מרכז היזמות הטכנולוגי הרצליה. צילום עיריית הרצליה
מרכז היזמות הטכנולוגי הרצליה. צילום עיריית הרצליה

התראה נגד רעידות אדמה ושמירה על חניית נכים: פיתוחים חדשים ממרכז היזמות הרצליה

מספר פיתוחים טכנולוגיים חדשים הוצגו השבוע ב-HAC של עיריית הרצליה, כולל מערכת הממירה צלילים להתראות וטכנולוגיה ששומרת על החנייה

פורסם בתאריך: 8.11.17 20:16

אזור מנגלים "חכם", אכיפה אוטומטית של חנייה, הגנת מפני אלימות וגילוי מוקדם של רעידות אדמה. אלה חלק משמונה פתרונות חדשניים לעיר חכמה אשר פותחו במרכז היזמות הרצליה. מדובר בטכנולוגיות אשר הוצגו ביום שלישי השבוע במסגרת HAC, מרכז היזמות הטכנולוגית של עיריית הרצליה – מחזור רביעי, אשר התקיים עם חברת סלקום והתמקד באינטרנט ובתקשורת בערים חכמות.

בין הפיתוחים החדשים נמצאת מערכת Sensitive Parking להתראה ואכיפה של חניה לא חוקית בחניות נכים. המערכות מנטרות 24/7 את החניות הרלבנטיות (מומלץ להתקין בכ-20% מחניות הנכים), ומאפשרות שליחה של התראה מיידית אל הפקח הקרוב ביותר.

פיתוח נוסף הוא Sowillo – מערכת המודדת את יעילותה של מערכת סולרית לחימום מים, לפי נתוני צריכה, מזג אוויר ועוד, ובכך חוסכת אנרגיה וכסף בכל הקשור לחימום מים.

AbiliSense היא טכנולוגיה לניתוח צלילים ומאפשרת להמיר צליל להתרעה. המערכת מזהה צלילים במרחב מוגדר, כמו בכי, צופרים ואזעקות. כשנשמע צליל שחשוב לדעת עליו, המערכת תשלח הודעות לאפליקציות ולמוקדי חירום רלוונטיים.

SeismicAl היא מערכת לגילוי מוקדם של רעידת אדמה ומתן התראה למען הצלת חיים. מדובר בחיישן המבוסס על טכנולוגיית למידה וחיזוי של רעידות עתידיות. החיישן מושתל בקירות ושולח התראה במקרה של סיכון לרעידת אדמה.

 

שמונה חברות השתתפו במחזור הנוכחי. במהלך העבודה נפגשו חברי הקבוצות  עם מנהלי אגפים ואנשי מקצוע בעירייה ובסלקום וגיבשו יחד את הפתרון בהתאם לצרכים בשטח. באירוע הסיום יציגו המשתתפים בפני משקיעים, נציגי חברות ונציגי רשויות מקומיות נוספות את הטכנולוגיות והפיילוטים שבוצעו  בימים האחרונים במספר אזורים בעיר.

ראש העיר משה פדלון: "שמונת המיזמים שפותחו קיבלו מאיתנו סיוע לכל אורך הדרך, והם יתרמו רבות לשיפור איכות החיים בעיר בהרבה תחומים, אם זה באכיפה אוטומטית של חניות נכים, איתור עצמים במרחב האורבני ללא GPS, הפיכת אזור ל"חכם" בהליך מהיר וקל ועוד".

סגנית ומ"מ ראש העיר, מאיה כץ אמרה: "מדובר בתהליך עמוק המשפיע מחד על הפתרונות שיגובשו ויוטמעו בערים אחרות לרווחת התושבים, ומאידך, בביצוע תהליך פנימי לעידוד החשיבה החדשנית וייעול מתמיד של המערכת העירונית והשירות העירוני".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר