רחוב צה"ל בנווה עמל, הרצליה, צילום פרטי
רחוב צה"ל בנווה עמל, הרצליה, צילום פרטי

"העירייה רימתה אותנו". תושבי רחוב צה"ל קיבלו דרישות תשלום של עשרות אלפי שקלים

תושבים רבים טוענים שבמפגש איתם הבטיח להם משה פדלון שהשיפוץ ברחוב ייעשה על חשבון העירייה, עשרות מהם קיבלו עתה דרישות תשלום של בין 20 ל-40 אלף שקלים

פורסם בתאריך: 8.5.23 08:15

"העירייה פשוט רימתה אותנו", כך טוענים עשרות מתושבי רחוב צה"ל בשכונת נווה עמל, לאור דרישות התשלום שקיבלו בשבוע שעבר מעיריית הרצליה.

מדובר בדרישות תשלום עבור השיפוץ היסודי שבוצע ברחוב בשנתיים האחרונות וכלל עבודות תשתית מים וביוב, סלילת כביש, מדרכות, שבילי אופניים וכל המשתמע מכך. לטענת התושבים, עוד לפני תחילת השיפוץ הבטיח להם ראש העירייה, משה פדלון, כי העירייה היא זו שתישא בכל עלות השיפוץ ללא כל מימון מהתושבים. אולם כעת, לאחר שהשיפוץ הסתיים הופתעו עשרות תושבים ברחוב לקבל דרישות תשלום הנעות בין 20 ל-40 אלף שקל לנכס.

תושב הרחוב אמר השבוע: "לפני תחילת השיפוץ נפגשנו עם ראש העירייה במתנ"ס והוא אמר לנו לחתום והבטיח שכל השיפוץ יהיה על חשבון העירייה". התושבים קיימו בסוף שבוע שעבר מפגש והחליטו לשכור את שירותיו של עורך דין שייצג אותם מול העירייה. ברחוב יש 128 בתי אב, כאשר לטענתם עד כה ידוע על 40 בתי אב שקיבלו את דרישות התשלום.

התושב מוסיף: "צריך לציין שיש בתים שכבר שילמו בעבר כי הרחוב שלהם נושק לרחוב שנעשה בו שיפוץ ונדרשו היטלים אז הם לא קיבלו. בעקבות הבירור שעשינו, נודע לנו שנשלחו דרישות תשלום גם לדיירים שהעירייה טיפלה להם בחריגות הבניה ושילמו על כך בנפרד".

 

 

תושב נוסף ביטא גם הוא את התחושה הקשה של דיירי הרחוב: "זה פשוט לא ייאמן מה שקרה בסיפור הזה. יושב ראש עירייה מול תושבים, מתגאה שמדובר בשיפוץ של 20 מיליון שקלים ואומר להם באופן מפורש שהשיפוץ יהיה רק על חשבון העירייה ולא על חשבונם ולאחר שהשיפוץ מסתיים העירייה דורשת תשלום מהתושבים. אם ראש עירייה מבטיח מול כל התושבים שהשיפוץ יהיה על חשבון העירייה, איך מבקשים מאיתנו סכומים כאלו? איפה נשמע דבר כזה? אם היינו יודעים שנידרש לשלם עבור השיפוץ לא היינו מסכימים. זה לא נעשה בתום לב. זה שיטתי כי זה כבר קרה בעבר בנווה ישראל. יש לנו אכזבה גדולה מאוד מהעירייה והעומד בראשה והרגשה שאנחנו מרומים ושפשוט שיקרו אותנו. אנחנו לא מבינים מאיפה זה בא לנו. צריך גם להדגיש כי השיפוץ היה קשה מאוד עבור התושבים בגלל עיכוב שהיה ובחורף היה קשה להגיע לבתים בגלל הצפות ובוץ ועכשיו נחתה עלינו עכשיו הצרה הזאת של דרישת התשלום לעירייה".

מהעירייה נמסר: "היטלי פיתוח הם פעולת מיסוי הקבועה בדין החלה על כל נכס מתוקף חוקי העזר העירוניים. ההיטלים לא מוטלים בגין הפרויקט ולא מהווים השתתפות בעבורו, אלא שמועד ביצוע הפרויקט מהווה נקודת הזמן הנדרש לתשלום ההיטל. לאחר גמר העבודות נמצא מספר תושבים מצומצם החייבים בהיטל (אלו שלא שילמו בעבר היטלים או ששילמו באופן חלקי). אין לרשות המקומית או לעומדים בראשה סמכות לבטל חיובי היטלים המהווים מס לכל דבר ועניין, ואינם משקפים כלל את היקף ההשקעה בפרויקט. לשם ההשוואה, הפרויקט כולו הסתכם בעשרות מיליוני שקלים וכלל הקמה של גדרות בבתים ופיתוח חסר תקדים ברחוב, ואילו סך כל ההיטלים יחדיו מסתכמים בהרבה פחות. העירייה כמובן קשובה לתושבים וניתן לפרוס את המס על פני תשלומים נוחים".

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר