צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

חדש במתנ"ס יד התשעה: סדנה מונגשת לבעלי מוגבלויות

במתנ"ס לוקחים את ההנגשה מעבר לממד הפיזי, וסדנת מספרי סיפורים מיוחדת תאפשר לבעלי מוגבלויות להופי על הבמה ולהשתלב בקהילה

פורסם בתאריך: 14.12.17 16:08

בשנים האחרונות הונגשו מוסדות רבים בעיר הרצליה עבור אנשים עם מוגבלויות, וזאת לאור המודעות הגבוהה בעיר לנושא. השנה במתנ"ס 'יד התשעה' מעוניינים לקחת את העניין צעד אחד קדימה ובנוסף להנגשה הפיזית, להנגיש גם את התכנים המועברים בו.

על כן, בימים אלה נערכים אודישנים לסדנה בה ייפגשו אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית עם אנשים מהקהילה – סדנת מספרי סיפורים בהנחיית צביה אהרוני, אשר תקרא "מדורת השבט".

"בסדנה, שהיא פרי שיתוף פעולה בין מתנ"ס יד התשעה לתכנית 'עמיתים' מבית החברה למתנ"סים ומשרד הבריאות, יפתחו המשתתפים טכניקות להגשת סיפור בצורה חיה ומרתקת על הבמה", מסבירה רכזת תכנית 'עמיתים', גילור זלצר.

"כל חוג במתנ"ס הוא מונגש, אולם התוכן הזה הוא ראשון מסוגו במתנ"ס במסגרתו מתקיימת קבוצה שמראש נבנית כקבוצה משלבת המאפשרת חשיפה", מסבירה רכזת תרבות ונגישות במתנ"ס יד התשעה, נאוה דנון. לדבריה, האתגר הגדול שעומד בפני המרכזים הקהילתיים הוא הכנסת התאמות ואמצעי עזר לנגישות בשירותים קיימים וחדשים שהם מספקים לציבור. "מדובר במשימה מורכבת שדורשת הרבה תשומת לב לצרכים העולים ממקבלי השירותים וממי שמופקדים על הפעלתם", היא מסבירה.

 

"בשנים האחרונות נערכו במתנ"ס התאמות פיזיות עבור אנשים עם מוגבלויות, ובהם שיפועי כניסה, מעליות, חדרי שירותים, מערכות שמע, שילוט בצבעים וגדלים מתאימים ואביזרי עזר נוספים המאפשרים לבעלי מוגבלויות לקחת חלק בפעילויות המקום. בעיר פועלים בנושא נגישות והנגשה, אך ההנגשה כיום מתרכזת בצד הפיזי. אנחנו לוקחים את הנושא צעד קדימה ומבקשים לקיים קבוצה משולבת באמצעות נושא שמרתק את כולנו – הסיפור שלנו.

לאנשים עם מוגבלות צרכים תרבותיים כמו לציבור בכללותו, ואף למעלה מכך, לחלקם זוהי הדרך היחידה ליצור קשרים חברתיים ועבור רבים אחרים מהוות תכניות תרבות ופנאי כלי עזר לקידומם בתחום התפקודי, הקוגניטיבי, המוטורי והחברתי. בנוסף, הביטוי באמצעות כלים יצירתיים מהווה גם כלי לסנגור עצמי, בכך שהוא מביא בפני החברה את האמירה של האנשים עם המוגבלות מפיהם".

סדנת 'מדורת השבט' מיועדת לגילאי 18 ומעלה, ותתקיים במתנ"ס יד התשעה מינואר עד אפריל בימי שלישי בשעות 20:00 – 21:45. 

לפרטים נוספים: [email protected] או 09-9591050 שלוחה 105, רכזת נגישות נאוה דנון שלוחה 120

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר