תאונת דרכים. צילום אילוסטרציה איליה הרשקוביץ
תאונת דרכים. צילום אילוסטרציה איליה הרשקוביץ

כמה ילדים בהרצליה נפגעו מתאונות דרכים השנה?

מנתונים שפרסמה עמותת אור ירוק על היפגעות ילדים מתאונות דרכים לרגל יום הילד הבינלאומי עולה כי 26 ילדים נהרגו בכבישי הארץ מתחילת השנה

פורסם בתאריך: 20.11.17 15:13

בהרצליה נפצעו 152 ילדים בתאונות דרכים בעשור האחרון, 15 מהם בשנת 2016. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המתפרסמים היום (ב') לרגל יום הילד הבינלאומי שמצוין ב-20.11. עוד עולה מנתוני העמותה כי 26 ילדים (גילאי 0-14) נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים בארץ, ממוצע של ילד הרוג בכל שבועיים.

עוד עולה מנתוני אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, כי בעשור האחרון (2006-2017) נפגעו בתאונות דרכים בארץ 31,724 ילדים, מתוכם נהרגו 322, ממוצע של 32 ילדים נהרגים בכל שנה – כיתת לימוד שלמה.

התחום העירוני מהווה זירה מרכזית להיפגעות ילדים בתאונות דרכים. 19,688 ילדים נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים בתוך הערים והישובים, מדי שנה כ- 20 ילדים נהרגים בתאונות דרכים בערים ובישובים ונפגעים קרוב ל- 2,000 ילדים מדי שנה בממוצע.

 

"בכל שנה נמחקת כיתה שלמה בתאונות דרכים. אסור לנו כחברה לקבל את הנתונים הקשים הללו באדישות", אומר מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה. "מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות לילדים ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגביר את ההסברה והחינוך בקרב אוכלוסיית הילדים ובעיקר לשפר את התשתיות בדרך לבית הספר. יש להציב פסי האטה בקרבת גני ילדים, בתי ספר וגנים ציבוריים כדי לרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב ובכך לצמצם את הסיכון לפגיעה בהולכי הרגל".

אוכלוסיית הילדים היא אחת משלוש האוכלוסיות הפגיעות ביותר בתאונות דרכים, יחד עם צעירים וקשישים. ילדים הם נמוכים וקשה לראותם מבעד למכוניות, הם פזיזים, לא מודעים לסכנות ולא מכירים את חוקי הכביש ולכן לא ניתן לצפות את התנהגותם. ילדים בגיל צעיר לא מקשרים את רעש הרכב לסכנה, זוית הראיה שלהם צרה וקשה להם לאמוד את המרחק האמיתי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר