יריב פישר על רקע שיכון ויצמן. צילום: מירי דוידוביץ'
יריב פישר על רקע שיכון ויצמן. צילום: מירי דוידוביץ'

פרסום ראשון: יריב פישר יתמודד על ראשות עיריית הרצליה

חבר המועצה הוא המועמד השלישי שיתמודד על התפקיד, לצד ראש העירייה המכהן משה פדלון ואיש העסקים יוסי פרי. "לצערי הרצליה לא נמצאת במקום שהיא חייבת להיות בו", הוא אומר

פורסם בתאריך: 25.7.23 13:05

מערכת הבחירות בהרצליה תופסת תאוצה: חבר המועצה יריב פישר (יש עתיד) יתמודד על ראשות העירייה בבחירות שיתקיימו ב-31 באוקטובר וינסה לקרוא תיגר על ראש העירייה, משה פדלון, שמסיים קדנציה שנייה בתפקיד. פישר הוא המועמד השלישי שהודיע על התמודדותו על ראשות העירייה לאחר שלאחרונה הודיע איש העסקים יוסי פרי על התמודדותו.

פישר בן ה-45 סוגר כבר 20 שנים כחבר מועצה. בקדנציה הראשונה שלו עמד בראשות סיעת "הזריחה הירוקים", בקדנציה השנייה היה מספר 5 בסיעתה של יעל גרמן, ראשת העיר לשעבר, בקדנציה השלישית היה במקום השני בסיעתו של צביקה הדר ובקדנציה הנוכחית הוא מוביל את סיעת יש עתיד במועצה. לאחר עזיבתה של חברת המועצה מאיה כץ לשורות הקואליציה, תפס פישר את מקומה כיו"ר האופוזיציה וכיו"ר ועדת הביקורת. פישר יתמודד בבחירות בתמיכת סיעת יש עתיד.

"אני הרצלייני בנשמה", מספר פישר על עצמו, "אבא לעטר, בן, אופיר, אורי וקרני ונשוי למיכל, שגם היא הרצליינית ואותה פגשתי לראשונה בגיל 12. אני אוהב את העיר ומשמש כחבר מועצה כבר עשרים שנה. כיזם, אני רואה ומזהה את הפוטנציאל הלא ממומש של העיר ובטוח שעם ניהול נכון אפשר להצעיד את הרצליה קדימה. גדלתי בשיכון ויצמן, ועברתי את כל המסלול החינוכי בעיר. לא נולדתי עם כפית כסף בפה, אבל בזכות החינוך והערכים שגדלתי עליהם ובעבודה קשה והתמדה, הצלחתי להתקדם עוד שלב ועוד שלב. שרתתי כקצין במנהל האזרחי בשטחים ואני מה שנקרא ״ערביסט״. מיד אחרי הצבא למדתי משפטים וממשל ברייכמן וכבר בשנה הראשונה ללימודיי, הקמתי שתי חברות בינלאומיות – אחת בתחום הפינטק (טכנולוגיה פיננסית) והשנייה בתחום התיירות. אני יזם בנשמה ובמהלך עשרים השנים האחרונות כיהנתי בתפקיד מנכ"ל פעיל בשתי החברות, עם מאות עובדים בארץ ובחו"ל, ומחזור של מעל 1.5 מיליארד ש"ח".

מה גרם לך להחליט להתמודד על ראשות העירייה?

"כמו שיש לנו רק מדינה אחת, יש לנו גם רק הרצליה אחת וצריך לשמור עליה. זהו צו השעה ואני לא מסוגל לשבת בחיבוק ידיים, אני ממש חרד לעתידה של הרצליה. אני מאמין שלראש עירייה יש את הכוח והיכולת להיות שומר הסף ולשמור על הצביון והאופי של העיר, בעיקר אל מול הגורמים הקיצוניים שמובילים את המדינה שלנו למקומות חשוכים. למרבה האירוניה, נציגי המפלגות המרכיבות את הממשלה הקיצונית ביותר בתולדות ישראל הם שותפיו הקואליציוניים של ראש העירייה המכהן. הדמוקרטיה שלנו בסכנה, ראש עירייה חייב לעמוד באומץ ובנחישות אל מול ניסיונות לפגוע בערכים הליברלים. אנחנו רואים את הפעולות של השלטון המרכזי לכפות את הקיצוניות על השלטון המקומי. נדרשת פה נחישות ועמידה איתנה אל מול הניסיונות האלו. מערכת החינוך שלנו בהתרסקות ולכן החלטתי לצאת למהלך משנה חיים, עבורי ועבור משפחתי".

אתה מצפה לתמיכה בך מצד מפלגות נוספות?

"אני שמח שיש עתיד, הבית הפוליטי והערכי שלי, התייצב מאחורי וביחד עם אנשי המטה הנפלאים. אני פועל יום ולילה להקמת מפלגה אחת חדשה שתנצח ותאחד מספר מפלגות ורשימות נוספות, השותפות לערכים הליברלים והדמוקרטיים. אני לוקח את זה לשלב הבא ואני יודע שכוחנו באחדותנו ויחד נוכל לנצח את פדלון ולהביא להרצליה רוח חדשה".

נראה שהרצליה בכיוון הנכון. מה לא בסדר בעיר ובניהולה?

"לצערי, העיר אינה מנוהלת כפי שתושבי הרצליה ראויים לכך. הפוטנציאל שיש להרצליה הוא עצום. הרצליה יכולה להיות עיר מצוינת. אבל הרצליה לא נמצאת במקום שהיא חייבת להיות בו. ההכנסות לא מושקעות במקום הנכון. מי שמכיר את הדברים, גם מתחת לפני השטח, יודע שבעשור האחרון הרצליה נמצאת בהתדרדרות. יש בעירייה עובדים נפלאים שדואגים ואכפת להם מהתושבים, אבל לצערי, העירייה שבויה בידיים לא נכונות. לתושבים של הרצליה מגיע הרבה  יותר. תושבי העיר משלמים ארנונה גבוהה אך במקרים רבים מידי מוצאים את עצמם במאבקים מתישים, יקרים וארוכים לצורך טיפול במפגעים סביבתיים, בתכנון תנועה לקוי, בתוכניות בניה בלתי סבירות, או במטרדי רעש ולכלוך. בנוסף, כ- 70 אחוז מתושבי העיר הצביעו בבחירות הארציות למפלגות ליברליות וחילוניות, אבל בפועל הקואליציה של פדלון נשענת על מפלגות שמרניות – הליכוד, ש״ס, יהדות התורה (גשר), הציונות הדתית (הבית היהודי) ונסגרת לאט לאט בשבת".

איזה ניסיון אתה מביא לתפקיד?

"אני מתנדב במועצת העיר הרצליה מגיל 25. במהלך עשרים השנים האחרונות הייתי חבר מועצה פעיל וכיהנתי בוועדות שונות במועצה. אני מכיר לעומק את התהליכים המורכבים בעירייה והייתי מעורב בהיבטים רבים המשפיעים על חיי היום יום של תושבי הרצליה. בין היתר, הייתי יו"ר "החברה לפיתוח התיירות", ובתקופה של חמש שנים קידמתי וניהלתי את פרויקט הקמת הטיילת בחוף הים ואת היוזמה להפעלת המעליות שמאפשרת להנגיש את החוף לכל תושבי העיר".

אם תיבחר לראשות העיר, מהן התוכניות שלך להרצליה?

"יש לנו תכניות מוכנות לכל תחום, אך בגדול המטרה להחזיר את העיר לתושבים שלה, לנתב את התקציבים שיש לעיר לצורכי כלל התושבים, ולשים את התושבים של העיר במרכז. העבודה רבה, אבל הכל ניתן לביצוע. כבר בחרתי מנהל במטה שיהיה אחראי על תכנית 100 הימים הראשונים, כי ברור לי שמה שלא נזיז בשנה הראשונה יהיה קשה יותר להזיז בהמשך".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר