ילד שנעקץ בידי יתושים בהרצליה. צילום פרטי
ילד שנעקץ בידי יתושים בהרצליה. צילום פרטי

"זה בסדר גודל מפלצתי": מכת יתושים בהרצליה

דווקא באמצע החורף מדווחים תושבים רבים ברחבי העיר על עקיצות רבות של יתושים. הבעיה – כל שלולית קטנה עלולה לשמש בית גידול ליתושים

פורסם בתאריך: 7.12.17 12:18

דווקא בחורף נראה כי מכת יתושים ניחתה על הרצליה. תושבים רבים ברחבי העיר, ובעיקר באזור הרצליה הירוקה בסמוך לגן בן שפר, מתלוננים על כמות בלתי סבירה של יתושים ועקיצות איתם הם נאלצים להתמודד.

בימים האחרונים החלה סערה ברשת הפייסבוק סביב העניין. "אצלנו בירוקה, באופיר, בגולומב וקורן יש סיוט של יתושים. אי אפשר להיות בחוץ בלי להיעקץ", כתב אחד התושבים. "גם אצלנו בהרצליה ב' מלא יתושים. בת 3 ובת 7 חודשים שנעקצות כל הזמן והבית עם רשתות בכל החלונות", הוסיפה תושבת אחרת, ועוד תושבת הוסיפה: "גם בפיתוח יש מכת יתושים. לא מרססים בכלל. עשו מגרש משחקים כל כך יפה ואי אפשר לשבת בו דקה כי יש בו מלא יתושים".

באתר האינטרנט של עיריית הרצליה מסבירים כי העירייה אחראית להדברת זחלי היתושים בגינות הציבוריות, בשטחים הפתוחים ובתעלות העיר, אך איתור וטיפול במוקדי דגירה בחצרות הבתים הנו באחריות התושבים. עוד מוסיפה העירייה באתר: "הנכם מוזמנים לפנות למוקד העירוני ולעדכן על מקורות מים עומדים הנמצאים בשטחי בנייה או בבתים נטושים, על מנת שנוכל לטפל בהם ביעילות".

"ישנה מכת יתושים באזור שלנו", מספרת תושבת הרצליה הירוקה המתגוררת בסמוך לגן בן שפר. "אני סבורה שהמקור שלה היא המים בגן בן שפר, אבל יש שטוענים כי הבריכה היא אקולוגית והדגים בה אוכלים את ביצי היתושים. לפי העירייה, בכל מקום בבית עלולות להיות נקודות של מים עומדים: באדניות, בגיגיות, במנגלים וכדומה, אבל אני לא חושבת שאני צריכה להיות הגורם שבודק את זה. זה ברמה מטורפת. הילדים קמים בבוקר עם מלא עקיצות. כל לילה אנחנו קמים והורגים יתושים. גם אם החלונות סגורים, היתושים מוצאים דרך להיכנס. כנראה שזה קורה במהלך היום, כשאנחנו פותחים קצת את החלונות כדי לאוורר את הבית.

 

 

"יש כאן משהו בסדר גודל מפלצתי, כי אחרת איך אפשר להסביר שהמכה הזאת קיימת בכל הרצליה ובייחוד כאן בסמוך לגן שפר. פנינו לעירייה כי אנחנו כבר לא מסוגלים לשאת את התופעה הזאת והעירייה מסרה לנו שהנושא ייבדק".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הבריכה בבן שפר תיבדק על ידי הגורמים המקצועיים. חשוב מאוד להבין שכל מקור מים, אפילו הקטן ביותר, כמו תחתית של עציץ או שלולית – עשוי להוות בית גידול ליתושים. יש לבדוק שבסביבת המגורים אין מקור מים עומדים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר