אילוסטרציה, צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אילוסטרציה, צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

אין אוויר: כארבעים אחוז מהמכוניות בהרצליה לא מוכנות לחורף

מבדיקת עמותת "אור ירוק" עולה כי נהגים רבים בהרצליה והסביבה אינם מקפידים על לחץ אוויר תקין במכוניות, דבר המגביר את הסיכון במיוחד בחורף

פורסם בתאריך: 13.11.17 12:17

בחודש אוקטובר הגיעו מתנדבי העמותה ליותר משבעים יישובים בארץ ובדקו את לחץ האוויר בצמיגי מכוניות. בהרצליה נבדקו 172 מכוניות וב-73 מהרכבים, שהם 42.2 אחוזים, נמצא כ לחץ האוויר בצמיגים אינו תקין. באזור הרצליה וכפר שמריהו נבדקו 222 כלי רכב וב-89 מהם, המהווים 40% מכלל הרכבים שנבדקו, נמצא לחץ אוויר שאינו תקין. בסך הכל נבדקו ברחבי הארץ מעל 5,700 כלי רכב.

במהלך הבדיקה הדגישו המתנדבים בפני הנהגים את חשיבות בדיקת לחץ האוויר בגלגלים ובדיקת תקינותם לעתים תכופות. המתנדבים הסבירו לנהגים את הסכנות הכרוכות בהזנחת בדיקת הגלגלים וכי יש לערוך בדיקת צמיגים אחת לחודש, משום שלחץ האוויר יורד תמידית.

לחץ אוויר לא תקין גורם גם לשחיקת הצמיג, עשוי לגרום לצריכת דלק גדולה יותר ומעמיד את נוסעי הרכב בסכנה. בעמותת "אור ירוק" מסבירים: "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב כבר עכשיו להגביר את המודעות בקרב הנהגים לחשיבות תקינות הצמיגים בחורף. חשוב לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים באופן שוטף ובפרט לקראת החורף, כאשר נהיגה בכביש רטוב או בוצי מקשה על אחיזת הרכב בכביש. הצמיגים מהווים את הקשר שבין הרכב לכביש ותקינותם יכולה להציל חיים ולמנוע תאונות מיותרות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר