דרך שבעת הכוכבים. צילום עזרא לוי
דרך שבעת הכוכבים. צילום עזרא לוי

עומסי התנועה בהרצליה בשבועיים האחרונים נבעו מתקלה ברמזורים

הפקקים יוצאי הדופן בכניסה וביציאה מהעיר נבעו מתקלה בתזמון הרמזור בעלייה מאיילון למחלף שבעת הכוכבים. כדי להקל - משאיות האשפה יעצרו בין 7:15 ל-8:30

פורסם בתאריך: 6.11.17 15:22

עומסי התנועה שהורגשו ביציאה מהעיר בשבועיים האחרונים נבעו מתקלה בתזמוני הרמזורים באחד הצמתים. כך מסבירים בעיריית הרצליה. הבוקר (ב'), בתום בדיקה וסנכרון מחדש של הרמזורים בצומת האמור, נפתרה הבעיה והתנועה שבה לזרום.

"הבעיה התחילה ביום ראשון לפני כשבועיים", הסבירה סגנית ומ"מ ראש העיר, מאיה כץ, המחזיקה בתיק התחבורה בעירייה. "בסמוך לעיר אירעו שתי תאונות בכביש החוף ואירועים נוספים באזור בכביש 4, אשר ניסינו להבין אם ניתן ליחס אותם לבעיות התנועה שנוצרו. כשבדקנו את השניות בכל רמזור גילינו 'באג' בזמני הרמזורים מרמפת העלייה מאילון לשבעת הכוכבים למול היציאה ממזרח למערב העיר. אתמול עבדנו על סנכרון הרמזורים באותו הצומת והיום בבוקר ראינו שהתנועה אכן זורמת". במסגרת ההתאמות תוזמנו הרמזורים לפי מערכת "גל ירוק" בצמתים מרכזיים בעיר. בימים הקרובים יוצבו בצמתים שוטרי תנועה שיסייעו בהכוונת התנועה.

כץ מסבירה כי עומסי תנועה עלולים להיווצר מתקלות שמקורן אינו בסמכות העירייה. "הצומת של מחלף הסירה, למשל, לא נמצא בסמכות העירייה, בעוד שאנחנו מבקשים להעביר אלינו את הסמכויות. בנוסף, למדינה ישנו רצון לתעדף את הכבישים הבין עירוניים למול היציאות של הערים לכבישים הללו. פניתי גם לחברת ווייז אבל אין לנו שום יכולת או סיבה לתת הכוונה או הוראות כלשהן. המנגנון של ווייז מתבסס על חוכמת ההמונים ונגזר מנתונים אותם מוסרים אנשים בזמן אמת".

בחודשים האחרונים, על מנת להקל על עומסי התנועה, נעשה בהרצליה שימוש במערכת תנועה חכמה המספקת מידע על מצב התנועה בכבישים בזמן אמת. "החלפנו את חברת הרמזורים בעיר ובמסגרת זו מותאמת מערכת בקרת הרמזורים", מסבירה מאיה כץ.

 

 

בנוסף מסרה הבוקר עיריית הרצליה כי היא נרתמת למלחמה ב"עומסי הבוקר" ותפסיק את פעילות משאיות האשפה והגזם בין השעות 7:15 ל-8:30, לטובת כל מי שמצא עצמו מעביר דקות יקרות בבוקר מאחורי משאית כזו. הדממת המשאיות החלה כניסוי ביום ראשון השבוע, וההחלטה אם להמשיכו תתקבל בהתאם לתוצאות.

ראש העיר משה פדלון: "מצאנו כי השעות שנבחרו להדממת המשאיות הן אלה שבהן מתנקזת מרבית התנועה בעיר, ואני משוכנע שבכך אנו נותנים לתושבים מענה טוב ויעיל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבעיה היא פתיחת המחלפים בכביש 531 שהביאו לעליית התנועה בהרצלייה.
    כל סיפור אחר הוא פשוט מצוץ מהאצבע. ודרך אגב זה ילך ויחמיר.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דרך אגב ההקלה נובעת מזה שהרכבות מחיפה עוברות בחלקן מתחת לגשר החדש בכפר שמריהו. מה שמוריד את העומס על הרמזור בכפר שמריהו ומזרים את התנועה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר