פארק הרצליה, משה פדלון. צילומים עזרא לוי
פארק הרצליה, משה פדלון. צילומים עזרא לוי

ראש העיר הרצליה: "שהממשלה לא תכפה עלינו פגיעה באורח החיים החילוני"

בראיון ל"צומת השרון" מביע משה פדלון עמדה ברורה לגבי "חוק המרכולים": "אציע לשלטון המקומי להגיע עד לבג"ץ"

פורסם בתאריך: 19.12.17 15:49

בראיון ל"צומת השרון" מתבטא ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, לגבי "חוק המרכולים" שלאחרונה אושר בכנסת בקריאה ראשונה. "אציע לשלטון המקומי, במידה והחוק אכן יחוקק, להגיע עד לבג"ץ", הוא טוען ומגיב למקבלי ההחלטות בממשלה: "אל תכפו עלינו דברים שיפגעו באורח החיים החילוני".

"חוק המרכולים" הוא למעשה הצעת חוק לתיקון דיני הרשויות המקומיות הנוגעת לחוקי עזר בעניין פתיחתם וסגירתם של עסקים בימי מנוחה. חוק זה, אם וכאשר יאושר, יאפשר לשר הפנים, תחת מגבלות מסוימות, לסגור עסקים שפועלים בימי מנוחה ברחבי העיר, וזאת בהיתר של הרשות המקומית.

"בשבת הסתובבתי במרכזי הבילוי בעיר וראיתי את אלפי האנשים שהגיעו לפארק ולספורטק. כ-22 אלף איש נכנסו מבוקר עד לילה לקניון", מספר ראש העיר. "אני רואה את האנשים משחקים, נהנים וקונים בשבת, משתתפים בפעילויות המרוצים וריקודי העם שאנחנו מקיימים, ואני שואל, למה צריך לפגוע בדבר הזה? יש לי ביקורת על אלה שיושבים בירושלים ועל קבלת ההחלטות. אותו חוק הולך לפגוע בציבור החילוני ואנחנו כרשות נעשה הכל כדי לשמור על הסטטוס קוו בעיר, כי הוא סטטוס קוו מנצח".

באיזו אופן תפעל על מנת שלא ישתנה הסטטוס קוו בעיר? האם תפעל לשינוי של חוקי עזר עירוניים?

"כן. אתייעץ עם חברי הקואליציה בנושא וננסה להבין האם אנחנו הולכים לחוקק חוקי עזר עירוניים על מנת שלא תתאפשר פגיעה בצביון העיר בעתיד. אבל חשוב להסביר שגם כאן אני עומד במלכוד. חקיקת חוקי עזר מגיעה בסופו של דבר לאישור במשרדו של שר הפנים, וזהו האבסורד שבדבר. גם אם נחוקק את חוק העזר לפני שיעבור החוק במדינה, עלולים לא לאשר אותו. זה עלול להגיע לירושלים ולחזור בחזרה. חוקי העזר בהרצליה מאפשרים לפתוח בתי קפה ומסעדות בעיר בשבת, אבל מה שמוביל תמיד הוא החוק במדינה, חוק העזר הוא משני.

"אני אציע לשלטון המקומי, במידה והחוק אכן יחוקק, להגיע עד לבג"ץ. הוא לא חוק מידתי, ולכן אציע לפנות לגורמים משפטיים כדי שהחוק לא יצא לפועל".

טרם מעבר החוק בקריאה ראשונה, חתמו ראשי רשויות רבים במדינה וביניהם גם ראש עיריית הרצליה, על עצומה נגד החוק לפיה, בין היתר, החוק מהווה פגיעה חמורה בסמכות הרשויות המקומיות. "יש לי קואליציה שיושבים בה בשלום נציגים של ש"ס, המפד"ל, נציגים של מרצ ושל יש עתיד, ואין לנו מלחמות דת. אנחנו מקבלים החלטות אמיצות למען איכות החיים של התושבים. אם הכל פה עובד בשלום והכל מתנהל כמו שצריך, למה לקלקל הרכב מנצח? למה להתערב באורח החיים שלנו? אני מזמין את אותם יוזמי חוק להגיע להרצליה בשבת כדי ללמוד איך חיים כאן בשלום ובהרמוניה".

במסע הבחירות האחרון נמתחה ביקורת על ראש העירייה בנושאים של הדתה ואף הופיעו שלטי חוצות שטענו כי פדלון סגר דיל עם ש"ס ומתכוון לסגור את הקניון. "לא סגרתי את הקניון ואני גם לא אסגור את הקניון. פתחתי בית קפה בפארק 'גן סיפור', הפעלתי רכבת שעשועים בפארק לטובת הילדים, בתי קפה נוספים נפתחו במרכז העיר ובאזור התעשייה. אני הולך לבתי הכנסת ומכבד את הדתיים, אבל גם נמצא בשבת עם הנכדים בג'ימבורי בקניון ולא מפריע לאף אחד. אני אומר 'חיה ותן לחיות'. מצאנו בהרצליה את האיזון בין השמירה לרגשות הדתיים לבין חופש הדת של החילונים, אז למה שהממשלה תכפה על האזרחים אורח חיים אחר?".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אני

    פדלון צודק! הרצליה היא מופת ליחסים מצוינים בין חילוניים לדתיים. במועצת העיר גם הדתיים וגם החילוניים שומרים על כבוד הדדי ואכפתיות ראויים לציון ומתעלמים מרעשי הרקע של הקיצוניים שצועקים הדתה או חילול השם. באמת שמגיע להם שאפו גדול.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר