש הכדורסל המיתולוגי, ששימש עשרות שנים את קבוצת הפועל הרצליה, טרום עידן בני הרצליה, וכן את קבוצת הכדוריד המקומית, עומד מזה שנים מיותם ומוזנח ברחוב הבנים בעיר. אומנם השם הרצליה בכדורסל נקשר מיידית עם בני הרצליה, מחזיקת הגביע הטרייה שעושה עונה נפלאה, אך עוד קודם לקבוצה המאוחדת, שיחקה הפועל הרצליה על המגרש הישן אי שם בשנות ה-70 וה-80 בעיקר בליגות הנמוכות ובשיאה בליגה הארצית.

זקני העיר זוכרים את זאב ברעם המאמן, מנהל הקבוצה וולף לנצט ז"ל ואת מאמנת הקט סל אהובה דוברובין. עוד כדררו יובל פירשט, ישראל וייס, פיני קדרון, ערן מלאך, אלון אוריאלי, רון קוטלר, מאיר הייניק, דני ברכה. המגרש שימש גם למשחקי קבוצת הכדוריד בשנות השבעים עם כוכב הקבוצה עקיבא לפלר ז"ל, אדם פלטקביץ', יוסי שטרק, יצחק חיים, יואב צ'סלר ועוד.

יובל פירשט, שחקן העבר, מספר על מגרש שעומד שומם כבר שנים: "מדובר על שנים של הזנחה. היום ביקרתי במקום, באתי במיוחד לראות ולהיזכר. לפני שלוש שנים גם ביקרתי והמצב היה דומה. כואב הלב לראות את ההזנחה ואת מה שנשאר מחתיכת היסטוריה כזאת".

יובל הפנה לשלט בכניסה למגרש שמרמז כי המקום הינו בידיים פרטיות: שמתי לב שבכניסה למקום מוצב שלט – "מקום פרטי הכניסה אסורה", השער פתוח לרווחה. לדעתי המקום היה שייך להסתדרות או משהו כזה, אבל כרגע לא יודע מי אחראי. מדובר במבנה ישן ומסוכן עם הזנחה של שכונת עוני על מקום מאוד אטרקטיבי, זו אדמה יקרה על רחוב הבנים מול בית יד לבנים ו-100 מטר משער העיר".

 

כמו כן, הוא מזכיר כי גם קבוצת הכדורגל של הפועל הרצליה עשתה שימוש במגרש המיתולוגי: "היו שם חדרי ההלבשה של הקבוצה, היו מתלבשים ומתאמנים מעט במגרש, ולאחר מכן יורדים ברגל לאצטדיון הכדורגל הישן שששכן לא רחוק משם".

שי, שגדל בילדותו ממש בצמוד למגרש, מספר: "זו חתיכת היסטוריה, 35 שנה אחורה, ביליתי במגרש הזה 6 שעות כל יום ובכל מזג אוויר, משחקי השכונה של פעם. למדתי לרכוב על אופניים במגרש הזה, שיחקנו כדורגל על המגרש הזה, צפינו בכדורסל של פעם, הפועל הרצליה בשנותיה הראשונות בליגה ג', זו הייתה ילדות יפה של פעם".

תגובת העירייה: "מבדיקה ראשונית עולה שהנכס אינו בבעלות עירונית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר