בית העלמין האזרחי. צילום עזרא לוי
בית העלמין האזרחי. צילום עזרא לוי

אושרה תכנית להרחבת בית העלמין העירוני בהרצליה

בחלקה האזרחית לא נותר מקום קבורה, והעירייה אישרה תקציב של עשרה מיליון שקלים להרחבת בית הקברות ולהוספת 752 קברים לחלקה זו

פורסם בתאריך: 11.12.17 21:12

הוועדה לתכנון ובניה אישרה את הרחבת בית הקברות והעירייה אישרה לכך תקציב של עשרה מיליון שקלים

ועדת המשנה לתכנון ובניה בהרצליה אישרה את התוכנית להרחבת בית העלמין העירוני. לטובת ביצוע החלק הראשון והמידי של התוכנית אושר תקציב (תב"ר) בסך עשרה מיליון שקלים.

בחלקה האזרחית בבית העלמין של העיר אזלו מקומות הקבורה וראש עיריית הרצליה, משה פדלון, הורה להרחיב באופן מידי את חלקה זו, כך שבמסגרת התכנית יתווספו לחלקה 752 קברים, ו-1,688 קברים לחלקות המסורתיות. כמחצית מהתקציב מיועד להרחבת החלקה האזרחית ויתרתו מיועדת להרחבת מתחם הקבורה המסורתית.

קבורה אזרחית היא קבורה חילונית בבית עלמין יהודי בשטח המיועד לכך, ומיועדת למי שאינו מעוניין להיקבר בטקס יהודי אורתודוקסי אלא על פי השקפת עולמו, לחסרי עדה דתית מוגדרת או למי שאינו יכול להיקבר בטקס יהודי על פי ההלכה. לקידום התכנית שיתפו פעולה חבר מועצת העיר ויו"ר תאגיד בית העלמין העירוני יוסי קוממי מטעם מפלגת הליכוד, וחבר מועצת העיר יוסף לונדון מטעם מפלגת מרצ.

"ההנחיה של ראש העיר הייתה להתחיל מיד בהרחבת החלקה האזרחית, אך מתי זה יתחיל בפועל אנחנו עדיין לא יכולים לנבא", מסביר לונדון. " בחלקה האזרחית לא נותרו קברים פנויים. בחלקת הסנהדרין תהיה בנייה כך שגם לציבור המסורתי יינתן מענה, אבל אין בה דחיפות מכיוון שיש בה עדיין מספיק קברים פנויים ואין בה כרגע בעיה אקוטית. אני אעקוב בצורה צמודה אחר התנהלות הנושא, היכן שניתן יהיה לסייע כדי לקדם את תחילת הבנייה אסייע ואעשה ככל אשר ביכולתי לקדם את הבנייה המידית של החלקה האזרחית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר