אלעד צדיקוב, צילום פרטי

ביקורת באופוזיציה על מינוי צדיקוב לוועדת המשנה לתכנון ובנייה

מתוך 17 חברי מליאה נכחו בהצבעה, תשעה בלבד, מינוי של צדיקוב עבר ברוב גדול. ביקורת באופזיציה: "זה עלול לשנות את צביון העיר". ביקורת גם על ההצבעה של מרצ בעד המינוי

פורסם בתאריך: 23.3.22 08:13

חבר חדש. אלעד צדיקוב מונה ביום שני כחבר בוועדת המשנה לתכנון ובנייה בהרצליה. צדיקוב, שמונה למשנה לראש העירייה לאחרונה, קיבל את אישור מליאת התכנון והבנייה ברוב של 7 קולות בעד מול 2 נגד. מתוך 17 חברי מליאה סך הכל, נכחו רק 9 בפועל. בעד הצביעו: משה פדלון, עופר לוי ודרור בן עמי חברי סיעת מרצ, ירון עולמי, צבי וייס, סרג' קורשיא ראש מועצת כפר שמריהו ואלעד צדיקוב. נגד הצביעו דנה אורן ינאי ואיל פביאן.

ועדת המשנה תכלול מעתה את יו"ר הוועדה, רה"ע משה פדלון, עופר לוי סגן רה"ע, צבי וייס מהבית היהודי, אלעד צדיקוב מגשר, מאיה כץ ואיל פביאן נציגי האופוזיציה וסרג' קורשיא. לא נכחו מטעם הקואליציה: עופרה בל, יוסי קוממי, משה ועקנין, איתי צור. נעדרו מטעם האופוזיציה: מאיה כץ, יריב פישר, רונן וסרמן, דורון דבי.

באופוזיציה טענו, כי כשעה לפני ההצבעה, עדכן יו"ר מרצ, עופר לוי, מספר חברי מועצה, בדבר כוונתו להצביע בעד המינוי של צדיקוב, ובכך טרף את הקלפים. כמו כן, אמרו באופוזיציה כי הייתה לכך השפעה על מיעוט המשתתפים היחסי בהצבעה, שתוצאתה הפכה צפויה.

"לצערי, מרצ הכשירו את מינויו של צדיקוב, ובכך הם מאפשרים לגוש החרדי לשנות את צביון העיר", טענה חברת המועצה דנה אורן ינאי עם סיום ההצבעה. "אם מרצ היו מצביעים איתנו, ששת חברי האופוזיציה, היינו יכולים לנסות לגבש רוב ואז המינוי לא היה עובר", הוסיפה.
אורן ינאי הוסיפה וביקרה את המהלך: "איך לוקחים עיר ליברלית, חופשית, דמוקרטית ומתפתחת ומשנים את צביונה ואת רוחה? קל, מאפשרים לפוליטיקה החרדית לעשות כל מה שהם רוצים וזאת בתמורה לשקט פוליטי. ועכשיו, גם ועדת המשנה תשנה אופייה. מוועדה שמונעת השתלטויות לא חוקיות ובנייה לא חוקית לטובת מוסדות דת פוליטיים, אנו חוששים שנראה התנהלות אחרת".

כזכור, בסוף חודש ינואר השנה הודחה חברת המועצה דנה אורן ינאי מוועדת המשנה, לא לפני פרשייה שהחלה עם ניסיונו של ראש העיר משה פדלון למנות את חבר המועצה יוסי קוממי תחתיה, ניסיון שלא צלח במסגרת ישיבת המליאה. בהמשך הישיבה שינה פדלון את נוסח ההצעה, והעלה הצבעה רק על הדחתה של אורן-ינאי. ההצבעה עברה, לאחר שחברי האופוזיציה נטשו במחאה את הישיבה. חברת הוועדה המודחת עתרה לבית המשפט כנגד ההחלטה, שהחזיר את ההכרעה להצבעה נוספת במליאה, שם סיימה אורן-ינאי את דרכה בוועדת המשנה לתכנון ובנייה.

חבר המועצה ו-ועדת המשנה לתכנון ובנייה, איל פביאן, תמה אף הוא על המינוי: "היה מאוד משונה למצוא את עצמי במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, כאשר כל נציגי האופוזיציה מלבדי ומלבד דנה אורן נעדרו, ומאידך הקואליציה בראשותו של משה פדלון ממנה לוועדת המשנה לתכנון ובנייה מתוך 11 חבריה דווקא נציגות זו, תוך התעלמות מן האפשרות לבחור מבין חבריה וחברותיה הקיימים בה ועוסקים באיכות הסביבה, בנייה ברת קיימא, התחדשות עירונית, תחבורה, הקמת מרכזים קהילתיים, חינוך, פיתוח מערב העיר ועוד נושאים רלוונטיים לתכנון ובנייה של כלל העיר. ועדת המשנה לתכנון ובנייה היא ועדה מאוד חשובה, המתכנסת בקביעות מידי שבועיים, וכמי שמכהן בה כבר כ-3.5 שנים, אני יודע את השפעתה הרבה על פני העיר הרצליה".

פביאן טען כי על ראש העיר ונציגי הקואליציה לתת הסברים על המינוי של צדיקוב: "הסיבות להחלטת הקואליציה של פדלון, לבחור לוועדה ספציפית זו דווקא את נציגותה זו, היא תמוהה מבחינת עיסוקי הוועדה ושמורה עם ראש העירייה ושותפיו לקואליציה, שהביאו החלטה זו להצבעה ותמכו בה. את התשובות על כך וההסברים לתושבי הרצליה הם אלה שצריכים לספק".

יו"ר מרצ, עופר לוי, אמר בתגובה: "מרצ התנועה הירוקה בראשותי שומרת מתוך הקואליציה על הרצליה פלורליסטית ודמוקרטית. עשינו והבאנו דברים רבים לעיר כמו תחבורה ציבורית בשבת, תצהיר לזוגות להט"בים ועוד. לגבי המינוי של חבר המועצה צדיקוב לוועדה המקומית, אנחנו לא מתערבים בהחלטות על המינויים בקואליציה, ואין למינוי שום משמעות שעשוי לשנות את צביון העיר. בניגוד למה שסיפרו החברים באופוזיציה, הגיעו רק שני חברי אופוזיציה להצבעה והם בעצמם הכשירו את המינוי. להצבעה שלנו לא הייתה שום השפעה על המינוי והוא היה עובר בכל מקרה. נמשיך להוביל את העיר ונשמור על חופש שוויון וסובלנות לכולם.ן".

חבר ועדת המשנה לתכנון ובנייה הטרי, אלעד צדיקוב, אמר: "העיר הרצליה בתנופת בנייה, כפי שלא הייתה בעשרות השנים האחרונות ואולי אף מאז היווסדה. בשנים הקרובות צפויים אתגרים רבים כפינוי-בינוי בשכונות, תכנון פרויקטים ורובעים, התאמת תשתיות ומבני ציבור וכן התייעלות מינהלית מול תושבי העיר.אני מודה לרה"ע על האמון, בבחירתי כחבר ועדת תכנון ובנייה. זוהי זכות ואתגר לשמש כחבר ועדה זו, וכן מצווה גדולה להיות שותף בתכנון ובניית ארץ ישראל".

תגובת עיריית הרצליה תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר