נערים מתגודדים ברחוב בהרצליה. צילום פרטי
נערים מתגודדים ברחוב בהרצליה. צילום פרטי

חופש מסוכן: נערים מיידים נפצים וזיקוקים על מכוניות ואנשים

תושבים מספרים כי בני נוער מעיפים נפצים וזיקוקים ברחובות ומסכנים את סביבתם ואת עצמם: "את מרגישה שאת חיה בעיר פשע". המשטרה: "פועלים בנחישות לשמירת מרקם החיים התקין של התושבים"

פורסם בתאריך: 17.12.17 15:43

מעשי שובבות עלולים להיות מסוכנים. בני נוער בהרצליה מיידים זיקוקים ונפצים ברחובות העיר, דבר המהווה סכנה של ממש וגורם לפחד בקרב תושבים.

בחופשת חנוכה יוצאים נערים בשעות הערב למוקדים שונים בעיר, מיידים נפצים לעבר מכוניות חולפות ואף עוברי אורח, או מפוצצים אותם במקומות סגורים כמו חניונים. לאחר מעשה, בורחים הנערים ברכיבה מהירה על אופניים חשמליים תוך סיכון חייהם והולכי רגל על המדרכות.

"בכל לילה בסביבות 21:30 ישנה כנופיה של בני נוער בגילאי חטיבת ביניים, 14 – 16, שפועלת בצומת שבין רחוב הבנים לרחוב בן גוריון, ממש בסמוך לרחבה של בית העירייה", מספרת אחת מתושבות העיר. "הם עומדים על שפות של מדרכות וכשמגיע רכב הם משחררים לעברו נפץ כדי לגרום לנהג לבהלה. אני ובתי כבר היינו עדות למצב שבו כמעט ארעה תאונה קטלנית. בנוסף, הם מפוצצים את הנפצים בתוך בניינים ואף זורקים אותם לעבר קשישים או נשים בהריון. הם זרקו נפצים בתוך חניון שער העיר, ואני לא רוצה לעלות על דעתי מה יכול היה לקרות אם היה שם בלון גז למשל.

"בנוסף לנפצים הם משגרים זיקוקים לאוויר. הם מגיעים עם בקבוקי וודקה, בגלל שקר הם עוטפים את הפנים שלהם בצעיפים כך שזה נראה ממש כמו רעלות וגורמים לבהלה. הם יורדים פה לקיוסק, קונים בקבוקי וודקה ושותים למוות. חייבים להפסיק את הדבר הזה".

לדברי התושבת, מדובר בחבורה של כעשרים בני נוער אשר פוקדים את המקום בחודש האחרון לילה אחר לילה, תופעה שאף התגברה בשבוע של חופשת חנוכה. "כאשר הם רוכבים על האופניים הם חוסמים את כל הכביש ומשחררים נפצים", מוסיפה התושבת. "ואז הם משחקים במעין רולטה רוסית – הכביש ריק ואז פתאום אחד מהם טס במהירות, מרים את האופניים שלו למעלה ועושה גלגול. אם מישהו בא במהירות זאת סכנת חיים. את מרגישה שאת חיה בעיירת פשע".

לאחרונה התמלאה רשת הפייסבוק בדיווחי תושבים מכל רחבי הרצליה בנושא. "קולות פיצוצים נשמעים אצלנו בבורוכוב פינת רביבים,  למי עוד זה מפריע"? כתבה אחת התושבות והוסיפה. "לי יש ילד שסובל מחרדות ורעשי הפיצוצים מסבים לו סבל גדול מאד, מאד".

 

"ביום חמישי בערב נתקלתי בהתקהלות כזאת של ילדים על אופניים חשמליים ברחוב סוקולוב שהשליכו נפצים", מספר תושב העיר. "הם מפוצצים ובורחים עם האופניים החשמליים שלהם, באופן שמאוד מטריד, מרעיש ומסכן. נפצים אני שומע בעיר כבר 4 עד 5 שנים לפחות. לקראת חג החנוכה הזה התופעה התגברה חד משמעית באופן ניכר".

לטענת התושבים, פניות חוזרות ונשנות למשטרה ולמוקד 106 לא הועילו. "באחת הפעמים, כשתפסתי את בני הנוער יושבים במקום כלשהו, התקשרתי למוקד 106 ולמשטרה. קיוויתי שיתפסו אותם מיד על חם, אבל מכיוון שלקח לכוחות כ- 20 דקות להגיע למקום, החבורה כבר קמה והתרחקה משם", מספרת אחת התושבות. "הם משחררים נפצים ליד מועדון ה'דולי פרטון' והמוקד של 106 יושב ממש שם. אפילו בשיחה עם המוקד בטלפון הם אמרו לי שהם שומעים את הפיצוצים".

ממשטרת ישראל נמסר כי ביום ראשון התקבלו מספר פניות למוקד המשטרתי בגין שמיעת קולות של פיצוץ נפצים. בעקבות הפניות הגיעו למקום ניידות משטרה וסרקו את המקומות. כל האירועים טופלו במקצועיות וביסודיות, תוך הפעלת מאמצים רבים ואמצעים. המשטרה פועלת בנחישות לשמירת מרקם החיים התקין של התושבים ופועלת הן במישור הגלוי והן בזה הסמוי לשמירת הסדר והחוק במקום.

תגובת עיריית הרצליה: השיטור העירוני של הרצליה יוצא לכל קריאה המתקבלת במוקד העירוני בנושא הנפצים. לאור המצב והתגברות התופעה, השיטור העירוני יגיע גם באופן יזום למקומות הבעייתיים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראשון לציון זה פינטס לעומת מה שקורה בהרצליה כמובן העירייה והמשטרה לא שמעו ולא ראו שום דבר עד…

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש מפחיד מה שקורה בעיר הזאת לאחרונה
    מלא תופעות מוזרות ואכזריות של נוער . אני מוצא לנכון לעשות סדר מיד . אשתי אשה חולה והפיצו ים הלחו לא תורמים לה להרגיש יותר טוב אלא יותר גרוע . למה אין אכיפה בעיר הזאת??

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שלא שומע את הפיצוצים סובל מהפרעה בשמיעה. זוועה אמיתית

  4. אנונימי

    אתמול בלילה הם התחילו להשליך נפצים אחרי חצות. בשתיים המוקד העירוני הבטיח שהמשטרה בדרך. המשטרה לא הגיעה והם המשיכו עד חמש בבוקר. הדרך היחידה היא לצלם אותם ולזהות אותם כדי להביא אותם לטיפול.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אמש ב3 לפנית בוקר הם גרמו לפניקה גדולה עם פיצוצים מטורפים. פדוט מבייש שלא עושים כלום.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אתמול כל הלילה הם השתוללו בתיכון ראשונים כל הלילה הם זרקו נפציח צלצלתי למוקד 3. פעמים והם אמרו שיתפלו בזה ונדה שום דברגם במוקד צוחקים על נאנשים זה לא יתכן שבעיר כמו הרצליה לאישטלתו על דברים כאלה יש נשאים בהריון ישאנשים חולים עד מתי

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עברתי לאחרונה לעיר ונדמה לי שאני כבר שומע את הפיצוצים הללו קרוב לאיזה חודשיים לפחות. פשוט מעציב ממש ומטריד את המנוחה לעיר כולה. ואני לא מבין למה לא רואים ומבנים עד כמה העניין הזה באמת חמור. הגופים האחראים חייבים לעלות את הנושא הזה לראש סדר העדיפויות שלהם העניי לפני שיקרו פה מקרים שהם מעבר למנוחת התושבים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר