דמיטרי אנטין, הפועל הרצליה צילום פרטי

הבלם שעלה מאוקראינה להרצליה דואג לחברים: "הם יושבים במרתפים ללא חשמל ומים"

דמיטרי אנטין, בלמה של הפועל הרצליה, עלה לכאן מאוקראינה לפני שנתיים וחצי. בראיון הוא מספר על החברים בקייב, ועל המלחמה מול רוסיה ב-2014 אותה חווה בעצמו

פורסם בתאריך: 9.3.22 07:51

לילות וימים לא שקטים עוברים על דמיטרי אנטין, בלמה  של הפועל הרצליה, שעלה לארץ לפני שנתיים וחצי מאוקראינה. בשיחה עם צומת השרון הוא מספר על התופת שחווים חבריו באוקראינה תחת מתקפות הצבא הרוסי. אנטין (27) הוא אזרח ישראל, (סבו יהודי). לארץ עלה כאמור מאוקראינה לפני שנתיים וחצי, והעונה הצטרף להפועל הרצליה במטרה לחזק את הקו האחורי בקבוצה. הוא הספיק אומנם לשחק רק עד חודש אוקטובר 2021, אז נפצע בצורה קשה כשקרע את הרצועה הצולבת, אך כבש כבר שני שערים מעמדת הבלם. עוד לפני הגעתו להרצליה, עזר להפועל כפר שלם לעלות לליגה הלאומית ונחשב לאחד השחקנים היותר איכותיים בליגה א'.

אנטין המתאושש בימים אלה מהפציעה, מספר כי עלה לישראל עם משפחתו, בין היתר, כדי לנסות את מזלו בכדורגל הישראלי, וגם כדי לחוות שגרת חיים רגועה יותר. בימים אלה הוא אמנם בישראל, אך ליבו ומחשבותיו נמצאים עם חבריו הנאנקים תחת אש המתקפה. "רוסיה הורסת ערים, בתי ספר, בתי חולים. יש לי הרבה חברים שם, שנמצאים תחת הפגזות בערים שונות, ואני מאוד דואג להם", הוא אומר. "לא כולם יכולים לעזוב, כי לא מאפשרים לגברים לעזוב. רובם גם לא רוצים לעזוב, כי זה הבית שלהם".

עוד מספר בלמה של הפועל הרצליה, כי הוא נמצא בקשר שוטף עם חבריו באוקראינה ומנסה לעזור להם ככל יכולתו: "יש לי כמה חברים קרובים באוקראינה באזורים שונים של המדינה. אני מתקשר אליהם כל יום, מברר איך הדברים מתנהלים ואיך המצב בערים. אצל חלקם המצב קצת יותר טוב, רגוע, אצל אחרים המצב גרוע. הם יושבים במרתפים, משתתפים בהגנה טריטוריאלית, עוזרים לצבא. לאחד החברים שלי בעיר אין חשמל ומים כבר חמישה ימים, הם לא יכולים לצאת מהעיר בגלל הפגזות כבדות. אני כל הזמן שואל איך אני יכול לעזור, ואם זה בכוחי – אז אני מנסה לעשות משהו ולעזור לכל מי שאפשר".

 

 

כמה שנים קודם, ב-2014, חווה אנטין את אירועי המלחמה באוקראינה מקרוב: "בעיר בה נולדתי, לוגנסק, פרצה מלחמה נגד רוסיה. יחד עם משפחתי עברתי תקופה קשה של כשלושה חודשים של הפגזות, הפסקות מים וחשמל. בנוסף לתשתיות שנהרסו, לכפרים שלמים שנמחקו, לרציחות רבות, לערים שנכבשו, רוסיה שברה משפחות ודעות של אנשים, באמצעות תעמולה אגרסיבית ובלתי פוסקת. בסוף 2014, לאחר הפגזות רבות, עברתי לקייב, ואחר כך עברתי לקרמנצ'וג, העיר שלימים הפכה לביתי. שם שיחקתי בקבוצה מקומית בליגה השנייה והראשונה של אוקראינה".

הוא מייחל לסיום שפיכות הדמים: "אני מקווה שהכל יסתיים במהרה, וכל מי שאשם במלחמה הזו ייענש", הוא אומר. אנטין, המושבת מפעילות ספורטיבית כבר מספר חודשים, מתגעגע למגרשים ורוצה כבר לחזור ולסייע להפועל הרצליה במאבקי הצמרת בליגה א' מחוז צפון: "אני מקווה לחזור בקרוב, וכבר מרגיש יותר טוב. אני מאחל להפועל הרצליה שתסיים את המשימה, זו קבוצה טובה עם שחקנים, מאמנים והנהלה טובים, הם חברים נהדרים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר