צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

ב-2018: שבילי אופניים בנתיבים מרכזיים בעיר

בשנה הבאה צפויה הרצליה להתחבר לפרויקט "אופני דן", שיחבר אותה עם שבילי אופניים לתל אביב, רעננה ורמת השרון

פורסם בתאריך: 23.11.17 20:26

ב- 2018 עתידה הרצליה להתחבר בשבילי אופניים לערים הסמוכות לה: רעננה, רמת השרון ותל אביב, במסגרת פרויקט "אופני דן", האוטוסטרדה של המדינה לשבילי אופניים. בנוסף, בקרוב תצא עיריית הרצליה למכרז להפעלת מערך השכרת אופניים עירונים. כך עלה בישיבת ועדת איכות הסביבה שהתקיימה השבוע.

לפי הוועדה, בקרוב, במימון המדינה, תתחיל סלילת שבילי האופניים בשני נתיבים ראשיים בעיר: הראשון בדרך ירושלים והשני יעבור ברחובות הבריגדה היהודית, ז'בוטינסקי ויוסף נבו ויתחבר לאזור התעשייה. כעת נערכת בחינה מחודשת של תכנית האב הישנה לשבילי אופניים על מנת להתאימה למציאות העכשווית ולתכנון העתידי של העיר.

הישיבה התקיימה בראשותו של יו"ר הוועדה חבר המועצה עו"ד תום סטרוגו, ואליה הוזמנה מ"מ וסגנית ראש מהעירייה גב' מאיה כץ, מחזיקת תיק התחבורה בעירייה. כמו כן השתתפו בישיבה חבר המועצה עו"ד יונתן יעקבוביץ, מנהלת היחידה לאיכות הסביבה, סגן מנהל אגף שאיפה, מנהלת מחלקת כבישים, מנהל יחידת הבריאות העירונית, ונציגי ציבור.

"הרצליה היא עיר מעבר וכעיר מעבר יש לה המון חיבורים כגון דרך ירושלים שמחברת אותנו לרעננה ובן גוריון שמחבר אותנו לרמת השרון ולכביש החוף באילון", מסבירה כץ. "המדינה רוצה לאחד את כל המטרופולין של גוש דן ונממן את הקמת מסלולי שבילי האופניים עבור הרשויות שיסכימו לשתף פעולה. אנחנו כבר לקראת סיום הפרויקט, עליו אנחנו עובדים כבר כמעט שלוש שנים, ואני מקווה שנראה את הפירות שלו כבר ב-2018".

יו"ר הוועדה תום סטרוגו מוסיף: "שבילי אופניים הינם חלק ממערך תחבורה אלטרנטיבי, לצד התחבורה הציבורית, אשר על העירייה לתכנן ולפתח כתחליף נוסף לשימוש בכלי הרכב הפרטיים. זאת כדי לצמצם את העומס בכבישים ולאפשר פיתוח של העיר על בסיס תשתיות תחבורה לרבות אלטרנטיביות. יש לברך את הנהלת העיר ואת מחזית תיק התחבורה מאיה כץ על הפעילות שנעשתה עד כה, ואנו נמשיך לפעול לקידום הנושא. פרישה רחבה של שבילי האופניים חייבת להיות חלק מהתכנון העתידי של העיר ואנו נפעל כי העניין יובא במסגרת תכנית המתאר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר