התיקון שנעשה בתקרת בית הכנסת הגדול בהרצליה. צילום פרטי
התיקון שנעשה בתקרת בית הכנסת הגדול בהרצליה. צילום פרטי

בהשקעה של מיליון שקלים: בית הכנסת הגדול בהרצליה שופץ

מערכת המיזוג והווילונות הוחלפו, וסודרה התקלה בגג שגרמה לכתם הרטיבות מעל ארון הקודש. אחרי חנוכה תיערך חנוכת המבנה המשופץ

פורסם בתאריך: 6.12.17 20:31

כתם הרטיבות מעל ארון הקודש בבית הכנסת הגדול בהרצליה, שנוכחותו הפריעה למתפללים, תוקן. זאת במסגרת שיפוץ מקיף בהשקעה של כמיליון שקלים שהתבצע בחודשים האחרונים בבית הכנסת.

כזכור, בשנים האחרונות קיים היה כתם הרטיבות מעל ארון הקודש באולם העליון של בית הכנסת והטריד מאוד את המתפללים במקום. גם לאחר שתוקנה התקלה בגג המבנה הישן, ממנה נבעה הרטיבות, נותר הכתם על הקיר לנוכח המתפללים.

במסגרת עבודות השיפוץ והחידוש היסודיות שבוצעו בחודשים האחרונים בבית הכנסת ביוזמת עיריית הרצליה וראש העיר, כאשר חבר מועצת העיר, צבי וייס, מרכז ומקדם את הפרויקט, הוחלפה כל מערכת המיזוג באולם התפילה הגדול, בעזרת הנשים ובשני חדרי התפילה בכניסה לבית הכנסת. כמו כן נעשו עבודות ריצוף וחיפוי קירות והוחלפו הווילונות בכל חלונות בית הכנסת. וכמובן, הנזילות והרטיבות מגג המבנה תוקנו אף הן.

הרטיבות בבית הכנסת הגדול בהרצליה. צילום קובי קלמנוביץ'

לפני: כתם הרטיבות בבית הכנסת הגדול בהרצליה. צילום קובי קלמנוביץ'

"העבודה הבעייתית והיסודית ביותר הייתה האיטום של הגג, ממנו נבע הכתם בתקרה מעל ארון הקודש", מסביר חבר מועצת העיר, צבי וייס. "מדובר בגג שלא טופל במשך שנים, מאז שהייתי הסגן של אלי לנדאו לפני 25 שנה. אי אפשר היה לטפל בכתם ולצבוע אותו לפני שטופל הגורם לו, והיה זה חלק מסדר העבודה. עבודת השיפוץ תואמה באופן קבוע מול נציגי בית הכנסת, שביקשו לא לקיים שיפוץ בחגים, באירועי בר מצווה וכדומה ולא רצינו לפגוע בזמני התפילה והלימוד. אלה הם דברים שעיכבו את השיפוץ. באחת השבתות בתום חג החנוכה, נקיים אירוע חגיגי לחנוכת המבנה לאחר השיפוץ".

"הייתה חוויה משמחת מאוד להיכנס לאולם בבית הכנסת בשבת ולראות שאכן הכל תוקן והכתם סויד, ובעיקר שאפשר להסתכל על ארון הקודש בלי להרגיש שהלב נחמץ", מספר שמעון, מתפלל בבית הכנסת. "אני רוצה להודות לראש העיר ולצבי וייס על כך שדאגו לעשות שיפוץ רציני של חלקים גדולים בבית הכנסת, שלא נעשה בו שיפוץ כבר שנים רבות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר