חסימת נכים ביד התשעה צילום פרטי
חסימת נכים ביד התשעה צילום: פרטי

בגלל מצוקת חנייה: מכוניות חוסמות מעבר נכים ביד התשעה

רמפה המשמשת מעבר בין מדרכה לכביש נחסמת באופן קבוע בידי נהגים שלא מוצאים חנייה בשכונה. דוחות החנייה שמחלקת העירייה לא עוזרים

פורסם בתאריך: 27.11.17 15:26

גישה לנכים, המשמשת כמעבר יחיד באזור מגורים מהמדרכה לכביש בשכונת יד התשעה, נחסמת באופן קבוע על ידי מכוניות בגלל מצוקת החנייה במקום. העירייה, שהקימה את הגישה לנכים לפני חודשים ספורים בעקבות בקשות תושבים, מנסה לתת מענה לבעיה באמצעות חלוקת דוחות חניה, אך הדבר אינו פותר את הבעיה. בינתיים, לדיירים הנכים אין דרך לחצות את הכביש מבלי להסתכן בהחלקה.

הגישה לנכים נמצאת ברחוב הר שומרון 20 בשכונת יד התשעה, סמוך לחניון. ועל מנת שלא יחנו בה היא מסומנת ב"מעטפה". אולם לדברי התושבים במקום, סימון זה אינו מונע מרכבים לחנות עליה ולחסום אותה. "פה באזור יש המון נכים. בבנייני הרכבת ברחוב גרים המון אנשים מבוגרים ואנשים נכים שמתנהלים עם הליכונים והגישה הזאת משמשת את כולנו", מספרת תושבת השכונה, פנסיונרית המתניידת באמצעות הליכון.

"לפני שבנו את הרמפה היה לי קשה לרדת לכביש. הייתי רוצה לרדת לכביש עם ההליכון וכמעט החלקתי והשתטחתי עליו. פעם אחת זה קרה לי בדיוק ברגע שעבר בקרבתי אוטובוס. בסך הכל רציתי לרדת מהמדרכה לכביש. לכן כשפניתי לעירייה בבקשה להקים את הגישה לנכים, היא נענתה באופן מידי. הרמפה נמצאת במקום פינתי ומלבדה אין גישה לנכים באזור. קיימת בשכונה מצוקת חנייה קשה ורכבים פשוט חונים על הגישה לנכים, במקום בו מסומנת המעטפה. אנשים עולים על המדרכות וחונים בכל מני מקומות. לא אכפת לי שיחנו על הגישה בערב ויצאו בבוקר, אני מודעת למצוקת החנייה כאן, אבל חשוב שבבוקר יצאו. אנשים מסוימים משאירים את הרכב חונה במקום הזה כל היום ולא אכפת להם. כשאני יוצאת לעיר או לכל מקום אחר, אני מזמינה מונית ויורדת עם ההליכון משם, זאת היציאה שלי והחזרה שלי. לרדת מאוד קשה לי כי אני מחליקה עם ההליכון לכביש".

 

האם פניתם לעירייה בנוגע לבעיה?

"אנחנו פונים לעירייה באופן ספציפי בכל פעם שעומד רכב במקום, והיא שולחת פקחים שמחלקים דוחות, אבל הבעיה נשארת. היינו שמחים אם היו שמים שלט או תמרור, או פתרון אחר, אבל אמרו לנו שאי אפשר למצוא פתרון קבוע. אז אם כבר אתה חונה, תתחשב ותחנה בצורה שבה תישאר האפשרות לנכים לעבור. זהו מקום צר. רכב יכול לחנות בו אבל אז הוא חוסם את כל הגישה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר