עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה
בניין עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה

הרצליה תשיעית במדד השקיפות ברשויות המקומיות ב-2017

הרצליה עמדה ב-91% מהקריטריונים של עמותת "שקיפות בינלאומית – ישראל" ומדורגת הרבה מעל לממוצע הארצי

פורסם בתאריך: 30.11.17 08:35

הרצליה דורגה במקום התשיעי מבין 75 ערים בארץ במדד השקיפות ברשויות המקומיות לשנת 2017. הרצליה עמדה ב-91% מהקריטריונים במדד השקיפות של עמותת 'שקיפות בינלאומית – ישראל' ומוקמה מעל לממוצע כלל הרשויות, העומד השנה על 74. עם זאת יש לציין כי הרצליה עדיין לא מדורגת בציון הגבוה ביותר במדד, A+, אשר ניתן ל-13 ערים אשר קיבלו ציון של 95% ומעלה.

כאשר פורסם דו"ח השקיפות לשנת 2013, דורגה  העיר הרצליה במקום ה-16 מבין 48 ערים שנכללו במדד. אז פנה חבר המועצה יוסף לונדון לראש עיריית הרצליה משה פדלון וביקש ממנו לפעול להגברת שקיפות פעולות העירייה. בשל כך מונה לפני כשלוש שנים לראש ועדת השקיפות בעיריית הרצליה.

"כמי שעומד בראש ועדת השקיפות, אני גאה בשיפור המשמעותי בתחום השקיפות שחל בעיר", אמר לונדון. "מבחינת תפיסת עולמי, שקיפות היא חלק מהדי אן איי של מנהל ציבורי וכשהתחלתי לפעול בנושא זה לא היה פשוט ולקח זמן. היום אני בהחלט גאה במקום שבו אנחנו נמצאים. אחד הדברים ששמנו עליו את הדגש בשלוש השנים הללו היה פרסום הפרוטוקולים. היה זה הדבר הראשון שדרשתי כיו"ר הוועדה. אמנם פרוטוקולים של ישיבות מועצה פורסמו, אבל גם הפרוטוקולים של הוועדות צריכים להתפרסם והיום אכן מתפרסמים.

יוסף לונדון

יוסף לונדון

"עם זאת, אני חושב שעדיין קיים מקום לשיפור השקיפות. הדבר החשוב ביותר לדעתי הוא להטמיע את הדברים בתודעה של הארגון. פעם לא הבינו למה בכלל צריך לפרסם. היום ברור כי הציבור לא צריך לפנות לממונה לחופש המידע וכל מה שהעירייה עושה צריך להיות חשוף וברור, מלבד דברים הקשורים לצנעת הפרט כמובן.

לאן עוד יש לשאוף לדעתך בנושא?

"ראשית, שכל הפרוטוקולים, ללא יוצא מן הכלל, יפורסמו. שנית, שיכללו בנושא הזה גם התאגידים והחברות העירוניות. ודבר אחרון, חשוב לא רק לפרסם את המידע, אלא שהפרסום יהיה בנוסף ידידותי. שמי שזה מעניין אותו יוכל לנווט בקלות באתר העירייה ולמצוא את הדברים. בתחום הידידותי קיים צורך בשיפור וזה אחד הנושאים שאני מנסה לקדם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר