בית הצדף במצוק אפולוניה וניסים כחלון, צילומים דוברות העירייה
בית הצדף במצוק אפולוניה וניסים כחלון, צילומים דוברות העירייה

"ארמון חצוב בהר, יצירת אמנות": אלפים כבר חתמו על עצומה נגד פינויו של ניסים כחלון מאפולוניה

את העצומה העלתה אסתר גולדשמיד, שחקנים ואמנית, בעקבות דרישת המדינה לפנות את כחלון מבית הצדף במצוק בסידנא עלי: "המדינה צריכה להודות לו, אלו מקומות שאמורים להישאר לדורות"

פורסם בתאריך: 5.7.23 09:24

חותמים למען ניסים כחלון: עצומה יוצאת דופן עלתה לאחרונה לרשת ובה דרישה לשמור על המתחם המיוחד במינו שיצר ניסים כחלון, המוכר כ"איש המערות", בחוף סידנא עלי.

אין זו פעם ראשונה שיוצאת עצומה נגד פינויו של כחלון. כך קרה גם בחודש אוגוסט 2022, כפי שפרסמנו בצומת השרון, וזאת לאחר דרישה של המדינה מניסים כחלון לפנות את המתחם, דרישה שחזרה על עצמה גם לאחרונה. לפני ארבעה חודשים פנה משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, לוועד הישראלי לאונסקו בדרישה להכיר בבית הצדף של כחלון כפלא ייחודי.

המערות במצוק אפולוניה, צילום רמי פלג, המשרד להגנת הסביבה

המערות במצוק אפולוניה, צילום רמי פלג, המשרד להגנת הסביבה

אסתר גולדשמיד. יזמה את העצומה לטובת ניסים כחלון, צילום פרטי

אסתר גולדשמיד. יזמה את העצומה לטובת ניסים כחלון, צילום פרטי

העצומה עלתה לאחרונה לרשת וכבר הספיקה לגרוף 4,900 חתימות. בעצומה נכתב:: "ניסים כבר 50 שנה יוצר במו ידיו יצירת אמנות שאין כמותה בעולם, ארמון חצוב בהר, מחופה באופן מופלא בצדפים וחרסים ועוד פסולת שאסף מהים והסביבה והפך לאמנות. עיריית הרצליה, שהבית בתחומה, פנתה לאונסק"ו על מנת שתכיר בבית זה כאתר מורשת עולמי. המשרד להגנת הסביבה הוציא צו הריסה על המקום בטענה שהמקום מסוכן ויכול לקרוס ומהווה מפגע סביבתי".

לעצומה היכנסו כאן

עוד נכתב בעצומה: אנו רוצים להגיד למשרד להגנת הסביבה ולמשרד התיירות, ישנם דרכים אחרות להתמודד, אפשר לחזק את המבנה ולהסדיר אותו כאתר תיירות, זוהי יצירת פאר שנחצבה בהר בשתי ידיים במשך 50 שנה. זהו נכס למדינה שצריכה להוקיר ולהודות לניסים.  עד היום המדינה הניחה לו לגור שם ודווקא כשניסים כבר בן 77 היא רוצה לפנותו כשאין לו שום מקום אחר לגור. חתמו על העצומה ועזרו לשמור על הארמון שבנה ניסים".

 

את העצומה העלתה אסתר גולדשמיד, שחקנית ואמנית תושבת תל אביב, שאמרה השבוע: "נתקלתי בסיפור הזה ולא נרגעתי. יש לי רישיון להדרכת טיולים בירושלים, כך שמקומות כאלו שנבנים במשך שנים זה בנפשי. אלו מקומות שאמורים להישאר לדורות, עבודה אנושית שנעשתה ובמקום זאת המדינה רוצה לפנות אותו כך שזה פשוט לא ייתכן. וזה לא שהמדינה ביקשה זאת ממנו בעבר הרחוק, פתאום אחרי 50 שנים נזכרה. הניחו לו לבנות ולהתרחב ועכשיו נזכרים לפנות אותו? צריך להפעיל שיקול דעת אנושי והגיוני".

אסתר מסבירה כי אינה מכירה את כחלון ואין לה אינטרס אישי בפרשה: "אני לא מכירה אותו, אבל ראיתי שזה סיפור שנוגע לרבים והחלטתי לעשות מעשה כדי להעלות את המודעות. העצומה תפסה מהר מאוד והגיעה תוך זמן קצר לכמעט 5,000 חתימות שזאת כמות יפה מאוד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. red12

    אין ספק שהמשרד להגנת הסביבה הוא הכל חוץ משמו תדאגו בבקשה להיעלמות ים המלח לפני הכל ממש גיבורים על חלשים

  2. איתי

    הוא גר שם שנים ללא הפרעה, ישנם עוד אנשים שאין להם היכן לגור והם לא קיבלו מגורים על שטח שלא שייך להם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר