משה פדלון וחברת הוועדה, ראשת עיריית הרצליה בעבר ח"כ על גרמן. צילום: עמית מרלה
משה פדלון וחברת הוועדה, ראשת עיריית הרצליה בעבר ח"כ על גרמן. צילום: עמית מרלה

חוק המרכולים אושר בכנסת; פדלון: "אמשיך להתנגד, נגיע לבג"צ"

ברוב דחוק אישרה הבוקר מליאת הכנסת את החוק שעורר סערה פוליטית בארץ, ראש עיריית הרצליה הודיע כי ימשיך להתנגד לו: "אני עומד על כך שהסטטוס קוו בעיר יישמר"

פורסם בתאריך: 9.1.18 08:41

מליאת הכנסת אישרה הבוקר (ג') את "חוק המרכולים", המעניק לשר הפנים את האפשרות לסגור בתי עסק בשבתות ובימי מנוחה. החוק, שעורר סערה פוליטית בכנסת, ברשויות המקומיות וברחבי הארץ, אושר ברוב דחוק של 58 מול 57 ח"כים. במתכונתו הנוכחית מחריג החוק את חנויות הנוחות בתחנות הדלק, אך משאיר את העיר אילת תחת סמכות משרד הפנים.

ראש עיריית הרצליה משה פדלון הכריז כי הוא עדיין מתנגד בתוקף לחוק המרכולים. "בהרצליה חיים חילונים ודתיים, בהרמוניה וכבוד הדדי כבר למעלה מ 30 שנה ואני עומד על כך שהסטטוס קוו הזה יישמר. ביום ראשון הקרוב נעביר במועצת העיר חוק עזר עירוני בנושא. במידה והחוק לא יאושר על ידי שר הפנים בכוונתי להמשיך בהתנגדות ולהגיע לבג"צ".

בישיבת מועצת העיר שנערכה לפני כשבועיים הודיע פדלון על ניסוח חוק עזר חדש שיתיר פתיחת מקומות בשבת תוך שמירה על הסטטוס קוו הנהוג בעיר. הצעת חוק זו הונחה על שולחנו של ראש העיר וכאמור תובא ביום ראשון לאישור מועצת העיר, שתתכנס לישיבה שלא מן המניין. מספר רשויות מקומיות, כמו ראשון לציון, גבעתיים ומודיעין – מכבים – רעות אישרו באחרונה חוקי עזר עירוניים על מנת לנסות ולעקוף את החוק החדש, כיוון שאינו חל רטרואקטיבי. למרות האמור, חוק עזר עירוני נדרש לאישור משרד הפנים.

בשבוע שעבר השתתף ראש העיר בישיבת ועדת הפנים של הכנסת אשר דנה באישור הצעת החוק לאחר שאושרה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה. "קבלת הצעת החוק תגרום לקונפליקטים ומשברים בהרצליה וברשויות אחרות. אני מעוניין לעדכן את חברי הוועדה כי 22 אלף תושבים ביקרו בשבת שעברה בקניון שבעת הכוכבים. בהרצליה נשמר הסטטוס קוו במשך למעלה משלושה עשורים. הקואליציה העירונית בנויה על סיעות מרצ, ש"ס, דגל התורה, הבית היהודי, יש עתיד. יש בעיר מרקם אוכלוסייה ייחודי – מדוע לפגוע בו?".

בין פעולות ההתנגדות הבולטות לחוק המרכולים שנעשו בהרצליה היתה חתימתם של יותר מ-4,000 מתושבי העיר על העצומה "לא לסגירת הרצליה בשבת". ראש העיר הודיע כי גם הוא חתם על העצומה.

מיד לאחר אישור החוק בכנסת הגישה יו"ר מפלגת מרצ, זהבה גלאון, עתירה לבג"צ בנוגע לחוק המרכולים ובעתירתה ביקשה בין היתר לעכב את ביצוע החוק עד לדיון בו בבית המשפט העליון.

עמית מרלה מטעם "הרצליה חופשית": "פדלון, נרדמת בשמירה. כשלת בהגנה על האינטרס הציבורי של תושבי הרצליה שהפקידו את העיר ישירות בידיך. נתראה בבחירות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר