יריב פישר וליאור דיין עם שלט האסינמטק, צילום דוברות העירייה, רפי קדושים צילום דויד עשור
יריב פישר וליאור דיין עם שלט האסינמטק, צילום דוברות העירייה, רפי קדושים צילום דויד עשור

קדושים מתנגד להנצחת אסי דיין בהרצליה וטוען: "פשע מוסרי כלפי העם היהודי"

חבר מועצת העיר הרצליה העלה הצעה לסדר בה הוא דורש לבטל לאלתר את שינוי שם הסינמטק לאסינמטק במהלך מאי. העירייה: "מענה יינתן תחילה במועצת העיר"

פורסם בתאריך: 20.5.24 08:48

התנגדות להנצחת אסי דיין ז"ל בהרצליה: חבר המועצה רפי קדושים, יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר, מתנגד להנצחתו של אסי דיין ז"ל כפי שביצעה העירייה בתחילת החודש.

כזכור, לציון עשור למותו של דיין החליטה העירייה כי לשם סינמטק הרצליה תצורף האות "א" והוא ייקרא במהלך חודש מאי "אסינמטק", כאשר בין התאריכים 30-9 במאי יוצגו בסינמטק הרצליה יצירותיו השונות של אסי דיין, בהן סרטיו המפורסמים והאייקוניים, לצד הקרנות חד פעמיות של סרטיו "חגיגה לעיניים" ו-"הזמנה לרצח" של היוצר המוכשר שהפך, עוד בחייו, לנכס צאן ברזל בעולם התרבות הישראלי. בחלק מהאירועים יתקיימו מפגשי שיח עם שותפיו ליצירה – שחקנים, מפיקים, מוזיקאים ועוד.

ראש העירייה, יריב פישר, הסביר: "אסי דיין הוא מהיוצרים החשובים והמשפיעים ביותר בתרבות הישראלית. יצירותיו שזורות בהיסטוריה של העם, במאורעות, ובהלכי הרוח שליוו אותנו לאורך השנים וימשיכו ללוות לעד. אנו נרגשים לציין עשור למותו של האיש החשוב הזה ואני מודה לסינמטק הרצליה על היוזמה המרגשת. אני מזמין את כולם להגיע, ליהנות ולהתרגש מאסינמטק"

 

כאמור, התנגדות להנצחה זו מגיעה מצד חבר המועצה רפי קדושים, שהעלה הצעה לסדר בישיבת המועצה הקרובה ובה הוא דורש לבטל לאלתר את ההחלטה על שינוי השם של התיאטרון העירוני ואת הנצחתו של אסי דיין. בהצעה כתב קדושים: "לאחרונה פרסם ראש העיר כי הוא משנה את שמו של תיאטרון סינמטק העירוני, תוך הוספת האות "א" לשם, להנצחתו של מר אסי דיין ז"ל. לא ברור לי הכיצד ראש העיר מקבל החלטה חד צדדית כזו, מבלי להביא את העניין בפני מועצת העיר, כאילו הוא הבעלים של העיר ולא נאמן ושליח של הציבור וכלל נציגיו, אבל זה לא העיקר. העיקר הוא, שאם חשבתי שיש גבול לצביעות ולמרמה, אז התאכזבתי. אותו ראש עיר שעשה "קריירה פוליטית" ואף נבחר לתפקידו בזכות קמפיין אגרסיבי ומשמיץ כנגד אנשים עם "עבר פלילי", מפרסם כעת ומתגאה בכך שהוא מנציח אדם עם "עבר פלילי" של אלימות, תקיפה ואיומים, תוך שינוי שם התיאטרון העירוני של הרצליה להנצחת אותו אדם".

קדושים מוסיף: "לא רק זאת, אלא גם מנציח אדם שהיה מהתומכים הנלהבים של הקמת המדינה הפלסטינית, שהייתה מעמידה את ישראל בגבולות חסרי הגנה ומעניקה יכולות עצומות לעם של "הברברים והשאהידים" לבצע שואה טוטאלית בעם היהודי. הנצחת אדם כזה … היא פשע מוסרי כלפי העם היהודי, ובכלל זה, כלפי תושבי הרצליה".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "ההצעה לסדר תובא בפני חברי מועצת העיר הרצליה ותגובה לעיתונות תינתן רק לאחר מענה המועצה".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר