הדלקת נרות בעיר. צילום: הגרעין התורני הרצליה
הדלקת נרות בעיר. צילום: הגרעין התורני הרצליה

אל תשכחני לעת זקנה: בהרצליה מדליקים נרות חנוכה עם הקשישים

הגרעין התורני ועיריית הרצליה עורכים גם השנה את פרויקט "מאירים את הלב" במסגרתו מגיעים לבתי קשישים להדלקת נרות. השנה התרחב הפרויקט לערים נוספות

פורסם בתאריך: 14.12.17 12:35

פרויקט "מאירים את הלב" בהרצליה יצא לדרך, במסגרתו מגיעים מתנדבים מרחבי העיר לבתיהם של קשישים ועורכים עמם הדלקת נרות חנוכה. השנה הבשורה, שהגיעה מהגרעין התורני הרצליה, התרחבה ל-30 ערים נוספות בארץ וביניהן תל אביב, אילת, קריית שמונה ומגדל העמק.

עמותת 'עזר מציון', הגרעין התורני ועיריית הרצליה מקיימים את הפעילות הקהילתית עבור קהילת הקשישים והבודדים בעיר כבר מספר שנים בחנוכה. "הפרויקט החל במספר קטן של בתים ובמהלך הזמן גדל היקפו והוא מונה כיום כ-300 בתים בהרצליה", מספר יוזם הפרויקט ומנהל הגרעין התורני בהרצליה, צחי וייס.

"השנה ביקשו להצטרף לפרויקט כ-30 ערים נוספות, ובעזרת הליווי וההדרכה שלנו זכינו להאיר את ליבם של קשישים רבים ברחבי הארץ. יש להודות לגורמים הרבים המעורבים בפרויקט זה ומסייעים להצלחתו ובייחוד למתנדבים מכל רחבי העיר, המקדישים מזמנם ומטוב ליבם".

"לפרויקט יש מתנדבים מכל חלקי העיר – מבוגרים ונוער, חילונים ודתיים", מספר צבי וייס, חבר מועצת העיר. "בפעם שעברה כשהשתתפתי בפרויקט פתח לנו את הדלת פיליפיני שטיפל באדם מבוגר ששכב במיטה ובאישה מבוגרת שישבה בחדר אחר והייתה משותקת באופן חלקי. המשפחה לא הייתה איתם, הם היו לבד. הבאנו אותם לקרבת השולחן, התחלנו להדליק את הנרות והבאנו איתנו גם שירונים וסופגניות. בפעם הראשונה שהתחלנו לשיר הקשיש מלמל יחד איתנו משהו. המשכנו לשיר, שיר ועוד שיר עד שבשלב מסוים הוא כבר ממש נכנס לזה. היה מאוד מרגש וזה רק מקרה אחד מני רבים. העניין הוא לא הדברים שאנחנו מביאים, אלא שמישהו שדופק בדלת ובא לשמח אותם. אולי לא כולם אפילו מסוגלים לאכול את הסופגנייה או לשיר, אבל עצם העניין הוא שמישהו משתתף איתם בשמחה הזאת ונותן להם את ההרגשה הטובה".

הדלקת נרות בעיר. צילום: הגרעין התורני הרצליה

הדלקת נרות בעיר. צילום: הגרעין התורני הרצליה

"הגרעין התורני בהרצליה יזם רעיון מקסים, קל לביצוע אבל רב ערך בחשיבותו", אמר הרב הראשי לישראל, הרב מאיר ישראל לאו, על הפרויקט. "חבר'ה שהולכים בהתנדבות לבתיהם של בודדים, של אנשים גלמודים, של אנשים קשי יום, של אנשים מבוגרים אשר מתקשים ביציאה מהבית, אנשים שאולי עוד עברו שואה לפני עשרות בשנים והצליחו לשרוד אותה ולהתקיים עד היום הזה, לבוא אל בתיהם ולהדליק להם נר חנוכה עם כל המשתמע מכך. דבר לכאורה פשוט מאד אבל כמה אור ושמחה זה מביא בכנפיו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר