הרמטכ"ל גדי איזנקוט בבינתחומי הרצליה. צילום עדי כהן צדק
הרמטכ"ל גדי איזנקוט בבינתחומי הרצליה. צילום עדי כהן צדק

"מי שרוצה להשפיע על ערכיות הצבא, יתכבד וימלא את חלקו"

בכנס השנתי לזכר רב-אלוף אמנון ליפקין-שחק ז"ל במרכז הבינתחומי הרצליה ענה הרמטכ"ל למכתב השמיניסטים, וגם לאהוד ברק

פורסם בתאריך: 4.1.18 10:50

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, נשא את הרצאת הפתיחה של הכנס בנושא "אתגרי צה"ל בשנת השבעים להקמתו". בדבריו הדף איזנקוט את הביקורת שנשמעה לאחרונה, על רקע ירי רקטות מרצועת עזה, לפעול בגזרה זו. "הדחיפה שאני שומע בהצהרות חיצוניות שבעיני הם לא אחריות, "להגיב מיד עם מקסימום כוח על רקטות שפוגעות", זה לא הדבר הנכון לעשותו כרגע. יחד עם זאת אנו לא יכולים לקבל לא ירי של רקטה בודדת לשטח פתוח ובוודאי לא ליישובים ואנו מפעילים כוח בעוצמה משתנה. אנו במוכנות גבוהה מאוד, לא צריך למהר לעשות את זה (…) זה אינטרס ישראלי מובהק שלא להגיע לקריסה כלכלית או הומניטרית בעזה".

איזנקוט ענה בדבריו לאהוד ברק, אשר טען כי החלטות הממשלה עלולות להוביל חיילים לסרב פקודה. "אני לא רואה קצינים מסרבים פקודה על רקע של מדיניות. אנחנו מלמדים את החיילים שהם מחויבים למלא פקודות, אך יש פקודה אחת שהיא לא זכות לא למלא אותה, אלא חובה – פקודה בלתי חוקית בעליל".

הרמטכ"ל התייחס גם ל"מכתב השמיניסטים" שפורסם בסוף דצמבר ובו הודיעו תלמידי תיכונים כי לא יתגייסו בשל התנגדותם למדיניות הכיבוש של ישראל. "צה"ל לא בחר לפקד על יהודה ושומרון אלא קיבל את המשימה הזו כחליף ריבון לפני 50 שנה. מי שרוצה להשפיע על הערכית יתכבד ויצטרף וימלא את חלקו".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר