צילום אילוסטרציה איי אס איי פי
צילום אילוסטרציה איי אס איי פי

הצעה לעירייה: להעניק תעודת ידועים בציבור לזוגות להט"בים

חבר המועצה אלעד צדיקוב פרסם פוסט לגבי פעילות ארגון חוש"ן, ובעקבותיו הציע פעיל חברתי מגבעתיים לעיריית הרצליה להכיר בזוגיות להט"בית

פורסם בתאריך: 29.11.17 13:42

האם בקרוב נוכל לראות תעודה מטעם עיריית הרצליה המכירה בזוגיות להט"בים? תכנית להכרה עירונית בזוגיות להט"בית הוצעה לעיריות גבעתיים והרצליה. ראש עיריית גבעתיים הסכים עקרונית לתכנית החלוצית והעירייה יצאה לדרך. האם גם עיריית הרצליה תירתם למהלך?

את המהלך להכרה בזוגיות להט"בית יזם הפעיל החברתי והמועמד למועצת העיר גבעתיים, אביטל סהר. הוא מציע כי העירייה תשתמש בסמכותה ותעניק לזוגות להט"בים ייעוץ משפטי להפיכתם לידועים בציבור, ובסופו של התהליך תעניק להם תעודת ידועים בציבור מטעמה, כך שתתקיים הכרה שלטונית בתהליך ובזוגיות.

לדברי סהר, ראש העיר גבעתיים כבר קיבל את הצעתו באופן עקרוני וכעת מתקיימים מהלכים משפטיים לטובת העניין. בנוסף שלח סהר את הצעתו לראש עיריית הרצליה ולחברי מועצת העיר. לטענתו, ביצוע התוכנית דורש החלטה של ראש העיר בלבד, מכיוון שהחוק תומך במעטפת של המהלך. "אני עומד לפנות לכל עיר שלדעתי תהיה מעוניינת ליישם את ההצעה, כדי שנוכל להגיע למשהו ברמה ארצית", טוען סהר.

אביטל סהר. צילום ראובן קופיצינסקי

אביטל סהר. צילום ראובן קופיצינסקי

"הבנתי שהעשייה האמיתית היא לא לקיים אירוע בפארק לטובת קהילה כזו או אחרת, אלא לחשוב מהי באמת הבעיה", מסביר סהר. "הבעיה הרלוונטית לקהילה הלהט"בית היא קודם כל שאין בה הכרה מצד המדינה. הכרה עירונית אומרת גם הכרה ממסדית של מדינת ישראל, כי עירייה היא שלטון מקומי. יהיה זה בעצם המקרה הראשון שבו גוף שלטוני מכיר בזוגיות להט"בית באופן חוקי. אני ובת זוגי בחרנו לא להתחתן ברבנות אלא להיות ידועים בציבור. טכנית זה אומר שחותמים על תצהיר אצל עורך דין, ואז המעמד המשפטי שלנו הוא של ידועים בציבור וכל מוסדות המדינה מכירים בכך משפטית".

סהר פנה לעיריית הרצליה בעקבות פניית חבר מועצת העיר, אלעד צדיקוב, להורי גבעתיים ברשת הפייסבוק על מנת לידע אותם באשר לפעילות ארגון חוש"ן, ארגון להט"בי הפועל בין היתר במוסדות חינוך לטובת הסברה לסובלנות, "חינוך ושינוי". בפוסט שפרסם כתב צדיקוב: "כדאי להיות מודעים למה שארגון חוש"ן מתחיל להכניס פה בעיר לבתי הספר והגנים". ועוד הוסיף: "כל מי שמפריע לו, אשמח שתצרו קשר".

אלעד צדיקוב

אלעד צדיקוב

"אמרתי לעצמי, אם חבר המועצה צדיקוב מתערב בענייניה של עיריית גבעתיים הרי המינימום הוא שנגמול לו באותה צורה ונציע משהו בונה לעירייה, שלא עולה כסף ונותן שירות לאזרחים", אמר סהר. "צדיקוב הציע למנוע שירות ואני מציע לתת שירות, כי הרי ישנו צורך".

אלעד צדיקוב מסר: "פעלתי בכובע שלי כיו"ר 'אחריות יהודית' על מנת לידע את הורי התלמידים בכך שארגון חוש"ן נכנס למערכת הבית ספרית כדי לשכתב את המושגים לתא משפחתי. רוב ההורים לא מודעים לכך, גם בהרצליה".

מארגון חוש"ן (מרכז החינוך וההסברה של הקהילה הגאה בישראל) נמסר: "הארגון שלנו מאמין שמפגש ישיר בין צוותי מורים ותלמידים לבין נציגים של הקהילה הלהט"בית מהווה מקום ראשוני לשיח והבנה שהלא מוכר הוא לא נורא בכלל, שבני אדם הם בני אדם. אנו מזמינות את צדיקוב להגיע לפעילות ואז לחוות את דעתו, לפני שהוא פוסל אותנו מבלי לבדוק בכלל במה מדובר. אנחנו גם מאחלות לחבר המועצה להתעסק באירועים מקרבים ומלמדים ולא בהגדלת השסעים והשנאה. ישנם תאים משפחתיים רבים ומגוונים וכולם מעניקים בית חם ואוהב לבנות ובני המשפחה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר