ניידת משטרה. צילום דודו בכר
צילום דודו בכר

מאיה כץ לשר לביטחון פנים: בטל את הקדמת פרישת המתנדבים במשטרה

מתנדבי המשטרה פועלים בתיאום עם הרשויות המקומיות, וסגנית ומ"מ ראש העיר טוענת כי פרישה מוקדמת תפגע במענה לאזרח

פורסם בתאריך: 30.10.17 15:27

מ"מ וסגנית ראש העירייה מאיה כץ פנתה במשותף עם סגני ראשי ערים נוספים לשר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן לבטל את ההחלטה שהתקבלה לאחרונה להורדת גיל המתנדבים במערכים השונים של משטרת ישראל.

לאחרונה הופץ נוהל חדש בקרב יחידות המתנדבים של המשטרה המגביל את גיל המתנדבים לפעילות מבצעית ל-67, עם אפשרות להארכה נוספת לשנתיים בלבד וזאת מבלי להסתמך על בדיקות רפואיות. עד כה, ניתן היה להתנדב לפעילות במשטרה עד גיל 67 ולהאריך את משך התקופה לפעילות מבצעית עד גיל 75. כעת, החל מ-1.11,2017 ייאלצו מתנדבים רבים לפרוש מוקדם מהצפוי.

במכתבה הבהירה כץ: "משמעות ההחלטה על הורדת גיל המתנדבים במערכים השונים הינה צמצום של כ-50% מכוח האדם תוך 3-4 שנים, דבר אשר יוביל למצב בו מערך המתנדבים לא יוכל לעמוד ביעדים ובמשימות השוטפות אשר יוטלו עליו".

מערך המתנדבים של משטרת ישראל פועל באופן שוטף על בסיס תכנית עבודה מוסדרת מול הרשויות המקומיות בכל הקשור לפעילויות משטרתיות בעצימות בינונית כגון תנועה, סיורים, שמירה על הסדר הציבורי, פעילות במוסדות חינוך וסיוע בפעילות בלתי פורמאלית. כך ניתנת לרשות המקומית אפשרות לתת מענה טוב יותר, ובפריסה רחבה יותר ברחבי העיר.

עוד ציינה כץ במכתבה: "אנו רואים במערך המתנדבים מכפיל כח משמעותי המסייע למשטרת ישראל בהשגת יעדיה ומהווה ערך מוסף מרכזי ביכולת ההתמודדות עם המציאות המורכבת בשגרה ובחירום. כל עוד כוח האדם במערך הינו כשיר לעבודה מבחינה בריאותית, הניסיון הרב של המתנדבים מהווה יתרון משמעותי בליבת העשייה המשטרתית ודוגמה מובהקת לשליחות ותרומה לחברה ולמדינה".

מאיה כץ. צילום עזרא לוי

מאיה כץ. צילום עזרא לוי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר