יצחק רבין עם שמעון פרס בעצרת בה נרצח. צילום: AFP
יצחק רבין עם שמעון פרס בעצרת בה נרצח. צילום: AFP

ביום רביעי: בנווה עמל מציינים 22 שנים לרצח רבין

הסרט "צולם על ידי יצחק" יוקרן במתנ"ס ולאחריו תיערך פגישה עם הבמאית לימור פנחסוב. "כששומעים שאנחנו מנווה עמל, שואלים אם אנו שכנים של יגאל עמיר"

פורסם בתאריך: 1.11.17 08:15

מחר (ד') בשעה 20:30 יתקיים במתנ"ס נווה עמל בהרצליה אירוע לזכרו של ראש ממשלת ישראל המנוח, יצחק רבין, בו יוקרן הסרט "צולם על ידי יצחק" ולאחריו יתקיים דיון פתוח עם במאית הסרט, לימור פנחסוב. האירוע נערך בשיתוף מתנ"ס נווה עמל וארגון "עמליה" בשכונה.

הכניסה לאירוע חופשית.

הסרט "צולם על ידי יצחק" מורכב מסרטונים שצילם יצחק רבין במצלמה ביתית 8 מ"מ בשנות ה-60 ועברו שחזור במעבדה. הצילומים חושפים ישראל בניחוח של פעם, כמו גם פן חדש של האיש שצילם אותם.

מתוך הסרט "צולם על ידי יצחק"

 

"לציון זכרו של יצחק רבין מתקיימים לרוב טקסים בבתי ספר ובמקומות שונים. למבוגרים נראה לנו מתאים יותר לקיים אירוע שמשלב דיון כלשהו", מסבירה הפעילה הקהילתית בנווה עמל, חברת "עמליה", עירית אהרוני. "אנחנו מרגישים שזה נכון יותר, כי טקס זה תמיד משהו מרוחק. אנחנו מקפידים בכל שנה לציין את הנושא, כי חשוב לנו שיהיה אירוע כלשהו שמציין את יום הזיכרון הממלכתי גם בנווה עמל. בנוסף לכך, בדרך כלל כשאתה אומר לאנשים שאתה מנווה עמל, הדבר הראשון ששואלים אותך הוא אם אתה שכן של יגאל עמיר. דווקא בגלל זה חשוב לנו שזה יצוין בשכונה. בנושא הזה פעלנו בכל מיני אופנים לאורך השנים. בעבר ביקשנו מוועדת השמות בהרצליה לקרוא לפארק שהקימו בשכונה "פארק רבין" וכך הוא אכן נקרא. לפני כעשר שנים, במשך כארבע שנים, תושבי השכונה התארגנו ל"משמרות" בשכונה ביום הזיכרון הממלכתי ועמדנו בבקרים בכניסה לשכונה ובערבים במרכז המסחרי עם שלט "לא שוכחים ולא סולחים". מאז ש"עמליה" הוקמה לפני כחמש שנים ויש לנו ועדת תרבות, האירוע לזכרו השתבץ מיד בלוח האירועים שיזמנו. זה ממש לא עניין פוליטי, אלא רצון לשמר איזושהי מורשת ולעשות את זה בצורה הכי מכובדת וקהילתית שניתן".

בשנים האחרונות באירועים לזכר רבין בנווה עמל לזכרו של רבין מוקרן סרט ולאחריו מפגש עם יוצריו. "לא מתקיימת הרצאה, אלא דיון פתוח, כך שזה תמיד מעניין. האיש הזה, מעבר למורשתו, מהווה חלק משמעותי מההיסטוריה של המדינה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר