מפגש שיתוף הציבור ביד התשעה. צילום: דוברות עיריית הרצליה
מפגש שיתוף הציבור ביד התשעה. צילום: דוברות עיריית הרצליה

הערב: מפגש ראשון של שיתוף הציבור בתכנית המתאר

לאחר שתכנית המתאר הוחזרה לוועדה המקומית לתיקונים והשלמות, הגיע תור תושבי הרצליה לומר את דברם, בהליך שיתוף שיימשך עד אפריל

פורסם בתאריך: 1.1.18 09:51

המפגש הראשון של שיתוף הציבור בתכנית המתאר להרצליה יתקיים הערב (שני) ב-20:00 ב"היכל בעיר". הליך שיתוף הציבור הוא השלב הראשון בגיבוש תכנית המתאר לעיר, והוא יימשך עד חודש אפריל 2018 ובמהלכו יתקיימו מפגשי "שולחנות עגולים" ומפגשים פרטניים לקהלי יעד ספציפיים. זאת על פי המתווה להליך עדכון תכנית המתאר. התושבים מוזמנים להשתתף באופן פעיל, להעלות רעיונות, לשאול שאלות ולהביע דעה לגבי תכנית המתאר לעיר.
במסגרת המפגש תתקיים הרצאתו של העיתונאי והח"כ בעבר ניצן הורביץ בנושא "איך עושים עיר טובה?".

ב-18.6 ביקשה עיריית הרצליה למשוך את תכנית המתאר מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב ולהחזירה לוועדה המקומית לשם תיקונים. ב-12.9 אישרה זאת ועדת המשנה להתנגדויות שבוועדה המחוזית והעניקה לעיריית הרצליה משך זמן של 18 חודשים לבחינה נוספת של תכנית המתאר ועדכונה.

במתווה שגובש בוועדה המקומית ואושר בזו המחוזית, נקבע לוח זמנים לגיבוש החלופה לתכנית המתאר. בין היתר נקבע כאמור כי שיתטף הציבור יימשך עד חודש אפריל, ובחודש מאי יעודכנו בהתאם הוועדות המקומית והמחוזית; בין אוגוסט לנובמבר יתקיים סבב שני של מפגשי "שולחנות עגולים" לעדכון הציבור בסייגים והתיקונים של הוועדות; בינואר 2019 תוצג בפני הציבור והוועדות המקומית והמחוזית החלופה הנבחרת תכנית המתאר; ובחודש מרץ 2019 תופקד התכנית המעודכנת בוועדה המחוזית.

כידוע, תכנית המתאר זכתה להתנגדויות רבות, ו"מטה המאבק לבינוי שפוי – הרצליה איכות חיים" חידש את המחאה נגדה ונגד ראש העיר משה פדלון. הדרישה העיקרית של מטה המאבק היא לגבש ולפרסם את תכנית המתאר לעיר לפני הבחירות לרשויות המקומיות, שיתקיימו ב-30 באוקטובר 2018. "מטה המאבק דורש הצגת תוכנית מתאר מתוקנת וסופית שתוצג לציבור באופן מפורט ושקוף לא יאוחר מה- 30.6.18, כארבעה חודשים לפני הבחירות לראשות העיר", נמסר מהמטה. "תכניות המתאר והבניה החדשות יהיו הנושא העיקרי בבחירת ראש העירייה הבא בהרצליה".
במטה המאבק לבינוי שפוי דורשים שתוכנית המתאר החדשה תתבסס בין היתר על חמישה עקרונות: הקמת תשתיות בפועל עוד לפני מתן אישורי בנייה; בנייה עד עשר קומות תוך שמירה על צביון השכונות; הגדלת האוכלוסייה בעיר עד שנת 2030 כך שלא תהיה גבוהה ביותר מ-50% מהמספר היום; שיתוף ציבור יסודי עם חברה חיצונית; והתחייבות של ראש העיר לפעול לפי ההחלטה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה מה-25/10/17 שלא להעביר שום פרויקט בנייה לתכנון בותמ״ל, ולהחזיר את התכניות שהועברו לשם לוועדה המחוזית.

ראש עיריית הרצליה משה פדלון: "אנחנו יוצאים לתהליך מעמיק ומורכב שבו נפרוש בפני המשתתפים את מכלול ההיבטים של תכנית המתאר, ונקיים איתם מפגשים ודיונים. אני מזמין את התושבים לבוא, להשתתף ולהשפיע על עתיד העיר".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא: "עיריית הרצליה רואה חשיבות בשיתוף הציבור, ופועלת ברוח זו. תכנית המתאר עשויה להשפיע על התכנון העתידי בעיר ולכן השתתפות פעילה של התושבים תתרום רבות לבחירת החלופה הראויה והמתאימה ביותר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר