בית הכנסת היכל שלמה. צילום: לי ינאי
בית הכנסת היכל שלמה. צילום: לי ינאי

חדש: חנות קהילתית ביד התשעה לתרומות לנזקקים

מחפשים מה לעשות עם הבגדים הישנים? יוזמה מקומית הביאה להקמת חנות יד שנייה לחלוקת בגדים למשפחות נזקקות בשכונת שביב ובהרצליה כולה

פורסם בתאריך: 16.1.18 08:22

יוזמה חדשה בשכונת יד התשעה: חנות יד שנייה קהילתית לטובת נזקקים ותופעל על ידי בני נוער מהשכונה. החנות פועלת מחדר צדדי בבית הכנסת "היכל שלמה" ביד התשעה והציבור מוזמן להביא אליה עודפי ביגוד וצעצועים שעדיין ראויים לשימוש.

מאחורי הפרויקט עומדת לי ינאי, תושבת השכונה, שמספרת איך פעילות משפחתית פרטית הפכה לפרויקט חברתי. "זה התחיל משיתוף פעולה שלי עם חמתי, שהיא ותיקה בשכונה ומכירה פה הרבה אנשים. התנדבנו בשנתיים האחרונות לאיסוף של בגדים לתושבים בשכונה, בעיקר ליולדות, למבוגרים, נכים, אנשים שבאמת צריכים. זה התחיל מעודף ביגוד שהיה לנו משכנים וחברות. אלא שתמיד היתה לנו את הבעיה של השינוע, תמיד חיפשנו מי יעביר למשפחות, שמן הסתם אם אין להן בגדים וציוד אז בטח גם אין להן רכב.

"באחד החגים קיבלנו משלוח גדול של בגדים מחנות בתל אביב בשם "Chelsea true closet", של מיכל סונסינו גנור שהיא תושבת השכונה במקור. ואז שמוליק נסים, תושב השכונה, הגה רעיון לנצל חדר פנוי בבית הכנסת "היכל שלמה" בשכונה לטובת חנות יד שנייה".

ומי יעבוד בחנות? מי יפעיל אותה?

"אנחנו רוצים שנערים מהשכונה יבואו לפה לעבוד, כי יש פה חבר'ה נהדרים. מקום כזה ייתן תעסוקה לנוער בשביב שחסר להם פה עניין. נמכור בגדים בשקלים בודדים וככה נוכל לשלם לנערים, וכמובן שחלק מהביגוד גם יינתן למסירה בחינם. אנחנו מגבשים את התכנית העסקית ונמצאים במו"מ עם העירייה לרהט את החנות בארונות ומדפים, וביחד איתה נפתח חנות יד שנייה שהיא כולה עזרה לקהילה. החמ"ל מתנהל כרגע מהמרפסת של חמתי".

החדר בו תפעל החנות. צילום: לי ינאי

החדר בבית הכנסת בו תפעל החנות. צילום: לי ינאי

התרומות מיועדות לתושבי הרצליה או שאתם מייעדים אותם גם אל מחוץ לעיר?
"אנחנו משתדלים רק לתושבי השכונה, ויש לנו ברוך השם הרבה נזקקים, ואומרים שגם אם עניי עירך קודמים, קודם עניי ביתך ואחר כך עניי עירך. אז מבחינתנו, הבית הוא השכונה, ואחר כך לאנשים מחוצה לה. אנחנו גם מעבירים הרבה תרומות לפליטים אריתראים. אם נשאר עודף, מעבירים הלאה, אבל הכוונה היא לתרום בעיקר בתוך השכונה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר