צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה של כיתה

מועצת העיר: עמותות דתיות ימשיכו לפעול בגנים ובבתי ספר בהרצליה

חבר האופוזיציה יריב פישר הציע כי את מערכי השיעור בנושאי יהדות יעבירו וילמדו המורים והגננות בלבד. הצעתו נדחתה

פורסם בתאריך: 19.7.17 14:17

חברי מועצת עיריית הרצליה דחו השבוע ברוב קולות את הצעתו של חבר האופוזיציה יריב פישר לפיה העירייה לא תאפשר לעמותות חיצוניות להיכנס לגני הילדים ובתי הספר הממלכתיים. עוד הציע פישר בהצעה כי את חומרי החינוך, המערכים והערכים "גם בנושא יהדות", כלשונו, יעבירו וילמדו המורים והגננות בלבד. עוד הציע פישר שוועד ההורים הבית ספרי יאשר את מערכי השיעור בנושא המסורת היהודית. כאמור, הצעתו נדחתה.

בהצעה, שכותרתה "הדתה בעיר הרצליה", כותב פישר כי לפי מורה בחטיבת הביניים הנגיד "'כשליש מהשיעורים בבתי הספר בעיר הרצליה לא מתקיימים. לא עקב מחלה או היעדרות של מורה, הם מתבטלים כדי שמישהו אחר יכנס וילמד שיעורי דת ומסורת בכיתה".

"בשנים האחרונות אישרה הרצליה לעמותות אורתודוקסיות רבות להיכנס למערכת החינוך ולהעביר מערכי שיעור בנושא דת ומסורת", כתב פישר, "העיר הרצליה הינה עיר בעלת אופי וצביון חילוני מובהק. כהורים חילוניים רובנו המוחלט מנחילים לילדנו גם ערכי מסורת ומורשת יהודית, אך קביעת האיזון בין אורח החיים החילוני למסורת היהודית נתון לשיקול דעתה האינדיווידואלי של כל משפחה ואין מקום לחינוך דתי/אמוני בבית ספר שאוכלוסייתו ברובה חילונית, יש לנו זכות לחנך את ילדנו על פי ערכים ליברלים, פלורליסטיים והומניסטיים".

יריב פישר. צילום זאב שטרן

יריב פישר. צילום זאב שטרן

בעקבות ההצבעה, אמר השבוע פישר: "עצוב מאוד שארבע חברי ממועצה חילוניים בחרו שלא להגיע להצבעה, הציבור החילוני לא ישכח זאת בבחירות. פדלון, בניגוד לערים כגון תל אביב וגבעתיים, בחר שוב בדתיים ואישר את טענתנו שאכן עמותות אורתודוכסיות נכנסות למוסדות החינוך ומעבירות מערכי שיעור לא מפוקחים ומאושרים על ידי ההורים, תכני יהדות חשובים וערכיים, אך זה תפקידם של המורים המוסמכים להעבירם".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "אגף החינוך פועל אך ורק על פי הנחיות חוזר מנכ"ל משרד החינוך. גופים שאינם מאושרים – אינם מורשים להיכנס לגנים ולבתי הספר".

בתוך כך אישרה גם המועצה תקציב של 1.2 מיליון שקל לעבודות פיתוח של הכלבייה במרכז הווטרינרי העירוני, שיילקחו מקרן עבודות הפיתוח של בית העלמין החדש. כמו כן אישרה המועצה תקציב של 2.5 מיליון שקל להקמת מגרש הדרכה ייחודי לרכיבה על אופניים חשמליים. כן אישרה המועצה את הארכת שירותם של שני לבורנטים בני 70 ו-71 בתיכון "היובל", עקב "קושי רב באיתור וגיוס לבורנטים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר