שלום בסון ז"ל. צילום באדיבות המשפחה
שלום בסון ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

חמש שנים לאחר האסון: בעלי ספא בהרצליה מואשמים בגרימת מוות ברשלנות

שריפה שפרצה בספא "דלוס" בדצמבר 2012 גרמה למותו של שלום בסון ז"ל ולפגיעה בשתי נשים. השבוע הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד בעלי הספא

פורסם בתאריך: 17.1.18 10:30

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה השבוע כתב אישום לבית משפט השלום בעיר נגד גבריאל בר שני (50), שני בר שני (37), שלום שגיב (49), בעלי ספא "דלוס" בהרצליה, בגין גרם מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות. הנאשמים מואשמים שגרמו למותו של שלום בסון ז"ל ברשלנות ולחבלה ברשלנות של שתי נפגעות נוספות לאחר שפרצה שריפה בספא שבבעלותם ב-2012.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכת הדין גלי חצב, בני הזוג בר שני הפעילו את הספא יחד עם שלום שגיב. החל מחודש מאי 2012 או בסמוך לכך, החלו הנאשמים בשיפוץ המקום אותו שכרו לצורך התאמתו לספא אותו ביקשו לפתוח שם. ב- 21.6.12 בוצעה בספא ביקורת על ידי קצין משירותי הכבאות וההצלה, כחלק מהליך קבלת רישיון עסק לספא. במהלך הבדיקה, מצא הקצין שורה של ליקויים שהנאשמים נדרשו לתקנם עד 27.7.12.

לפי כתב האישום, הנאשמים החלו להפעיל את הספא ב- 23.8.12, וזאת על אף שלא פעלו לתיקון כל הליקויים עליהם הצביע הקצין, מבלי שהיו להם האישורים שנדרשו כדין, ומבלי שהיה למקום רישיון עסק מטעם עיריית הרצליה. ב- 9.9.12 נערכה בספא בדיקה, בה נקבע כי המערכת אינה עומדת בתקן הנדרש וכי קיימים ליקויים שיש לתקנם. ב-20.9.12 השיב רכז הרישוי במשטרה לעירייה כי הבקשה לרשיון עסק לא אושרה כיוון שלא מולאו כל דרישות המשטרה. חרף זאת, ובניגוד למתחייב על פי דין, על פי נהלי העירייה ועל פי נהלי שירותי הכבאות, הפעילו הנאשמים את הספא.

 

ב- 26.12.12, בשעות אחר הצהריים שהו בספא עובדים מטעם בנק הפועלים. כתוצאה מבעיה בגופי התאורה, שבגינה שרר חושך בסאונה היבשה, הנחה גבריאל את אחת העובדות להניח נרות על גבי אחד הדרגשים בסאונה היבשה שבספא. כתוצאה מכך, פרצה בספא דליקה, שהתפשטה במהירות. עשן וגזים רעילים חדרו למלתחות, ובהיעדר חלונות או פתחי אוורור נמנעה יציאתו. מעל תקרת הסאונה היבשה, מותקן היה מתז כיבוי (ספרינקלר) שנכנס לפעולה, אך לא כיבה את הבערה מאחר וחומר הבידוד שהיה מונח על תקרת המבנה שנשרף מנע ממנו לבצע את עבודתו כראוי.

במלתחות הנשים הייתה הדלת נעולה, מה שמנע מהנשים ששהו בהן לצאת החוצה. בעת השריפה, שהו הנפגעות במלתחות הנשים בספא ושלום בסון ז"ל שהה במלתחות הגברים. כתוצאה מהשריפה, נפגעו המנוח והנפגעות בצורה חמורה משאיפת העשן שהצטבר במלתחות ואיבדו את הכרתם. המנוח חולץ ופונה למרכז הרפואי איכילוב בתל אביב כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, ובהמשך נקבע מותו.

כאמור, שלושת בעלי הספא מואשמים בגרימת מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות.

עורך הדין גלעד כצמן, המייצג את שלום שגיב, מסר בתגובה: "קיבלנו את כתב האישום בימים אלה ואנו לומדים את החומר, ולאחר שנלמד אותו נגיב לגופו של עניין".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר