עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה
בניין עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה

אושר תקציב העיר: הארנונה תעלה, וגם המשכורות

34% מהתקציב יופנה לחינוך, 101 מיליון שקלים יוקצו לשיפור פני העיר, הארנונה תעלה בשני אחוזים ושכר העובדים יעלה ב-4.4%

פורסם בתאריך: 22.11.17 19:43

בישיבת המועצה שהתקיימה אתמול (ג') אושר תקציב העיר לשנת 2018. מהתקציב שאושר עולה כי עיקר ההשקעה והוצאות התקציב הרגיל לשנה הקרובה יהיו בתחום החינוך, עבורו הוקצו 287 מיליון ש"ח, המהווים 34.4% מכלל התקציב העירוני.

נתח תקציבי גדול, 12.2% מהתקציב הרגיל, שהם 101.9 מיליון שקלים, מופנה לשיפור פני העיר ואיכות הסביבה. 8.1% מהתקציב (67.7 מיליון שקלים) הוקצו לתחום התרבות, נוער וספורט, ובשנת 2018 צפויים התושבים להמשיך וליהנות ממופעי קונצרטים בפארק, עדלאידע ואירועי ספורט עממי. בנוסף זוכה תחום הרווחה לנתח תקציבי גדול, של כ– 11.7% מכלל התקציב (97.4 מיליון שקלים).

בנוסף, על פי חוק ההסדרים במשק המדינה, גובה הארנונה לשנת 2018 יעלה ב- 2.18%. השכר בשנת 2018 קודם לעומת אומדני ביצוע 2017 בשיעור של 4.4%, זאת עקב זחילת שכר בגין קידום עובדים בוותק ובדרגות ועקב תוספות שונות שניתנו לעובדי המגזר הציבורי, בעקבות הסכמים קיבוציים שנחתמו בין ההסתדרות לבין המדינה ומרכז שלטון מקומי. כן, תקציב ההכנסות מאגרות רישיונות בניה לשנת 2018 יעמוד על 8.7 מיליון שקלים, בעוד שבשנת 2017 התקבל מענק ממשרד הפנים בסך של כ-3.5 מיליון שקלים בגין תמרוץ מתן היתרי בניה.

סך כל התקציב הרגיל עומד על סך 920 מיליון שקלים לעומת 899  מיליון שקלים ב- 2017 ותקציב הפיתוח הבלתי רגיל (תב"ר) יעמוד על סך 537 מיליון שקלים לעומת 435 מיליון שקלים ב- 2017. בתקציב הרגיל ההכנסות העצמיות מהוות כ- 76% מכלל תקציב ההכנסות. אחוז גבוה זה מעיד על עצמאות כלכלית, ואכן עיריית הרצליה מדורגת על ידי חברתStandard & poor's  הבינלאומית, בדירוג הגבוה ביותר בישראל AAA כאחד הגופים האיתנים במשק הישראלי.

כל חברי המועצה הצביעו בעד אישור התקציב למעט יריב פישר, שהיה היחיד להתנגד. "מדובר בתקציב שדואג אך ורק להגדלת השכר ולמטה. אין בתקציב שום אמירה בנוגע לעזרה למעמד הביניים. אנחנו נמשיך לשלם סכומי עתק לחוגים, לצהרונים ולחינוך, בעוד סקטורים מקורבים ייהנו מסבסודים והטבות. בנוסף, עיר עם עודף תקציבי לא צריכה להעלות את הארנונה בלמעלה משני אחוזים ולהפיל קנס נוסף על מעמד הביניים. עיריית הרצליה הייתה צריכה לפנות למשרד הפנים ולבטל את העלאת הארנונה ובמקום זאת בחרה שוב להיות חותמת גומי של משרדי הממשלה".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון אמר: "התקציב ישפר את היכולות שלנו להעניק לתושבים את מיטב השירותים ולהשקיע בחינוך, בתשתיות, בתרבות, בהתחדשות עירונית ובכלל תחומי איכות החיים בעיר. כך למשל, נקים שני בי"ס יסודיים ועשרות גני ילדים חדשים, נשפץ שני מרכזים קהילתיים בנווה ישראל ובנווה עמל, נקים מרכז תרבות וגמלאים חדש במערב העיר, נמשיך לטפח את המרחב הציבורי ועוד".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא ציין כי "התקציב שהוכן וגובש הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין כל אגפי העירייה ומבטא את סדרי העדיפויות שמנחים אותנו בעבודה למען התושבים. אני מודה למנהל הכספים של העירייה, לאנשי המינהל הכספי, למנהלים ולחשבים על העבודה המוקפדת והאחראית בהכנת תכנית העבודה השנתית שהיא הבסיס לעשייה טובה ומוצלחת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר