תאונת דרכים. צילום אילוסטרציה איליה הרשקוביץ
תאונת דרכים. צילום אילוסטרציה איליה הרשקוביץ

סקר: בשרון מודאגים יותר מתאונות הדרכים מאשר מהמצב הביטחוני

לפי עמותת אור ירוק, תאונות הדרכים מדאיגות את תושבי השרון גם יותר ממצב מערכת החינוך ומערכת הבריאות. רוב הנשאלים חושבים שמצב תאונות הדרכים גרוע מאירופה

פורסם בתאריך: 25.12.17 12:38

75 אחוז מתושבי השרון מודאגים או מודאגים מאוד מנושא תאונות הדרכים בישראל. זאת לעומת 71 אחוז מתושבי השרון שאמרו שהם מודאגים מהמצב הביטחוני בארץ. כך עולה מסקר שערכה עמותת הזהירות בדרכים אור ירוק. לפי הסקר, בשרון גם מודאגים מתאונות הדרכים יותר מאשר ממצבן של מערכות הבריאות והחינוך.

עוד לפי אור ירוק, יותר מממחצית מהנשאלים באזור השרון (58 אחוז) העניקו לשר התחבורה ציון נמוך מ-6 ("נכשל", לפי העמותה). 73 אחוזים מתושבי אזור השרון חושבים שהסיכון של אדם להיפגע בתאונת דרכים בישראל די גבוה או גבוה מאוד. 51 אחוזים מתושבי השרון חושבים שתחבורה ציבורית זמינה ויעילה תתרום במידה רבה או במידה רבה מאוד לצמצום הקטל בדרכים. 64 אחוז מתושבי השרון חושבים שמצב תאונות הדרכים בישראל גרוע יותר מאשר באירופה.

"מהסקר עולה כי אזרחי ישראל לא מרגישים בטוחים בדרכים", נמסר מאור ירוק, "על פי תוצאות הסקר, שבוצע באמצעות מכון המחקר מאגר מוחות, 79 אחוז מהנשאלים דיווחו כי הם מודאגים ממצב תאונות הדרכים בישראל – יותר ממצב האלימות במדינה, ממנו מודאגים 77 אחוז מהציבור, יותר מהמצב הביטחוני, שאותו ציינו 69 אחוז מהנשאלים ויותר מהמצב הכלכלי, אותו ציינו 67 אחוז מהנשאלים כמקור לדאגה".

 ארז קיטה מנכ"ל אור ירוק: "בכל יום נהרג אדם בתאונת דרכים בישראל וזה לא מפריע לאף אחד בממשלה ובמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים. במקום לקחת אחריות וליישם את כל התכניות שהממשלה אישרה, בוחרים במשרד שאחראי על כולנו להטיל את האשמה דווקא על הציבור עצמו. הנתונים העגומים מוכיחים כי גלגול האשמה על הנהגים מוביל לכישלון כבר חמש שנים ברציפות  ולכן הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש ולהעביר יותר כסף לשיפור התשתית בכבישים האדומים, לחיזוק יכולת האכיפה והנראות המשטרתית ובעיקר לשיפור מאסיבי של התחבורה הציבורית והפיכתה לנגישה, נוחה ובטוחה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר