מפגש תושבים בהרצליה. צילום עיריית הרצליה
מפגש תושבים בהרצליה. צילום עיריית הרצליה

פותחים את 2018 עם שיתוף הציבור בתכנית המתאר

ב-1.1.2018 יתקיים המפגש הראשון של שיתוף הציבור בתכנית המתאר העדכנית של הרצליה. מטה המאבק: "מתריעים מפני חזרה על ההליך הקלוקל בינואר האחרון"

פורסם בתאריך: 20.12.17 14:35

עיריית הרצליה מזמינה את תושבי העיר למפגש ראשון של שיתוף ציבור בנושא תכנית המתאר העדכנית של הרצליה. במפגש שיתקיים ביום שני, ה- 1.1.18 בשעה  20:00 ב"היכל בעיר", מוזמנים התושבים להשתתף באופן פעיל, להעלות הצעות ורעיונות ולהביע דעה לגבי תכנית המתאר העדכנית שעיריית הרצליה מגבשת. בנוסף, במסגרת המפגש תינתן הרצאה של העיתונאי ואיש הטלוויזיה, ח"כ לשעבר ניצן הורוביץ בנושא "איך עושים עיר טובה?".

כזכור, עיריית הרצליה החליטה לבחון מחדש את תכנית המתאר וקיבלה לשם כך אישור מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לעשות זאת במשך 18 חודשים. במשך תקופה זו תקיים העירייה הליך של שיתוף ציבור, במהלכו יתקיימו מפגשים עם מתכננים מובילים בתחום האורבני ואנשי מקצוע העוסקים בתחום. לאחר מכן יתקיימו דיונים פתוחים בשכונות העיר בהשתתפות התושבים, שיעסקו בנושאים שיעלו בשיתוף הציבור, והמסקנות מהם יובאו בפני המתכננים.

"אנחנו יוצאים לתהליך מעמיק ומורכב שבו נפרוש בפני המשתתפים את מכלול ההיבטים של תכנית המתאר ונקיים איתם מפגשים ודיונים", אמר ראש עיריית הרצליה, משה פדלון. "אני מזמין את התושבים לבוא, להשתתף ולהשפיע על עתיד העיר".

מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, הוסיף: "עיריית הרצליה רואה חשיבות בשיתוף הציבור ופועלת ברוח זו. תכנית המתאר עשויה להשפיע על התכנון העתידי בעיר ולכן השתתפות פעילה של התושבים תתרום רבות לבחירת החלופה הראויה והמתאימה ביותר".

בעירייה מסבירים כי התהליך מתקיים לפי הנחיית הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ויתקיים לפי לוח הזמנים שקבעה הוועדה. "בכל שלב ניתן יהיה להתעדכן באתר העירייה לגבי התקדמות התהליך והמפגשים הצפויים".

למרות המפגש המתוכנן, ב״מטה המאבק לבינוי שפוי – הרצליה איכות חיים״ מודיעים כי דוכני מחאה יוקמו במרכז העיר בשדרות ח"ן גם ביום שישי הקרוב. פעילי המטה הגיבו על המפגש הראשון של שיתוף הציבור: "אנו מקדמים בברכה כל הליך שיתוף ציבור שהוא אמיתי, מקצועי, יסודי ושקוף. יחד עם זאת, מטה המאבק מתריע מפני חזרה על אותו הליך קלוקל שהעירייה בראשותו של מר פדלון קיימה בינואר האחרון באותו ״היכל העיר״, שהיה ״הצגה״ מבישה ומזלזלת בתושבי העיר והביאה להפקדת תכנית מתאר גרועה לכל הדעות.

"מטה המאבק דורש הצגת תוכנית מתאר מתוקנת וסופית שתוצג לציבור באופן מפורט ושקוף לא יאוחר מה- 30.6.18, כארבעה חודשים לפני הבחירות לראשות העיר. זאת כדי שתושבי העיר יוכלו ללמוד לעומק ולהבין מהי תוכניתה של הנהלת העיר הנוכחית לבניה ופיתוח העיר בשנים הבאות, נושא מהותי ביותר לעתידם של העיר ותושביה, ולהביע את עמדתם לגביה בבחירות עצמן. תוכניות המתאר והבניה החדשות יהיו הנושא העיקרי בבחירת ראש העירייה הבא בהרצליה".

כזכור, במטה המאבק לבינוי שפוי דורשים שהתוכנית החדשה תתבסס בין היתר על חמישה עקרונות: הקמת תשתיות בפועל עוד לפני מתן אישורי בנייה; בנייה עד עשר קומות תוך שמירה על צביון השכונות; תוספת מספר תושבים בעיר עד שנת 2030 שלא תהיה גבוה מ-50% מהקיים היום; שיתוף ציבור יסודי עם חברה חיצונית; והתחייבות של ראש העירייה לפעול לפי ההחלטה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה מה-25/10/17 שלא לאפשר העברת כל מתחם בהרצליה לתכנון ע״י הגוף הדורסני הותמ״ל ולהחזיר את התכניות שהועברו לשם לסמכות הועדה המחוזית בהליכים הרגילים.

"עד אשר התקבלו דרישותינו, נמשיך במאבק החשוב לשמירה על עתידה וצביונה של הרצליה כעיר איכותית שטוב וכיף לחיות בה", נמסר ממטה המאבק.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה לא שיתוף הציבור אלא שיסוי הציבור.
    בתור מי שהשתתף בפעם הקודמת יש כאן שיתוף רק למראית עיין.
    לא באמת משתפים ומבקשים לתת מענה לציבור אחא מציגים לו את מה שהעירייה בוחרת.
    נותנים רק למיעוט שבמיעוט לאמר את דברם, יש הרבה קבוצות שמתנגדות אחת לשנייה והן לא מסכימות על הפתרונות והבלאגן גדול מהתועלת.
    למה אי אפשר להזמין קבוצות קטנות ומגובשות למפגשים של מקצועיים.
    למה הכנסים ההמוניים הללו.
    תושבי הרצליה צריכים להתנגד לקיומם בכל תוקף מכיוון שבהמשך תאמר העירייה הנה עשינו ושמענו את הציבור כאשר בפועל לא קורה כלום.

  2. אחד

    פדלון שקרן . האיש מיהר מיהר לעשות כמה שיותר תוכניות בנייה העביר הכול מהר מהר כאילו שיתף התושבים עכשיו מפחד מהבחירות כאילו משתף . יביא אסון על הרצליה . מעיר איכות להפוך אותה לפתח תקווה ובלי תכנון .שום יכולת להרחיב כבישי מרכז העיר , שום תכנון של חניונים ציבוריים , מרפאות חדשות ותשתיות חינוך . הכול באוויר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר