הרטיבות בבית הכנסת הגדול בהרצליה. צילום קובי קלמנוביץ'
הרטיבות בבית הכנסת הגדול בהרצליה. צילום קובי קלמנוביץ'

כתם רטיבות מציק למתפללים בבית הכנסת הגדול בהרצליה

העירייה ערכה שיפוץ בבית הכנסת במרכז העיר, שנבנה אי שם בשנות ה-40', אך הרטיבות מעל ארון הקודש נותרה

פורסם בתאריך: 28.11.17 14:25

כתם רטיבות מעל ארון הקודש בבית הכנסת הגדול בהרצליה אינו נותן מנוח למתפללים. הרטיבות אינה חדשה והכתם שם כבר שנים. את התקלה בגג המבנה הישן, אשר ממנה נבעה הרטיבות, כבר תיקנה העירייה לפני כחודשיים, אבל כתם הרטיבות מעל לארון הקודש נותר.

"במהלך התפילה אני מרים לפעמים את העיניים אל מעל ארון הקודש ובכל פעם שאני מסתכל על זה נחמץ ליבי", מספר שמעון, מתפלל בבית הכנסת.

מדובר ברטיבות באולם העליון של בית הכנסת בו מתקיימות תפילות בכל יום ובשבתות. בית הכנסת הגדול בהרצליה נמצא במרכז העיר, בצומת הרחובות הן גוריון וסוקולוב. בנייתו הושלמה לפני סוף שנות ה-40 ובשנותיו הראשונות תואר כאחד מבתי הכנסת היפים ביותר בישראל.

רטיבות בבית הכנסת הגדול בהרצליה. צילום קוב קלמנוביץ'

רטיבות בבית הכנסת הגדול בהרצליה. צילום קובי קלמנוביץ'

 

"בית הכנסת הוא ישן ועם השנים נוצרה בעיה בגג שהביאה לרטיבות", מסביר שמעון. "כבר לפני מספר שנים ביקשנו לטפל בבעיה והשיבו לנו שזה נובע מרטיבות בגג. בחודשיים האחרונים ביצעה העירייה שיפוץ בבית הכנסת ואטמה היטב את הגג, אבל כתם הרטיבות נשאר. אפילו אנשים חילונים שרואים את הכתם או את התמונות שצילמנו אומרים שזה מזעזע. אומנם לא יטפטפו משם כבר מים, אבל זה נראה לא טוב. לא ניתן להתייחס למקום כזה בזלזול. ישנה רטיבות במספר מקומות באולם, אבל הכי מעצבנת היא זו שמעל ארון הקודש".

מהעירייה נמסר בתגובה: עיריית הרצליה ביצעה עבודה בהיקף רחב של איטום הגג בבית הכנסת הגדול, הטיפול בכתם הרטיבות מעל ארון הקודש (שנוצר בטרם האיטום) בתהליכי בדיקה ותיקצוב על ידי גורמי המקצוע ויטופל בהקדם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר