ניידת משטרה. צילום טס שפלן
צילום אילוסטרציה טס שפלן

תושב הרצליה נעצר ויוסגר לארה"ב בחשד שרצח את אמו

יחידת האינטרפול של המשטרה עצרה את תומס יוסף גרוס בחשד כי רצח את אמו בארצות הברית. בדיון במחוזי הוא צפוי להיות מוכרז בר הסגרה

פורסם בתאריך: 11.12.17 10:19

הותר לפרסום: משטרת ישראל עצרה אתמול (א') את תומס יוסף גרוס, תושב הרצליה בן 63, בשל בקשת ארצות הברית להסגירו לידיה בחשד שרצח את אמו. כך נמסר ממשרד המשפטים. גרוס נעצר בידי יחידת האינטרפול של המשטרה בשיתוף מרחב ירקון, לאחר ששרת המשפטים איילת שקד הורתה לפרקליטות המדינה להביאו בפני בית המשפט המחוזי לשם הכרזתו בר הסגרה לארה"ב.

גרוס, בעל אזרחות כפולה, אמריקאית וישראלית, מואשם בארצות הברית ברצח אמו, אינה גרוס, שהיתה בת 78 במותה. הוא ביקר את אמו בביתה בפלורידה בימים שלפני הרצח, ועל פי רשויות ארצות הברית, בלילה שבין ה-9-8 לינואר 2012 טשטש גרוס את אמו באמצעות סם שינה, ואז הניחה במכוניתה שבמוסך הבית. לאחר מכן דקר אותה למוות בדקירות סכין. למחרת בבוקר הזעיק גרוס את כוחות ההצלה ובפניהם טען כי מצא את גופתה של אמו במוסך. זמן קצר לאחר מכן חזר גרוס לארץ, פה חי עם אשתו השניה ובתם המאומצת. לגרוס שני בנים מנישואים קודמים.

לפי פרסום קודם בעיתון "דיילי מייל" הבריטי, אחותו של גרוס, אלן גרת', משוכנעת שאחיה רצח את אמם כדי להימנע מהחזר הלוואה שקיבל מהאם. מסמכים שהונחו בפני בית הדין במחוז מאנטה בפלורידה הראו כי בימים שלפני הרצח קיבל גרוס מאמו סכום של 690,645 דולר. "לא מגיע לו לנשום אוויר מחוץ לכתלי בית הכלא", אמרה האחות לעיתון "הראלד טריביון" בספטמבר האחרון. "אני בטוחה כי תום ייענש בחומרה על מה שעשה לאמי היפה. עצתי לו היא להודות ובכך למנוע ממשפחתו כאב נוסף".

גרוס יובא הבוקר לבית המשפט המחוזי בירושלים לשם הארכת מעצרו. הליכי ההסגרה בבית המשפט בישראל מנוהלים על ידי עו"ד מתן עקיבא מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר