תושבים משוחחים עם ראש העיר מחוץ ל"היכל בעיר". צילום: אסף אמר
תושבים משוחחים עם ראש העיר מחוץ ל"היכל בעיר". צילום: אסף אמר

החל שיתוף הציבור בתכנית המתאר: "נגיע לכל שכונה בהרצליה"

במפגש שיתוף הציבור לגיבוש תכנית המתאר לעיר התחייב ראש העיר לשקיפות ואחריות. מנגד, ב"הרצליה איכות חיים" טוענים כי הציבור טרם שותף

פורסם בתאריך: 2.1.18 17:40

הליך שיתוף הציבור בתכנית המתאר יצא אתמול (ב') לדרך עם נוכחות צנועה של כ-150 איש ב"היכל בעיר", נתון מעט מפתיע בהתחשב בתסיסה שעוררה תכנית המתאר עד שחזרה מהוועדה המחוזית לזו המקומית, לשם ארגונה מחדש. עד חודש אפריל יתקיימו הרצאות מקצועיות ומפגשי "שולחנות עגולים" כדי לתת לציבור פתחון פה ואפשרות להשמיע את קולו. במהלך הערב הרצה העיתונאי והח"כ לשעבר, ניצן הורביץ, בנושא "איך עושים עיר טובה".

"אנחנו עומדים בפתחה של תקופה חדשה בקשר לעתידה התכנוני של הרצליה. תכנון העיר עד לשנת 2030 ייעשה באופן מעמיק, יסודי ומקיף שיאפשר לכל אחד ואחת להיות חלק ממנו", אמר ראש העיר, משה פדלון. "התחייבתי בעבר ואני מתחייב גם כעת כי תכנון העיר יתבצע בשקיפות, במידתיות ובאחריות. אנו נגיע לכל שכונה ושכונה על מנת לשמוע את דעתכם". אני מתחייב לקדם את תכנון העיר באופן שקוף, אחראי ותוך אמון משותף".

 

 

מנגד, נשמעו גם רוחות שונות לגבי הליך השיתוף והתנהלות ראש העיר. "לא היה שום הליך שיתוף ציבור", טען צביקה דותן, ממנהיגי המאבק בתכנית המתאר "הרצליה איכות חיים". "לא נתנו לנו לשאול שאלות. אחד העקרונות של דמוקרטיה היא לא רק הבחירות, אלא הליך של שיתוף מלא של הציבור, וזה לא היה. זה התחיל ברגל שמאל מבחינתנו. לאולם שלם התירו לשאול רק שלוש שאלות. קודם כל צריך לעשות שיתוף ציבור כמו שצריך. תן לשאול שאלות! שיתוף ציבור הוא הליך בעל משמעות. אנחנו נוציא מכתב לראש העיר ונטען בו שמה שהתחיל אתמול לא היה הליך שיתוף הציבור. לא ניתן לציבור את הדבר המינימלי, שהוא לשאול שאלות".

לאחר שהסתיים הערב, ולמרות הקור ששרר בחוץ, עמד ראש העיר מחוץ ל"היכל בעיר" ושוחח עם פעילים ותושבים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר