מלכה לשד ז"ל. צילום דוברות בית החולים לוינשטיין
מלכה לשד ז"ל. צילום דוברות בית החולים לוינשטיין

נפטרה תושבת העיר מלכה לשד, יו"ר ארגון המתנדבים יע"ל בבי"ח לוינשטיין

לשד, שסבלה משיתוק ילדים, החלה להתנדב בבית החולים לפני 20 שנה, כשהיתה מאושפזת בו

פורסם בתאריך: 18.7.17 19:52

תושבת הרצליה מלכה לשד, יו"ר ארגון המתנדבים יע"ל של בית החולים לוינשטיין, הלכה לעולמה ביום חמישי שעבר. לשד, בת 73 במותה, תרמה לבית החולים לוינשטיין במשך 20 שנים כמתנדבת וכיו"ר ארגון יע"ל של בית החולים. היא השאירה אחריה בעל, שני בנים ושני נכדים.

חברתה של מלכה ושותפתה להתנדבות ולניהול ארגון יע"ל בלוינשטיין, עדה שוקי, מספרת כי מאז חלתה בגיל חמש בשיתוק ילדים, עשתה לשד הכל על מנת שהשיתוק לא יהווה גורם מגביל בחייה. "היה בה משהו שמשך אנשים, היא ידעה לקשור קשרים, לעודד ולהתגבר. השנים החמירו את מצבה הגופני אך מלכה לא ויתרה. היא טיילה בארץ ובחו"ל, טיפלה בנכדיה החמודים ועשתה הכל כדי לא להקשות על משפחתה. מלכה ניהלה את מערך המתנדבים וידעה לומר לכל אחד את המילה הנכונה, לעודד ולהיות שותפה בשמחות ובעצב של כולם".

דינה ריינברג, עובדת סוציאלית ורכזת פרויקטים של השירות לעבודה סוציאלית, אשר הכירה מקרוב את לשד ואת פועלה למען בית החולים אמרה: "היכרותה של מלכה עם בית החולים לוינשטיין החלה בעת שהייתה מאושפזת כאן במחלקה לשיקום אורתופדי לאחר שנחבלה בתאונה במהלך חופשה. בתוקף תפקידה מלכה עסקה בשיבוץ מתנדבים לסיוע למטופלים ולצוותים. היא הייתה קשובה לכל פנייה ושאפה לתת מענה לצרכים בבית החולים. היא פעלה רבות למען רווחת המתנדבים ומדי שנה תכננה את טיולי המתנדבים. מלכה חתרה למצוא דרך לשיתוף פעולה עם ארגוני המתנדבים האחרים שבבית החולים. לא אחת כאשר חסרו מתנדבים לאיוש עמדות, מלכה התגייסה בעצמה לביצוע המשימה. מלכה אמנם התקשתה בניידות והשתמשה בכיסא גלגלים ממונע, אבל הייתה אדם שהמגבלות הגופניות לא מנעו ממנו להשיג הישגים ולהתנסות בחוויות מרגשות. מלכה תחסר לי כמו לאנשים רבים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר